Ενημέρωση
- 06 Δεκεμβρίου 2010 // //
- Θέματα Εκπαιδευτικών Πολυτέκνων
- Εμφανίσεις: 5827
Αρ. Πρωτ.: | 68 | Αθήνα, 23 Δεκεμβρίου 2010 | |
ΠΡΟΣ: |
Ο.Λ.Μ.Ε.
Ερμού & Κορνάρου 2
Θέμα: Σχετικά με τις ενέργειες της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπαίδευσης Θεσσαλίας
Συνάδελφοι, σχετικά με το θέμα που προέκυψε με τον συνάδελφο πολύτεκνο εκπαιδευτικό ΠΕ 14, που αποσπάστηκε από τη Λάρισα στα Τρίκαλα με εντολή της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Θεσσαλίας σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
Η Πολιτεία έχει θεσπίσει πλήθος νομοθετικών διατάξεων για την προστασία της πολύτεκνης οικογένειας, στηριζόμενη στη Συνταγματική επιταγή του άρθρου 21 (παρ.2 και 5): «… οι πολύτεκνοι έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας από το Κράτος», οι οποίες είναι:
1. Το άρθρο 10 του ισχύοντος ν. 1910/1944, καθώς και ο Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας 3528/2007( όπως και ο προηγούμενοςτου 1999), άρθρο 67 παρ 2:«… πολύτεκνοι ή τέκνα αυτών δημόσιοι υπάλληλοι τοποθετούνται στον τόπο των συμφερόντων τους, εφόσον ο νόμος επιτρέπει τούτο και δεν μετατίθενται παρά μόνο με αίτηση τους ή για πράξη μη επιτρέπουσα την παραμονή τους στον τόπο της θέσεως τους.»
2. Το Π.Δ 100/97, που σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ.11: « Από τις διατάξεις του άρθρου αυτού εξαιρούνται όσοι έχουν μετατεθεί με τις διατάξεις του άρθρου 13 του παρόντος Π.Δ. καθώς και όσοι έχουν διοριστεί σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 41 του Ν. 1143/81 και διανύουν την τριετία υποχρεωτικής παραμονής τους στο δυσπρόσιτο σχολείο».
Όλα αυτά νομίζουμε, είναι ένα ισχυρό νομικό οπλοστάσιο και απορούμε που δεν τα αναφέρετε ώστε να καταφανεί η αυθαιρεσία της σχετικής απόφασης της ΠΔΕΘ.
Με εκτίμηση
Μανώλης Χρυσόγελος Ελευθέριος Παπαλέξης
http://www.alfavita.gr/artro.php?id=17940
===========================================
Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Πολυτέκνων Π.Εν.Ε.Π.
| ||
Προς | ||
ΟΛΜΕ | ||
| ||
ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΜΕ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ | ||
Ι. Εισαγωγή | ||
Συνάδελφοι, | ||
όπως γνωρίζετε, η Πολιτεία έχει θεσπίσει κατά το παρελθόν, πλήθος νομοθετικών διατάξεων για την προστασία της πολύτεκνης οικογένειας, στηριζόμενη: | ||
- στη Συνταγματική επιταγή του άρθρου 21 (παρ.2 και 5): «… οι πολύτεκνοι έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας από το Κράτος», | ||
- στο άρθρο 10 του ισχύοντος ν. 1910/1944, στον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα 3528/2007( καθώς και ο προηγούμενος - άρθρο 67 παρ 2) :«… πολύτεκνοι ή τέκνα αυτών δημόσιοι υπάλληλοι τοποθετούνται στον τόπο των συμφερόντων τους, εφόσον ο νόμος επιτρέπει τούτο και δεν μετατίθενται παρά μόνο με αίτηση τους ή για πράξη μη επιτρέπουσα την παραμονή τους στον τόπο της θέσεως τους.», | ||
- αλλά και σε αποφάσεις του ΣτΕ, που έχουν κρίνει ότι: | ||
