ΑΣΤΕΡΙΟΣ Γ. ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ

ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΛΑ.Ο.Σ.

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ

Παπακυριαζή 30, Τηλ. 2410621884, fax: 2410621537

                                                                                       e-mail: a.rontoulis@parliament.gr

Ιστοσελίδα: www.rontoulis.gr

Ροντούλης στη Βουλή: «Να ισχύσει το παλαιό καθεστώς μετεγγραφών τέκνων πολύτεκνων οικογενειών στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ της χώρας».

«Στρεβλό και άδικο είναι, κατά κοινή ομολογία, το νέο σύστημα εισαγωγής και μετεγγραφών  στα Πανεπιστήμια», τόνισε στην Βουλή, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΛΑ.Ο.Σ. και βουλευτής Λάρισας Αστέριος Ροντούλης, απευθυνόμενος στην Υφυπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Χριστοφιλοπούλου, κατά τη συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησής του στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου.

                 Στην τοποθέτησή του ο κ. Ροντούλης ανέφερε τα εξής: «Ως γνωστόν, δομήθηκε από το Υπουργείο ένα νέο σύστημα με το οποίο εισάγονται και μετεγγράφονται οι νέοι μας στα ανώτερα και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Παρατηρηθήκαν τεράστια προβλήματα ως προς της εφαρμογή αυτού και στρεβλώσεις που δημιούργησαν αλγεινή εντύπωση σε όλη την κοινωνία. Έτσι, εισήχθησαν σε ανώτατες σχολές νέοι με βαθμολογία κάτω από την βάση. Μετά το φιάσκο της εφαρμογής του νέου συστήματος, πολλοί έσπευσαν να στοχοποιήσουν συγκριμένες κοινωνικές ομάδες, όπως οι πολύτεκνοι και τα τέκνα αυτών. Ποιος όμως φταίει; Οι μόνοι που δεν φταίνε είναι οι πολύτεκνοι! Εδώ και πολύ καιρό η Ανώτατη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος, ζητούσε την επαναφορά, τόσο της βάσεως του «10», όσο και του παλιού καθεστώτος  των μετεγγραφών, προκειμένου να μην έχουμε αυτά τα τραγελαφικά φαινόμενα».

Μάλιστα, ο Λαρισαίος βουλευτής ανέφερε τις στρεβλώσεις που παρατηρήθηκαν στην εφαρμογή του νέου συστήματος.

«Πρώτη στρέβλωση: Καθιερώθηκαν εισοδηματικά όρια, για πρώτη φορά από το 1979, για τις μετεγγραφές των τέκνων πολύτεκνων οικογενειών, κάτι το οποίο είναι αντισυνταγματικό.

Δεύτερη στρέβλωση: Με υπουργική απόφαση απαγορεύτηκε σε τέκνα πολυτέκνων οικογενειών να κάνουν χρήση των ειδικών κατηγοριών, διότι κάποιο από τα μέλη της οικογένειας έχει υπερβεί το εικοστό τρίτο έτος της ηλικίας του. Μάλλον, ξεχνάει η Κυβέρνηση ότι  η πολυτεκνική ιδιότητα είναι ισόβια.  

Τρίτη στρέβλωση: Απαγορεύτηκε σε παιδιά πολυτέκνων να δηλώσουν θέσεις ειδικής κατηγορίας πολυτέκνων εκτός της περιφερείας τους».

Από την πλευρά της, η Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Χριστοφιλοπούλου, απάντησε τα εξής «Ασφαλώς και δεν ευθύνονται οι πολύτεκνοι για οτιδήποτε κακό γίνεται. Δεν ευθύνονται οι πολίτες, αν εισάγεται ένα νέο σύστημα. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να το εξειδικεύσουμε περισσότερο, έτσι ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί καλύτερα στις ανάγκες της εκπαιδευτικής διαδικασίας όλων των παιδιών, όλων των φοιτητών και βεβαίως και των πολυτέκνων, ώστε να ανταποκρίνεται στις κοινωνικές ανάγκες για τις οποίες θεσπίστηκε. Οπότε καλούμε σε διάλογο τόσο την Ομοσπονδία Πολυτέκνων, όσο και τον ΛΑ.Ο.Σ., ώστε να βελτιώσουμε το νέο σύστημα».

Σχολιάζοντας ο Λαρισαίος βουλευτής την απάντηση της Υφυπουργού για το εν λόγω ζήτημα, σημείωσε τα εξής:

«Ο ελληνικός λαός  βιώνει μια δύσκολη οικονομική πραγματικότητα. Αυτή η δύσκολη οικονομική πραγματικότητα επιτείνεται και γίνεται ακόμη πιο οξεία, όταν έχουμε να κάνουμε με ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες, όπως αυτή των πολύτεκνων οικογενειών. Ο πολύτεκνος λόγω της οικονομικής στενότητας έχει δύο επιλογές. Ή θα στείλει τα παιδιά του να σπουδάσουν κοντά στο σπίτι του, ή δεν θα τα στείλει καθόλου.

Γι’ αυτό λοιπόν, επειδή το ζήτημα που έχει προκύψει είναι πολύ σοβαρό και αφορά πολλούς νέους, αποδεχόμαστε την πρόταση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας για διάλογο. Όμως, πρέπει να οριστεί από την μεριά του Υπουργείου, μια βάση διαλόγου που δεν είναι άλλη από την επαναφορά του καθεστώτος μετεγγραφών που ίσχυε από το 1979.

Άλλωστε, δεν κοστίζει τίποτα στον κρατικό προϋπολογισμό, η μετεγγραφή ενός παιδιού πολύτεκνης οικογένειας, για να σπουδάσει κοντά στο σπίτι του ή μαζί με τα αδέλφια του. Είναι γεγονός ότι τα πολύτεκνα παιδιά αναβαθμίζουν τα πανεπιστήμια, γιατί έχουν αρχές και γιατί έχουν μάθει να αγωνίζονται στην ζωή τους ώστε να επιβιώσουν και να καταξιωθούν κοινωνικά και επαγγελματικά».

 

 

Πρόσφατα άρθρα