Ενημέρωση
- 09 Οκτωβρίου 2011 // //
- Εγκύκλιοι ΑΣΠΕ
- Εμφανίσεις: 9099
ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ | ||
| ||
Προς | ||
όλες τις Πολυτεκνικές Οργανώσεις- | ||
Μέλη της ΑΣΠΕ | ||
Εγκύκλιος αρ. 5 / 2011 | ||
Αγαπητοί Συνάδελφοι, με την παρούσα Εγκύκλιο σας ενημερώνουμε για τα παρακάτω θέματα: | ||
| ||
-Α- | ||
ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ | ||
α. Όπως γνωρίζετε, με νομοθετική ρύθμιση (παρ. 1 του άρθρου 7 του Ν. 3454/2006) η ημέρα της πολύτεκνης οικογένειας εορτάζεται, από τον πολυτεκνικό κόσμο της χώρας, την πρώτη Κυριακή του Νοεμβρίου. | ||
Φέτος ο εορτασμός θα πραγματοποιηθεί στις 6 Νοεμβρίου 2011 που συμπίπτει να είναι η πρώτη Κυριακή του Νοεμβρίου, προς τιμή των προστατών των πολυτέκνων ΤΕΡΕΝΤΙΟΥ ΚΑΙ ΝΕΟΝΙΛΛΗΣ και των επτά τέκνων τους. | ||
Μετά τη Θεία Λειτουργία θα επακολουθήσει Αρτοκλασία. | ||
β. Στην Αθήνα ο εορτασμός θα πραγματοποιηθεί στον Ι. Ναό ... | ||
γ. Επειδή ενδέχεται ορισμένοι ιερείς να μη γνωρίζουν το Απολυτίκιο των προστατών των πολυτέκνων, σας το παραθέτουμε, με την επισήμανση ότι η ακολουθία των Αγίων Ενδόξων και Ομοζύγων Μαρτύρων Τερεντίου και Νεονίλλης και των τέκνων τους, εκπονήθηκε από το «Μέγα Υμνογράφο της των Αλεξανδρέων Εκκλησίας» Δρα Χαράλαμπο Μπούσια, πολύτεκνο πατέρα και Αντιπρόεδρο της Ενώσεως Πολυτέκνων Αθηνών: | ||
Ἀπολυτίκιον. | ||
Ἦχος πλ. α΄ | ||
Τόν συνάναρχον Λόγον. | ||
Νεονίλλαν πανένδοξον | ||
καί Τερέντιον, ὡς | ||
Πολυτέκνων μαρτύρων | ||
Φωστῆρας θεολαμπεῖς, | ||
καί αὐτῶν ἑπτάδα τέκνων | ||
ἀνυμνήσωμεν, Σάρβηλον, | ||
Φώτιον, Νιτᾶν καί | ||
Θεόδουλον σεπτόν, Ἱέρακα, | ||
θεία Βήλην, ἅμα γενναίαν | ||
Εὐνίκην, αὐτῶν πρεσβείας | ||
ἐξαιτούμενοι. | ||
| ||
| ||
-Β- | ||
ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ ΤΟΥΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ | ||
Όλοι μας υφιστάμεθα την αντισυνταγματική, αντιδημογραφική, αντιπολυτεκνική και αντιοικογενειακή επιδρομή που δέχεται τελευταία ο πολυτεκνικός κόσμος της χώρας με τον καταιγισμό των δυσμενών μέτρων, που έχουν πάρει τη μορφή χιονοστιβάδας, από τα οποία πλήττονται περισσότερο οι πολύτεκνες οικογένειες συνεπεία του βεβαρυμένου οικογενειακού τους προϋπολογισμού. | ||
Η Κυβέρνηση με όλα τα δυσμενή οικονομικά μέτρα που λαμβάνει παραβιάζοντας κατάφορα το Σύνταγμα, τους νόμους και τις αποφάσεις του Σ.τ.Ε. αντιμετωπίζει τους πολυτέκνους όπως ακριβώς τους ατέκνους και τους αγάμους. | ||
Η ΑΣΠΕ, στο μέτρο των δυνατοτήτων της, αντιστέκεται σθεναρά με οποιοδήποτε πρόσφορο τρόπο (συναντήσεις με Υπουργούς και άλλους Φορείς, υπομνήματα, δελτία τύπου, δημοσιεύματα σε εφημερίδες μεγάλης κυκλοφορίας, συνεντεύξεις στα Μ.Μ.Ε. κ.ά), όμως η αντίδραση επιβάλλεται να είναι συντονισμένη και δυναμική. | ||
Οι Σύλλογοι Πολυτέκνων θα πρέπει να αποστέλλουν συνεχώς επιστολές διαμαρτυρίας ή να τηλεφωνούν στα Υπουργεία και να εκδηλώνουν την αντίθεσή τους στα κατάπτιστα αυτά μέτρα με όποιο άλλο τρόπο μπορούν (τοπικά δημοσιογραφικά και τηλεοπτικά μέσα, ηλεκτρονικά μέσα, πολιτικούς και άλλους φορείς της περιοχής σας κ.ά). | ||