«… η εξυπηρέτηση του ατομικού συμφέροντος των πολυτέκνων αποτελεί εξυπηρέτηση του γενικότερου δημοσίου συμφέροντος προ του οποίου και αυτή η αρχή της ισότητας των Ελλήνων απέναντι στους νόμους υποχωρεί, λόγω του δημογραφικού προβλήματος». | ||
Έτσι βάσει αυτών των διατάξεων είχαμε: | ||
1. Την παρ. 1 του άρθρου 1 του ν.3260/2004 για τον διορισμό των πολυτέκνων και τέκνων πολυτέκνων στο Δημόσιο, με την οποία αντικαταστάθηκε η παρ 6 του άρθρου 14 του ν. 2190/94, «... Ποσοστό 20% των προκηρυσσομένων θέσεων τακτικού προσωπικού και προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ κατά νομαρχία, φορέα και κλάδο ή ειδικότητα, καλύπτονται από πολυτέκνους και τέκνα πολυτέκνων, εφόσον υπάρχουν». | ||
2. Στο Υπουργείο Παιδείας, | ||
Α. Αρχικά, το 1985 όπου με το νόμο 1566/85 προβλεπόταν: «…κατά τη σύνταξη του ετήσιου πίνακα διοριστέων προτάσσονται υποχρεωτικά και ανεξάρτητα από το βαθμό του πτυχίου τους κατά σειρά… οι πολύτεκνοι και τα τέκνα πολυτέκνων». | ||
Β. Αργότερα, το 2002 με Κυβέρνηση πάλι ΠΑΣΟΚ, γίνεται ο ν. 3027/2002 που θεσπίσθηκε όπως: οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί, εφ’ όσον ελάμβαναν τη βαθμολογική βάση σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, να προτάσσονται και διορίζονται άνευ άλλου τινός... | ||
Γ. Και τέλος, το ν. 3255/2004 (Κυβέρνηση Ν.Δ.) που θεσπίσθηκε να διορίζονται οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί απ’ ευθείας ενώ διατηρήθηκε παράλληλα και ο ν.3027/2002. | ||
Εννοείται ότι η ΠΕνΕΠ, δεν θα ήταν αντίθετη και στην απόκτηση της παιδαγωγικής επάρκειας και από τους πολύτεκνους, αφού όμως ληφθεί μέριμνα ,ώστε αυτοί να εισάγονται κατά προτεραιότητα στις σχολές αυτές που την χορηγούν και να υπάρχουν σε διάφορες περιοχές της χώρας... | ||
Η τυχόν επίκληση της οικονομικής κρίσης δεν μπορεί να αποτελέσει άλλοθι για το μη διορισμό των πολυτέκνων εκπαιδευτικών, όταν το Υπουργείο Παιδείας, εάν το θέλει, μπορεί να εξοικονομήσει αμέσως τριάντα εκατομμύρια (30.000.000) ευρώ, εκδίδοντας την Υπουργική απόφαση, που προβλέπεται από την παρ. 7 του άρθρου 2 του Ν. 1566/1985 (που ψηφίσθηκε επί Κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ) περί επιστροφής των διδακτικών βιβλίων από τους μαθητές στο τέλος της σχολικής χρονιάς και της χρησιμοποιήσεώς τους από τους μαθητές της επομένης χρονιάς, όπως γίνεται στη Γερμανία, όπου οι μαθητές χρησιμοποιούν τα ίδια βιβλία για έξι σχολικά χρόνια, ενώ όποιος δεν τα επιστρέφει τα πληρώνει. Με αυτό τον τρόπο θα εξοικονομούσε για πέντε συνεχή χρόνια από 30.000.000 ευρώ, οπότε θα μπορούσε να διορίζει τους πολυτέκνους και άλλους τουλάχιστον 800 εκπαιδευτικούς. | ||
Συνάδελφοι, το Δ.Σ της ΠΕνΕΠ σας μεταφέρει τα ακόλουθα θέματα που απασχολούν τα μέλη μας και που λόγω αυτών, αυτά είναι σε απόγνωση:
| ||
ΙΙ. Διορισμοί πολυτέκνων εκπαιδευτικών | ||
