Ενημέρωση
- 08 Ιανουαρίου 2005 // //
- Θέματα Εκπαιδευτικών Πολυτέκνων
- Εμφανίσεις: 15830
Νόμος 3255/2004: http://www.dsanet.gr/Epikairothta/Nomothesia/n3255_04.htm
Εισηγ. Έκθεση του νόμου: http://glotta.ntua.gr/posdep/NOMOI/JUL04/r-eduva-eis.pdf
Από Νόμοι Υπ Παιδείας: 2003-2009 http://net.glotta.ntua.gr/NOMOI/nomoi.html
Δείτε και τις ενδιαφέρουσες Γνωμοδοτήσεις : http://www.aspe.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=278&Itemid=2
Και
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 2008/09, ΥΠΕΠΘ
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ 6/7/2004:
http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/a08fc2dd-61a9-4a83-b09a-09f4c564609d/es040706.pdf
...(ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ (Δ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής): ………..Έρχομαι σε ένα άλλο θέμα, που αφορά το διορισμό των πολυτέκνων εκπαιδευτικών. Αν καταλαβαίνω καλά η φιλοσοφία της διάταξης του άρθρου 6 είναι του να στηρίξετε επαγγελματικά διά του διορισμού, πέραν από την επετηρίδα, πέρα από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, τους πολυτέκνους εκπαιδευτικούς. Αυτή είναι η φιλοσοφία. Κάνετε, όμως, λάθος, γιατί εδώ έχουμε να κάνουμε με την παιδεία.
Αν θέλετε να στηρίξετε την οικογένεια των πολυτέκνων, ας περνούσατε μία άλλη διάταξη ότι ο πολύτεκνος που έχει αυτό τον αριθμό των παιδιών κλπ., μπορεί σε άλλες διαδικασίες να διορίζεται στη Δημόσια Διοίκηση.
Γιατί εάν ο Έλληνας πολίτης στην εφορία καταθέτει τους φόρους του ή το περίσσευμά του στις τράπεζες, στην εκπαίδευση παραδίδουμε όλοι οι Έλληνες πολίτες τα παιδιά μας. Παραδίδουν οι Έλληνες πολίτες στους εκπαιδευτικούς τα παιδιά τους. Τι θα πει «εκτός ΑΣΕΠ, εκτός πάσης διαδικασίας»; Σημαίνει ότι ένας πολύτεκνος που έχει το σχετικό πτυχίο είναι και απόλυτα κατάλληλος για να διδάξει;
Εάν επαναλαμβάνω- η φιλοσοφία και ο σκοπός της διάταξης είναι να στηριχθούν οικονομικά οι οικογένειες των πολυτέκνων, υπάρχουν άλλες διαδικασίες και για προσλήψεις στο δημόσιο για να παρέχουν τις γνώσεις τους, εφόσον βέβαια έχουν τα απαραίτητα προσόντα.
Όμως επαναλαμβάνω- η φιλοσοφία αυτής της διατύπωσης, έτσι όπως διατυπώνεται εδώ, δεν με βρίσκει σύμφωνο: Εκτός κάθε διαδικασίας, πέραν κάθε διαγωνισμού, πέραν οποιασδήποτε δοκιμασίας, πέραν οποιασδήποτε απόδειξης της καταλληλότητας.
Είναι λαϊκισμός αυτό που κάνετε, δεν είναι ένα μέτρο που στοχεύει και αποσκοπεί και θα επιτύχει την αναβάθμιση της λειτουργίας της εκπαίδευσης…..
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΛΟΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων):
……….. Είναι δυνατόν, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, να αγνοούμε στα πλαίσια της καθαρής εκπαιδευτικής ανάγκης και πολιτικής ότι ένας πολύτεκνος με τρία, με τέσσερα, με πέντε παιδιά, δεν μπορεί πρώτα απ' όλα να τρέξει σε οποιοδήποτε σημείο της χώρας για να «γράψει» προϋπηρεσία ως αναπληρωτής, για να χρησιμοποιήσει αυτό το δρόμο και να έχει μία τύχη μονίμου διορισμού; Δεν μπορεί να το κάνει. Δεν μπορεί να το κάνει τουλάχιστον τόσο εύκολα, όσο το κάνει κάποιος, που δεν έχει πολλά παιδιά ή που δεν έχει καθόλου παιδιά.
Εάν, λοιπόν, αυτός ο δρόμος είναι δύσκολος, δύσβατος για έναν πολύτεκνο, για να δούμε το άλλο. Μπορεί ο πολύτεκνος να αφιερώσει το δικό του χρόνο και τις δικές του δυνάμεις το ίδιο εύκολα με έναν που δεν είναι πολύτεκνος για να διαβάσει και να δώσει εξετάσεις στον ΑΣΕΠ, για να έχει τύχη σε μόνιμο διορισμό;Μπορεί να συμμετάσχει σ' ένα, σε δύο ή σε τρεις διαδοχικούς διαγωνισμούς, ώστε να πετύχει εκείνο που θα είναι το ποθητό γι' αυτόν; Φυσικά και δεν μπορεί.
Επομένως, αφού αυτά δεν μπορεί εύκολα να τα κάνει ένας πολύτεκνος, γιατί να μην έχει την ευεργετική διάταξη; Εκτός αν τους θεωρείτε όλους ανίκανους για να μπορέσουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους ως καθηγητές και δάσκαλοι στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση αντίστοιχα, πράγμα το οποίο πιστεύω ότι κανείς σ' αυτήν την Αίθουσα δεν θα το σημείωνε.
Για να ξεκαθαρίσουμε, λοιπόν, πρώτον αυτό, δεν βάζουμε την κοινωνική πολιτική και τις ρυθμίσεις αυτές να γίνουν πράξη εις βάρος της εκπαιδευτικής μας πολιτικής, αλλά με προσοχή ερχόμαστε να δώσουμε τη δυνατότητα σε κάθε πολύτεκνο, που αφιέρωσε ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής του για να γίνει σπουδάζοντας δάσκαλος ή καθηγητής, αφού ούτως ή άλλως είναι πολύτεκνος, να μπορέσει να προσεγγίσει την εκπαίδευση, να διοριστεί και να προσφέρει τις υπηρεσίες του και να έχει και μια εργασιακή τύχη, που αλλιώτικα δεν μπορεί να την έχει. )