-Ι- | ||
Εγγραφές των παιδιών των πολυτέκνων που έχουν πετύχει | ||
στα ΑΕΙ και ΤΕΙ στις πρόσφατες Πανελλαδικές εξετάσεις | ||
Για τις εγγραφές (μιας και δεν μπορούμε να μιλάμε πλέον για μετεγγραφές) των παιδιών των πολυτέκνων που πέτυχαν στα ΑΕΙ και ΤΕΙ στις πρόσφατες Πανελλαδικές εξετάσεις σας γνωρίζουμε: | ||
Η παρ. 1 του άρθρου 3 του Ν. 860/1979 προέβλεπε: | ||
«Τέκνα πολυτέκνων εγγραφέντα ή εγγραφόμενα εις Ανωτάτην ή Ανωτέραν Σχολήν της ημεδαπής κατόπιν εξετάσεων, μετεγγράφονται τη αιτήσει των εις το πρώτον ή το δεύτερον έτος σπουδών αντιστοίχου Σχολής (ή Τμήματα Σχολής), πλησιεστέρας του τόπου της μονίμου κατοικίας των γονέων των». | ||
Η παραπάνω διάταξη που αποτελούσε δημογραφικό κίνητρο, δεν είχε κανένα απολύτως οικονομικό κόστος για την πολιτεία και που εφαρμόστηκε για 32 συναπτά έτη, χωρίς να δημιουργήσει κανένα πρόβλημα στις Σχολές που μετεγγράφονται τα παιδιά των πολυτέκνων, ήρθε η Υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου να την καταργήσει με το εδ. ιβ΄ της παρ. 4 του άρθρου 60 του Ν. 3966/2011. | ||
Περαιτέρω, το Υπουργείο Παιδείας με τη μέθοδο της αυθαίρετης, παράνομης, καταχρηστικής και αντισυνταγματικής δήθεν ερμηνείας της παρ. 11 του άρθρου 59 του ίδιου νόμου 3966/2011 απαγορεύει την εγγραφή των πολυτέκνων στις Σχολές που πέτυχαν στις πρόσφατες Πανελλαδικές εξετάσεις και παραβιάζοντας κατάφορα κάθε έννοια δικαίου, απειλεί τα παιδιά των πολυτέκνων που επικαλέστηκαν την πολυτεκνική τους ιδιότητα, να αποκλεισθούν τα δύο προσεχή χρόνια από τις Πανελλαδικές εξετάσεις, εάν έχουν αδελφό / ή που υπερβαίνει το 23ο έτος της ηλικίας ή το 25ο εάν σπουδάζει!!! | ||
Πρόκειται στην κυριολεξία για κατάφορη παραβίαση του Συντάγματος. | ||
Για το προκείμενο θέμα, αλλά και για την ενορχηστρωμένη ρατσιστική επίθεση που εξαπέλυσε το Υπουργείο Παιδείας εξ αιτίας των βάσεων εισαγωγής των πολυτέκνων στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενημερωθήκατε με την υπ’ αριθμ. 4/2-9-2011 ομοία Εγκύκλιο της ΑΣΠΕ και με τα προσηρτημένα σε αυτή. | ||
Η ΑΣΠΕ με την υπ’ αριθμ. 220/21-9-2011 επιστολή της, η οποία επισυνάπτεται (Σχετικό 1), προς όλους τους Πρυτάνεις των ΑΕΙ και τους Προέδρους των ΤΕΙ, τους ενημέρωσε πως έχει το όλο θέμα από νομικής πλευράς και τους καλεί: | ||
«Να μη συνεργήσουν στην παρανομία του Υπουργείου Παιδείας, αλλά να προστατεύσουν τη νομιμότητα προβαίνοντες στην εγγραφή των παιδιών των πολυτέκνων στις Σχολές ή στα Τμήματα που επέτυχαν». | ||
Ωστόσο, τη στιγμή που από την τελευταία απογραφή διαπιστώθηκε μείωση του γηγενούς πληθυσμού κατά 150.000 περίπου, τα παιδιά των πολυτέκνων (επιστήμονες στο σύνολό τους) μεταναστεύουν και οι λαθρομετανάστες εισέρχονται ανεξέλεγκτα στη χώρα μας, η Κυβέρνηση οδήγησε τα παιδιά των πολυτέκνων και τις οικογένειές τους σε απόγνωση, καταπατώντας θεσμοθετημένα δικαιώματά τους, με το να αρνούνται οι Σχολές, στις οποίες επέτυχαν να τα εγγράψουν, ύστερα από παρότρυνση του Υπουργείου Παιδείας. | ||