Ενώ διανύουμε το μεταβατικό στάδιο προσαρμογής στις νέες διατάξεις του ν. 3848/2010 για τους διορισμούς των εκπαιδευτικών και οι πολύτεκνοι πίστευαν ότι τα προσεχή δύο τουλάχιστον έτη θα συνέχιζαν να ισχύουν οι διατάξεις των ν. 3027/2002 και 3255/2004 για τους διορισμούς, βλέπουν δυστυχώς, μία βίαιη προσαρμογή στις διατάξεις του νέου νόμου με την εκδοθείσα εγκύκλιο 79004/Δ2/6-7-2010 - για την υποβολή αιτήσεων εκπαιδευτικών ειδικών κατηγοριών για ένταξη και κατάταξη στους πίνακες διορισμών. | ||
Σε αυτή αναφερόταν: αντί του όρου πολύτεκνος - η πολυτεκνική ιδιότητα απονέμεται σύμφωνα με το νόμο - γίνεται αναφορά με την φράση: | ||
«α) γονέων περισσοτέρων των τριών τέκνων …..» με ότι αυτό συνεπάγεται... | ||
Με αποτέλεσμα αποκλείστηκαν: οι χήρες/οι, μονογονεϊκές οικογένειες και ανάπηροι με τρία τέκνα, που βάσει του νόμου είναι πολύτεκνοι και απολαμβάνουν των ευεργετημάτων των πολυτέκνων, καθώς μέχρι πέρυσι διοριζόντουσαν και περιλαμβάνονταν μόνο οι έχοντες άνω των τριών τέκνα… (σε άλλο σημείο της απόφασης (Κεφ. Γ΄ Αρ. 8) αναφέρονταν: «Για τους εκπαιδευτικούς γονείς περισσοτέρων των δύο ή των τριών τέκνων …»), αρκετοί από τους οποίους δεν είναι πολύτεκνοι σύμφωνα με το νόμο, όπως π.χ. όσοι δεν έχουν και την επιμέλεια των τέκνων. Επίσης επειδή κάποιοι συνάδελφοι, προγραμμάτισαν τη ζωή τους βάσει των ημερομηνιών του ν.3255/2004, γι αυτό παρακαλούσαμε τουλάχιστον να δινόταν παράταση της σχετικής ημερομηνίας μέχρι της 30ης Ιουλίου αντί της αναφερόμενης 30ης Ιουνίου, ώστε να μην αποκλειστούν και αυτοί… | ||
Οι υποψήφιοι προς διορισμό πολύτεκνοι, ήσαν περί τα 650 άτομα φέτος. Κάθε χρόνο τα τελευταία έξι χρόνια διοριζόντουσαν περί τα 500 άτομα πολύτεκνοι, χωρίς να χρειασθεί να ενεργοποιηθεί ποτέ η υπουργική απόφαση 84772/Δ2/29-8-2005, που καθόριζε τα σχετικά κριτήρια της σειράς διορισμού αυτών, καθότι το ποσοστό αυτών, ποτέ δεν ξεπέρασε το 6,8% του συνολικού αριθμού των διοριζομένων εκπαιδευτικών κάθε έτος. Τελικώς φέτος διορίσθηκαν στην Β/θμια εκπαίδευση μόλις 93 άτομα δηλ.3,29% του συνολικού αριθμού εκπαιδευτικών που διορίσθηκαν φέτος! Να σημειωθεί, ότι στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα το σχετικό ποσοστό πολυτέκνων φθάνει το 20%. | ||
Συνάδελφοι, οι πολύτεκνοι αυτοί δε θα αντέξουν οικονομικά, αν η Πολιτεία δε σταθεί συνεπής απέναντί τους. Υπολογίζουν στο διορισμό τους και στο μισθό από την εργασία τους, όχι για την ικανοποίησή τους ατομικά, αλλά για να ανταποκριθούν στις αυξημένες οικογενειακές τους ανάγκες. Ο αποκλεισμός τους από τη δημόσια εκπαίδευση θα σημάνει την απώλεια της ελπίδας για την αντιμετώπιση των συνεπειών της οικονομικής κρίσης, την απώλεια της ελπίδας για την επαγγελματική τους αποκατάσταση, και, ίσως το χειρότερο, την απώλεια της εμπιστοσύνης των πολιτών στην κοινωνική ευαισθησία αλλά και στην αξιοπιστία της ίδιας της Πολιτείας. | ||
Γι` αυτό σας κάνουμε έκκληση, βοηθείστε, ώστε τουλάχιστον κατά τη μεταβατική περίοδο εφαρμογής του νέου νόμου να απορροφηθούν όλοι οι νέοι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί, που πίστεψαν στις όποιες εξαγγελίες της Πολιτείας και έλαβαν αποφάσεις ζωής με βάση τους ισχύοντες Νόμους.
| ||
ΙΙΙ. Μεταθέσεις – τοποθετήσεις κλπ εργασιακά θέματα πολυτέκνων | ||
Από την πρώτη στιγμή που πληροφορηθήκαμε την μελετώμενη τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου των Μεταθέσεων, η ΠΕνΕΠ ζήτησε από την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου, να συμμετάσχει στην επιτροπή αυτή ή να κληθεί να καταθέσει τις απόψεις της, δυστυχώς μας το αρνήθηκαν. | ||
Στο Π.Δ. 50/1996, όπως αυτό συμπληρώθηκε από το Π.Δ. 100/1997 περιλαμβανόταν η βάση των δικαιωμάτων των πολύτεκνων εκπαιδευτικών σχετικά με μεταθέσεις, υπεραριθμίες, τοποθετήσεις κτλ. Το συγκεκριμένο Π.Δ. αποτελούσε προέκταση και εν μέρει προσαρμογή του Ν. 1910/1944 στην εκπαίδευση και όπως χαρακτηριστικά αναφέραμε στην κ. Υπουργό : «… τυχόν κατάργηση των προβλεπόμενων ρυθμίσεων ή τροποποίησή τους προς το χειρότερο, με αποκλεισμό των πολύτεκνων από συγκεκριμένα απορρέοντα δικαιώματα, αυτομάτως αναιρεί σημαντικές αρχές του κοινωνικού Κράτους, τοποθετεί τους πολυτέκνους εκτός ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων αμφισβητώντας ευθέως πάγιες και βαθιά ριζωμένες θέσεις της ελληνικής κοινωνίας αλλά και του ίδιου του ΠΑ.ΣΟ.Κ. σχετικά με την πολύτεκνη οικογένεια. Αδυνατούμε και να φανταστούμε ακόμα ότι θα υπάρξει προώθηση έστω και κάποιων μέτρων που θα αντιμετωπίζουν δίχως ευαισθησία τον πολύτεκνο εκπαιδευτικό και ξέχωρα της ιδιότητάς του ως μητέρα ή πατέρα πολλών παιδιών». | ||
Κάποιοι, κατηγόρησαν τους πολύτεκνους ότι αφαιρούν οργανικές θέσεις από συναδέλφους των… όλα αυτά είναι ψεύδη. Βέβαια, οι οργανικές θέσεις, δεν αφαιρούνται με κανένα τρόπο, αλλά μειώνονται συνεχώς με αποτέλεσμα να προκύπτουν υπεραριθμίες ή δυσκολίες στις μεταθέσεις. Είναι όμως εντελώς παράλογο να κατηγορούνται οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί για αυτό το φαινόμενο. Όλοι γνωρίζουμε ότι η ολοένα αυξανόμενη μείωση των οργανικών είναι απόρροια του δημογραφικού προβλήματος. Αυτή είναι η πραγματική αιτία που δημιουργεί τις Υπεραριθμίες στα σχολεία. Αντιθέτως, οι πολύτεκνοι είναι αυτοί που με τα παιδιά τους, δημιουργούν νέες οργανικές θέσεις στα σχολεία και με ήθος και αυταπάρνηση δίδουν πρότυπα ζωής στη νεολαία μας. Το πρόβλημα λοιπόν δεν είναι η πολυτεκνία αλλά η υπογεννητικότητα που μαστίζει τα σχολεία μας και για αυτό το θέμα, δυστυχώς, η ΟΛΜΕ ουδεμία πρόταση έχει καταθέσει. | ||