Ως αντιλαμβάνεσθε άλλος τρόπος αντιστάσεως δεν υπάρχει παρά η προσφυγή στη δικαιοσύνη πιστεύοντας ότι και στην περίπτωση αυτή θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. | ||
Κατόπιν τούτου: | ||
α. Όλα τα παιδιά των πολυτέκνων που αρνούνται οι Σχολές τους να τα εγγράψουν να απαιτήσουν να τους γνωρίσει η Σχολή εγγράφως την άρνησή της και τους λόγους της αρνήσεως. | ||
β. Τα παιδιά των πολυτέκνων που δεν δήλωσαν την πολυτεκνική τους ιδιότητα κατά τη σύνταξη του μηχανογραφικού δελτίου και σύμφωνα με τα μόρια που συγκέντρωσαν εισάγονται στη Σχολή που δήλωσαν ή σε άλλη Ανώτερη Σχολή, να καταθέσουν αίτηση ακυρώσεως στο Διοικητικό Εφετείο Αθηνών μέχρι 31 Οκτωβρίου 2011. | ||
γ. Τα παιδιά των πολυτέκνων που δήλωσαν την πολυτεκνική τους ιδιότητα και αρνούνται οι Σχολές τους να τα εγγράψουν επειδή έχουν αδελφό/ή μεγαλύτερο/η του 23ου έτους ή του 25ου έτους εάν σπουδάζει, να καταθέσουν στο αρμόδιο Διοικητικό Εφετείο: | ||
· Αίτηση ακυρώσεως και | ||
· Αίτηση Αναστολής Εκτελέσεως, | ||
αφού λάβουν αντίγραφο από τη Σχολή ή το Τμήμα της | ||
αποφάσεως που απέρριψε την εγγραφή τους. | ||
Για σχετικές λεπτομέρειες στο θέμα των αιτήσεων προς τα Διοικητικά Εφετεία οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με το Διευθυντή της ΑΣΠΕ κ.Χαράλαμπο Παύλο. | ||
| ||
-ΙΙ- | ||
Ειδικό τέλος Ηλεκτροδοτουμένων Επιφανειών (Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε.) | ||
Θα ήταν εντιμότερο να δηλώσει η Κυβέρνηση πως οι πολύτεκνοι δεν εξαιρούνται από την καταβολή του ειδικού τέλους ακινήτων μέσω της ΔΕΗ, από τη στιγμή που και για το χαράτσι αυτό αντιμετωπίζει τους πολυτέκνους όπως τους αγάμους και αυτό γίνεται φανερό από τις παρακάτω προϋποθέσεις που πρέπει να έχουν οι πολύτεκνοι για να τύχουν της καταβολής του τέλους με μειωμένο συντελεστή 0,5 ευρώ ανά μ2 ή να τύχουν απαλλαγής του ειδικού τέλους. | ||
Στο άρθρο 53 του Ν. 4021/2011 (ΦΕΚ 218/Α/3-10-2011) που αναφέρεται στο «Έκτακτο Ειδικό Τέλος Ηλεκτροδοτουμένων Δομημένων Επιφανειών (Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε.), προβλέπονται τα παρακάτω: | ||
Τέλος με μειωμένο συντελεστή 0,5 ευρώ ανά μ² | ||
Τέλος με μειωμένο συντελεστή 0,5 ευρώ ανά μ2 δικαιούνται οι παρακάτω κατηγορίες: | ||
1. Πολύτεκνοι με τις παρακάτω προϋποθέσεις: | ||
α. Το ακίνητο να ιδιοκατοικείται | ||
β. Τα τέκνα τους να τους βαρύνουν φορολογικά, κατά το οικονομικό έτος 2011, σύμφωνα με το άρθρο 7 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (Ν. 2238/1994). | ||
γ. Το οικογενειακό εισόδημα κατά το προηγούμενο έτος, του έτους επιβολής του τέλους, να είναι μέχρι 30.000 ευρώ. | ||