Τελικά φθάσαμε στις νέες διατάξεις για τις μεταθέσεις με το ν.3848/2010 που αντικατέστησε αυτές του Π.Δ. 50/96, που δυστυχώς, πλήττουν πάλι τους πολύτεκνους. Αδυνατούμε βεβαίως να κατανοήσουμε, τη βιασύνη κάποιων ΠΥΣΔΕ να εφαρμόσουν το μέρος, εκείνων μόνο, των διατάξεων του Νόμου που στρέφονται εναντίον των πολυτέκνων! Αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται οι πολύτεκνοι και να προσφεύγουν στα δικαστήρια, αφού το Π.Δ. 100/97 συνεχίζει να ισχύει. | ||
Είναι δυνατό σήμερα να διορίζονται πολύτεκνες μητέρες με μικρά παιδιά στα διάφορα σημεία της Ελλάδας, μακριά από τα παιδιά των και να διαλύονται οικογένειες. Παρανόμως δε, να μην τους δίδονται αποσπάσεις…., ενώ τους λένε και πάλι κατά παράβαση της ισχύουσας νομοθεσίας, ότι εκεί θα παραμείνουν επί τριετία!!! | ||
Το Υπουργείο ενώ γνωρίζει ότι αυτές οι διατάξεις(Άρθρο 8 παρ.4 του Π.Δ. 50/96) για τις ειδικές κατηγορίες συνεχίζουν να ισχύουν, κωλυσιεργεί ζητώντας Γνωμοδότηση από το Ν.Σ.Κ… για το τι ισχύει!!! | ||
ΙV. Προσλήψεις Αναπληρωτών – ωρομισθίων εκπαιδευτικών | ||
Στις προσλήψεις αναπληρωτών - ωρομισθίων εκπαιδευτικών(αλλά και μονίμων) θα πρέπει ένα ποσοστό 20% των θέσεων να καλύπτονται από Πολύτεκνους γονείς και τέκνα αυτών (σύμφωνα με τον Νόμο 2527/97 που ισχύει σε ολόκληρο το δημόσιο τομέα, αφού καταργήθηκαν οι ειδικοί νόμοι για την εκπαίδευση οι 3027/2002 και 3255/2004).
| ||
V. Καθιέρωση ειδικού ποσοστού πολυτέκνων στις χορηγούμενες εκπαιδευτικές Άδειες. | ||
Θεωρούμε, ότι επιβάλλεται η καθιέρωση συμμετοχής των Πολυτέκνων εκπαιδευτικών σε ποσοστό 10%, επί του εκάστοτε αριθμού των συμμετασχόντων σε προγράμματα μετεκπαίδευσης ή κύκλους μεταπτυχιακής εκπαίδευσης καθώς και στις χορηγούμενες Εκπαιδευτικές άδειες των εκπαιδευτικών.