2. Ανάπηροι οι ίδιοι ή που έχουν πρόσωπο που τους βαρύνει φορολογικά, κατά την έννοια της περ. θ’ της παρ. 5 του άρθρου 6 του κώδικα Φορολογίας εισοδήματος, δηλαδή οι ολικώς τυφλοί, καθώς και στα πρόσωπα που παρουσιάζουν βαριές κινητικές αναπηρίες που η αναπηρία τους υπερβαίνει το ποσοστό 80%. | ||
Απαλλαγή από το ειδικό τέλος: | ||
Από το ειδικό τέλος απαλλάσσονται οι παρακάτω κατηγορίες: | ||
α) Μακροχρόνια άνεργοι, εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ ή στους καταλόγους προσφερομένων προς εργασία του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας και των παραρτημάτων του ή του λογαριασμού ανεργίας προσωπικού ημερήσιων εφημερίδων Αθηνών και Θεσσαλονίκης ή του λογαριασμού ανεργίας τεχνικών τύπου Αθηνών και Θεσσαλονίκης, εφόσον το οικογενειακό τους εισόδημα, κατά το προηγούμενο έτος, του έτους επιβολής του τέλους, δεν υπερβαίνει το ποσό των 12.000 ευρώ που προσαυξάνεται κατά 4.000 ευρώ για κάθε προστατευόμενο τέκνο. | ||
β) Άνεργοι που επιδοτήθηκαν λόγω τακτικής επιδότησης από τους ως άνω φορείς και λογαριασμούς κατά τους έξι (6) τουλάχιστον από τους δώδεκα μήνες που προηγούνται της ημερομηνίας έκδοσης του λογαριασμού ηλεκτρικού ρεύματος, εφόσον το οικογενειακό τους εισόδημα, κατά το προηγούμενο έτος, του έτους επιβολής του τέλους, δεν υπερβαίνει το ποσό των 12.000 ευρώ που προσαυξάνεται κατά 4.000 ευρώ για κάθε προστατευόμενο τέκνο. | ||
Επιπρόσθετες προϋποθέσεις | ||
Και για τις δύο παραπάνω περιπτώσεις (Α΄ τέλος με μειωμένο συντελεστή και Β΄ απαλλαγή από το ειδικό τέλος) θα πρέπει να συντρέχουν επιπροσθέτως και οι παρακάτω προϋποθέσεις. | ||
α. Η αξία της ακίνητης περιουσίας τους να μην υπερβαίνει τις 150.000,00 ευρώ + 10.000,00 ευρώ για κάθε προστατευόμενο τέκνο. | ||
β. Το ακίνητο να μη βρίσκεται σε τιμή ζώνης άνω των 3.000,00 ευρώ. | ||
γ. Για το πλέον των 120 τ.μ. εμβαδόν του ακινήτου που προσαυξάνεται κατά 20 τ.μ. για κάθε προστατευόμενο τέκνο και μέχρι 200 τ.μ. | ||
Ποια άτομα θεωρούνται ότι βαρύνουν το Φορολογούμενο | ||
1. Θεωρείται ότι βαρύνουν το φορολογούμενο: | ||
α. Ο ή η σύζυγος που δεν έχει φορολογούμενο εισόδημα. | ||
β. Τα ανήλικα άγαμα τέκνα. | ||
γ. Τα ενήλικα άγαμα τέκνα τα οποία δεν έχουν υπερβεί το εικοστό πέμπτο έτος της ηλικίας του και σπουδάζουν σε αναγνωρισμένες Σχολές ή Σχολεία του εσωτερικού ή εξωτερικού, καθώς και εκείνα τα οποία παρακολουθούν δημόσια ή ιδιωτικά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης στο εσωτερικό. | ||
Ειδικά, για τα τέκνα του προηγούμενου εδαφίου, καθώς και για τα τέκνα που δεν σπουδάζουν, το χρονικό διάστημα κατά το οποίο θεωρούνται προστατευόμενα μέλη παρατείνεται μέχρι και δύο (2) έτη, εφόσον κατά τα έτη αυτά είναι εγγεγραμμένα στα μητρώα ανέργων του Ο.Α.Ε.Δ.. | ||
δ. Τα άγαμα τέκνα τα οποία δεν υπάγονται στην προηγούμενη περίπτωση, εφόσον υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία. | ||
ε. Τα τέκνα που είναι άγαμα ή διαζευγμένα ή τελούν σε κατάσταση χηρείας, εφόσον παρουσιάζουν αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω από διανοητική καθυστέρηση ή φυσική αναπηρία. | ||
στ. Οι ανιόντες και των δύο (2) συζύγων. | ||
ζ. Οι αδελφοί και οι αδελφές και των δύο συζύγων που είναι άγαμοι ή διαζευγμένοι ή τελούν σε κατάσταση χηρείας, εφόσον παρουσιάζουν αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω από διανοητική καθυστέρηση ή φυσική αναπηρία. | ||
η. Οι ανήλικοι ορφανοί από πατέρα και μητέρα, συγγενείς μέχρι τον τρίτο βαθμό οποιουδήποτε από τους συζύγους. | ||
2. Τα πρόσωπα, που αναφέρονται στις περ. β΄ έως η΄ της προηγούμενης παραγράφου, θεωρείται ότι βαρύνουν το φορολογούμενο εφόσον συνοικούν με αυτόν και το ετήσιο φορολογούμενο και απαλλασσόμενο εισόδημά τους δεν υπερβαίνει το ποσό των δύο χιλιάδων εννιακοσίων (2.900) Ευρώ ή το ποσό των έξι χιλιάδων Ευρώ αν αυτά παρουσιάζουν αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω από διανοητική καθυστέρηση ή φυσική αναπηρία ή ψυχική πάθηση. | ||
Για την εφαρμογή των διατάξεων του πρώτου εδαφίου αυτής της παραγράφου στο όριο του εισοδήματος δεν λαμβάνονται υπόψη τα εισοδήματα που αποκτώνται από το δικαιούχο: | ||
α. Το τεκμαρτό εισόδημα από ιδιοκατοίκηση γενικά ή από την παραχώρηση της χρήσης ακινήτου χωρίς αντάλλαγμα σε πρόσωπα που είναι συγγενείς με αυτόν μέχρι το δεύτερο βαθμό εξ αίματος. | ||
β. Τα εισοδήματα των ανηλίκων τέκνων, που κατά τις διατάξεις του άρθρου 5 προστίθενται στο συνολικό εισόδημα του γονέα. | ||
γ. Έσοδα από διατροφή που καταβάλλεται στο ανήλικο με δικαστική απόφαση ή ύστερα από συμφωνία που καταρτίστηκε σε Συμβολαιογραφικό έγγραφο. Δεν θεωρείται ότι βαρύνει το φορολογούμενο αν ο ανήλικος αποκτά εισόδημα από εμπορικές ή γεωργικές επιχειρήσεις ή αμοιβές από την άσκηση ελευθέριου επαγγέλματος, ανεξάρτητα από το ποσό του εισοδήματος, εκτός αν το σχετικό δικαίωμα περιήλθε στον ανήλικο από κληρονομιά και | ||
δ. Το εξωιδρυματικό επίδομα της περ. ε΄ της παρ. 5 του άρθρου 6 του Κ.Φ.Ε. και τα προνοιακά επιδόματα που χορηγούνται σε άτομα με διάφορες αναπηρίες. | ||
Άρθρο 7 του Ν. 2238/1994 (Φ.Ε.Κ. 151/Α/16-9-1994), όπως τροποποιήθηκε με: | ||
α. Το άρθρο 3 παρ. 3 και 4 του Ν. 2873/2000 (Φ.Ε.Κ. 285/Α/28-12-2000). | ||
β. Το άρθρο 2 παρ. 8 του Ν. 3091/2002 (Φ.Ε.Κ. 330/Α/24-12-2002). | ||
γ. Το άρθρο 1 παρ.11 του Ν. 3296/2004 (Φ.Ε.Κ. 253/Α/14-12-2004). | ||
δ. Το άρθρο 26 παρ.1 του Ν. 3427/2005 (Φ.Ε.Κ. 312/Α/27-12-2005) και | ||
ε. Το άρθρο 5 παρ.4 του Ν. 3522/2006 (Φ.Ε.Κ. 276/Α/22-12-2006). | ||
| ||
-ΙΙΙ- | ||
Ρύθμιση αυθαιρέτων κατασκευών | ||
Στα άρθρα 23 και 24 του Ν. 4014/2011 (ΦΕΚ 209/Α/21-9-2011): «Περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων, ρύθμιση αυθαιρέτων σε συνάρτηση με δημιουργία περιβαλλοντικού ισοζυγίου […]» προβλέπεται η διαδικασία και τα δικαιολογητικά για τη ρύθμιση των αυθαιρέτων. | ||
Σας επισυνάπτουμε στην παρούσα τα παρακάτω άρθρα για ενημέρωσή σας (Σχετικό 2). | ||