| ||
VI. Απαλλαγή πολυτέκνων εκπαιδευτικών από εξωδιδακτικές εργασίες | ||
Στις περιπτώσεις που σε κάποια σχολεία, υπάρχουν συνάδελφοι πολύτεκνοι, πάνω από ένα κρίσιμο ποσοστό του συνολικού αριθμού των καθηγητών, για να μην δημιουργούνται προβλήματα αλλά και να βγαίνουν οι εργασίες του σχολείου να υπάρχει και εναλλακτική πρόταση, δηλαδή, μείωση του εβδομαδιαίου προγράμματος των συναδέλφων αυτών κατά 1 ώρα εβδομαδιαίως για κάθε παιδί πέραν του 2ου. Η δε μείωση του ωραρίου αυτή ή η απαλλαγή να παρέχεται μέχρις ότου αποφοιτήσει και το τελευταίο παιδί τους από τη Β/θμια εκπαίδευση. | ||
Συνάδελφοι, είναι δυστυχώς γνωστό, ότι σε όλα τα υπομνήματα σας προς το Υπουργείο(των τελευταίων χρόνων) ζητούσατε να καταργηθεί ο νόμος διορισμού των πολυτέκνων στην εκπαίδευση και άλλες ευεργετικές διατάξεις… και αντί αυτών να τους δοθούν κίνητρα οικονομικά. Τελευταία όπως γνωρίζετε είχαμε μειώσεις σε μισθούς, σε δώρα… σε όλους μας, ανεξαρτήτως οικογενειακής καταστάσεως του καθενός μας και τώρα περικόπτουν και τα πενιχρά πολυτεκνικά οικογενειακά επιδόματα, βάζοντας εισοδηματικά κριτήρια στη χορήγηση τέτοιων επιδομάτων(οικογενειακό ετήσιο εισόδημα 40.000€, μικτό) που να σημειωθεί περιορίζεται στα 44€ μηνιαίως για όλα τα παιδιά είτε 3 είτε 13 παιδιά έχεις(όχι στο καθένα και εφόσον είσαι κάτω των 40.000)!!!. Οι μειώσεις αυτές όπως καταλαβαίνετε, πλήττουν κυρίως(πολλαπλασίως) τις δικές μας οικογένειες…, όμως ουδεμία φωνή διαμαρτυρίας δεν ύψωσε η Ομοσπονδία μας για την μη εξαίρεση των συναδέλφων πολυτέκνων από αυτές τις περικοπές… | ||
Συνάδελφοι της ΟΛΜΕ, νομίζετε ότι οι νεοδιόριστοι πολύτεκνοι δεν έχουν προβλήματα; Για ρωτήστε πόσοι έχουν πάρει Οργανική θέση;, Πόσοι υπηρετούν σε 2 ή 3 σχολεία; …Γιατί τους έχετε εγκαταλείψει;. Συνάδελφοι, έχετε λάθος εντύπωση για εμάς και μας αδικείτε, εμείς σας θέλουμε συμπαραστάτες στο δύσκολο έργο μας. Μην παραπονιέστε για τους πολύτεκνους,… στο κάτω-κάτω, με τον κατήφορο που έχει πάρει το δημογραφικό, σε λίγο οι πολύτεκνοι θα κάνουν μάθημα κυρίως στα παιδιά τους! Και να θυμάστε ότι οι πολύτεκνοι είναι αυτοί που με τα παιδιά των λύνουν (και όχι δημιουργούν) προβλήματα υπεραριθμίας στα σχολεία… και δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας. Όμως παράλληλα πρέπει να ληφθούν και μέτρα για να συνεχίσουν να υπάρχουν Μαθητές και να ξαναγεμίσουν με παιδιά οι αίθουσες των σχολείων μας. Το κοινωνικό Κράτος αποτελεί θεμελιώδη αρχή του Συντάγματος και προάγει την κοινωνική δικαιοσύνη, ενώ η απασχόληση κοινωνικά ευπαθών ομάδων, όπως οι πολύτεκνοι, αποτελεί πρόκληση τόσο για τη φύση όσο και για την ποιότητα της Δημοκρατίας. | ||
Διατελούμε με εκτίμηση, | ||
| ||
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας | ||
| ||
Μανώλης Χρυσόγελος Ελευθέριος Παπαλέξης | ||