| ||
-ΙV- | ||
Εισοδηματικά κριτήρια στα πολυτεκνικά επιδόματα | ||
Φαίνεται πως η Κυβέρνηση αποφάσισε, στο βωμό της οικονομικής κρίσης, να θυσιάσει και τη δημογραφική πολιτική της χώρας, γιατί διαφορετικά δεν εξηγείται η ένταξη σε νομοσχέδιο διάταξης σύμφωνα με την οποία τίθεται εκ νέου το εισοδηματικό κριτήριο των 55.000 ευρώ για τη χορήγηση των πολυτεκνικών επιδομάτων. | ||
Είναι απαράδεκτο να επαναφέρονται και μάλιστα από Υπουργό, καθηγητή του Συνταγματικού Δικαίου, τα εισοδηματικά κριτήρια για τη χορήγηση των πολυτεκνικών επιδομάτων, τη στιγμή κατά την οποία το μέτρο αυτό, πού είχε θεσπισθεί και παλαιότερα κρίθηκε αντισυνταγματικό γιατί δεν πρόκειται για επιδόματα προνοιακού χαρακτήρα αλλά για δημογραφικό κίνητρο να αποκτήσουν τα νέα ζευγάρια περισσότερα παιδιά. | ||
Επί του προκειμένου η Ολομέλεια του Σ.τ.Ε. αποφάνθηκε: | ||
| ||
«Επειδή, το άρθρο 21 παρ. 2 του Συντάγματος ορίζει ότι «οι πολύτεκνες οικογένειες … δικαιούνται της ειδικής φροντίδας του κράτους», με τη διάταξη αυτή, η θέσπιση της οποίας αποσκοπεί στην αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος της χώρας, παρέχεται μεν, κατ’ αρχήν, υπόδειξη προς τον κοινό νομοθέτη για τη λήψη των κατάλληλων μέτρων φροντίδας υπέρ των πολυτέκνων οικογενειών, εξυπακούεται, όμως, ταυτοχρόνως στοιχειώδης απαγορευτικός κανόνας, δεσμευτικός για τον κοινό νομοθέτη, συμφώνως προς το οποίο δεν είναι συνταγματικώς ανεκτός ο περιορισμός ή η υποβάθμιση της παρεχομένης στους πολυτέκνους ειδικής φροντίδος, άνευ αποχρώντος λόγου, στα πλαίσια της αυτής σχέσεως. Εν όψει δε της αδιαστίκτου διατυπώσεως της εν λόγω συνταγματικής διατάξεως αλλά και του προαναφερθέντος σκοπού της, η εξυπηρέτηση του οποίου συνιστά και λόγον γενικωτέρου δημοσίου συμφέροντος (βλ. Σ.Ε. 2773/1991), δεν είναι, επίσης, συνταγματικώς ανεκτές, ρυθμίσεις με τις οποίες ορισμένες πολύτεκνες οικογένειες εξαιρούνται της ανωτέρω ειδικής κρατικής φροντίδος, αφού έτσι αναιρείται, ως προς αυτές, η αδιαστίκτως υπέρ των πολυτέκνων οικογενειών επιβαλλομένη από το Σύνταγμα ειδική φροντίδα του Κράτους. | ||
Η θέσπιση δε, ειδικότερα, τέτοιων εξαιρέσεων με κριτήρια αναγόμενα στο εισόδημα των πολυτέκνων οικογενειών δεν είναι συνταγματικώς επιτρεπτή, εν όψει και του ότι ο συνταγματικός νομοθέτης, θεσπίζοντας την υπέρ αυτών ειδική κρατική φροντίδα, δεν απέβλεψε στην ενίσχυση αυτών ως κατηγορίας οικονομικώς αδυνάτων ή αναξιοπαθούντων προσώπων». | ||
| ||
«Οι παροχές του νόμου αυτού, δηλαδή τόσο το επίδομα, όσο και η ισόβια σύνταξη έχουν προσέτι το χαρακτήρα κινήτρου προς τους νέους γονείς για τη δημιουργία πολύτεκνων οικογενειών, με στόχο την αντιμετώπιση του οξέος δημογραφικού προβλήματος της χώρας. Η δε χορήγηση της συντάξεως αποτελεί επί πλέον κίνητρο προς τους γονείς, δεδομένου ότι η οικονομική ενίσχυση προς αυτούς δεν θα παύσει να χορηγείται, λόγω της ηλικίας των τέκνων […]. | ||
-Γ- | ||
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ Α.Σ.Π.Ε | ||
Πολλοί Σύλλογοι Πολυτέκνων ζητούν τακτικά τηλεφωνικά πληροφορίες για ορισμένα πολυτεκνικά θέματα για τα οποία υπάρχει σειρά ενεργειών της ΑΣΠΕ προς τα αρμόδια Υπουργεία ή άλλους φορείς, αλλά και σειρά απαντήσεων για τα θέματα αυτά. | ||
Παρακαλούνται οι Σύλλογοι να επισκέπτονται τακτικά την ηλεκτρονική διεύθυνση της ΑΣΠΕ www.aspe.gr τη διαρκή ενημέρωση της οποίας επιμελείται ο Γ.Γ. της ΑΣΠΕ κ. Εμμανουήλ Χρυσόγελος, γιατί είναι πλήρως ενημερωμένη για όλα ανεξαιρέτως τα θέματα που απασχολούν τους πολυτέκνους και παρέχει πληροφορίες – οδηγίες προς τους πολυτέκνους για την αποτελεσματική αντιμετώπισή τους. | ||
-Δ- | ||
ΠΡΟΒΟΛΗ ΠΟΛΥΤΕΚΝΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΝΤΥΠΟ ΤΥΠΟ | ||
Όπως γνωρίζετε τα θέματα των πολυτέκνων «δεν πουλάνε» και γι’ αυτό σπάνια δημοσιεύονται δελτία τύπου ή άλλες ανακοινώσεις της ΑΣΠΕ που άπτονται πολυτεκνικών θεμάτων. | ||
Για να προβάλλει η ΑΣΠΕ πολυτεκνικά θέματα μέσω εφημερίδων μεγάλης κυκλοφορίας το κόστος για τη δημοσίευσή τους είναι απαγορευτικό. | ||
Ωστόσο η, ευρείας κυκλοφορίας, εβδομαδιαία εφημερίδα «ΤΟ ΠΑΡΟΝ» καθιέρωσε ειδική στήλη για τη ΔΩΡΕΑΝ δημοσίευση κάθε Κυριακή άρθρων, δελτίων τύπου, ανακοινώσεων κ.λπ. που σχετίζονται με τα πολυτεκνικά θέματα. | ||
Η ΑΣΠΕ ευχαριστεί θερμά τη Διεύθυνση της Εφημερίδας «ΤΟ ΠΑΡΟΝ» για τη σημαντική αυτή προσφορά της που αποδεικνύει την κοινωνική της ευαισθησία και το έμπρακτο ενδιαφέρον της για την τάξη των πολυτέκνων και μάλιστα σε μια εποχή που θεσμοθετημένα, από δεκαετίες δικαιώματα των πολυτέκνων, καταστρατηγούνται. | ||
Πιστεύουμε πως έχουμε ηθική υποχρέωση να προμηθευόμαστε κάθε Κυριακή «ΤΟ ΠΑΡΟΝ» γιατί έτσι ενημερωνόμαστε για επίκαιρα θέματα που απασχολούν τους πολυτέκνους, αλλά και επιβραβεύουμε την ανιδιοτελή προσφορά της εφημερίδας | ||
-Ε- | ||
ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΔΡΟΜΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΓΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΕΣ ΜΗΤΕΡΕΣ ΠΟΥ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΙΣΟΒΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗ | ||
Η παρακράτηση της συνδρομής από τον ΟΓΑ και από τις πολύτεκνες οικογένειες που λαμβάνουν ισόβια σύνταξη είναι από τα, εκ των ουκ άνευ, θέματα που απασχολούν τους πολυτεκνικούς Συλλόγους στο σύνολό τους. | ||
Όπως έχετε διαπιστώσει οι πολύτεκνες οικογένειες, για διαφόρους λόγους δεν θεωρούν τα πολυτεκνικά τους βιβλιάρια, οπότε μοιραίως τα έσοδα των Συλλόγων από τις συνδρομές μειώνονται αισθητά. | ||
Οι πολύτεκνοι – μέλη των Συλλόγων θεωρούν τα βιβλιάριά τους με την ευκαιρία διανομής των προϊόντων. Εάν όμως ληφθεί υπόψη ότι τα προϊόντα αυτά θα χορηγούνται στις δικαιούχες πολύτεκνες οικογένειες – μέλη των Συλλόγων μέχρι το έτος 2013, θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε σε ποια δεινή οικονομική κατάσταση θα περιέλθουν οι Σύλλογοι μετά το 2013. | ||
Αντιλαμβάνεσθε ποια θα ήταν η οικονομική κατάσταση των Συλλόγων εάν δεν εγένετο η παρακράτηση από τον ΟΓΑ των συνδρομών αυτών που λαμβάνουν επίδομα και πώς θα βελτιωθούν τα οικονομικά τους, εάν επεκταθεί το μέτρο αυτό και στις πολύτεκνες οικογένειες που λαμβάνουν ισόβια σύνταξη; | ||
Κατά συνέπεια, για το θέμα αυτό, θα πρέπει να ασκείτε συνεχή πίεση προς κάθε κατεύθυνση, ώστε να συμπληρωθεί το άρθρο 16 του ν. 3454/2006. Ειδικότερα στο πρώτο εδάφιο του άρθρου αυτού μετά τη λέξη «επίδομα» να προστεθεί η φράση «και τη σύνταξη». | ||
| ||
-ΣΤ- | ||
ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΟ (ΑΠΟΔΕΙΞΗ) ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΤΩΝ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΠΑΡΑΚΡΑΤΟΥΝΤΑΙ ΜΕΣΩ ΟΓΑ | ||
1. Η ΑΣΠΕ, θέλει να πιστεύει ότι επανέρχεται για τελευταία φορά για το προκείμενο θέμα και τούτο γιατί η μη έγκυρη αποστολή των αποδείξεων εκ μέρους των Συλλόγων δημιουργεί σοβαρή δυσλειτουργία στο λογιστήριο της ΑΣΠΕ και προκαλεί ανώφελη αλληλογραφία με τους Συλλόγους. | ||
2 α. Στο άρθρο 16 του Ν. 3454/2006, ορίζεται πως : «Ο ΟΓΑ παρακρατεί ποσό 1,5 ευρώ μηνιαίως από το επίδομα που καταβάλλεται στις πολύτεκνες μητέρες και πατέρες, το οποίο αφορά τη συνδρομή τους προς το Σωματείο στο οποίο είναι εγγεγραμμένοι και το αποδίδει ανά 2μηνο στην ΑΣΠΕ. Από το ποσό αυτό, η ΑΣΠΕ παρακρατεί ποσοστό 25% που αφορά τη συνδρομή των Συλλόγων – μελών της προς αυτή και αποδίδει το υπόλοιπο προς αυτούς». | ||
β. Περαιτέρω, κατ’ εφαρμογή του παραπάνω άρθρου, εκδόθηκε η υπ’ αριθμ. Π1α/Γ.Π. 9849/25-1-2007 Κ.Υ.Α των Υπουργών Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας – Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης η οποία στο άρθρο 2 ορίζει ρητά πως: | ||
«Το Σωματείο υποχρεούται μέσα σε δέκα πέντε (15) ημέρες από την κατάθεση του ποσού, να αποστείλει στην ΑΣΠΕ το σχετικό παραστατικό εισπράξεως του εν λόγω ποσού.». | ||
3. Κατόπιν των ανωτέρω, οι Σύλλογοι υποχρεούνται να αποστέλλουν στην ΑΣΠΕ, οπωσδήποτε εντός των 15 ημερών από την κατάθεση του ποσού, τη σχετική απόδειξη παραλαβής και καταχώρησης στο βιβλίο ταμείου τους του ποσού, που λαμβάνουν ανά 2μηνο από την ΑΣΠΕ, γιατί διαφορετικά η ΑΣΠΕ, θα διακόπτει την αποστολή των χρημάτων στους Συλλόγους που δεν έχουν αποστείλει όλες ανεξαιρέτως τις αποδείξεις. | ||
Σχετικά: α. Άρθρο 16 παρ. 1 του Ν. 3454/2006 (ΦΕΚ 75/Α/7-4-2006) και | ||
β.Υπ’ αριθμ. Π1α/Γ.Π.9849/25-1-2007 (ΦΕΚ 141/Β/5-2-2007 Κ.Υ.Α. | ||
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς | ||
| ||
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας Ο Διευθυντής | ||
| ||
| ||
| ||
Βασίλειος Θεοτοκάτος Εμμανουήλ Χρυσόγελος Χαράλαμπος Παύλος |
_____________________________________________________________
Διεύθυνση: Πλ. Ελευθερίας 22, 105 53 Αθήνα-Τηλ.210-3232513-Φαξ 210-3255363-Site: www.aspe.gr -Email: info@aspe.org.gr