Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ Οικονομικών,
Αξιότιμε Κύριε Υφυπουργέ Οικονομικών,

Κατ΄ αρχήν συγχαρητήρια για την ανάληψη των καθηκόντων σας και καλή επιτυχία.

Όταν απέκτησα το 4ο παιδί μου, έπρεπε να υποβληθώ στην δαπάνη της αγοράς 7-θέσιου αυτοκινήτου, καθώς, αφενός μεν δεν χωρούν 4 παιδιά στο πίσω κάθισμα ενός 5-θέσιου αυτοκινήτου, αφετέρου δε απαγορεύεται από τον ΚΟΚ και η τροχαία εκδίδει πρόστιμα.
 
Έτσι λοιπόν αγόρασα το πιο φθηνό 7-θέσιο αυτοκίνητο που υπάρχει, καταβάλλοντας - με πολύ κόπο - περίπου 19.000 ευρώ. Δυστυχώς, το αυτοκίνητο αυτό (Hyundai Trajet - καί όχι μόνον αυτό) παράγεται μόνο με κινητήρα 2000 cc.
 
Βάσει όσων διαβάζω στις εφημερίδες, τα τέλη κυκλοφορίας για το αυτοκίνητό μου θα ανέρχονται από 428 έως 671 ευρώ!! Δεν μπορώ να φαντασθώ ότι η Πολιτεία με "τιμωρεί" επειδή δεν αγόρασα ένα πολύ ακριβότερο 7-θέσιο (άνω των 33.000 ευρώ), με πολύ καλύτερο σε επιδόσεις κινητήρα και αρκετά λιγότερα κυβικά εκατοστά !!!  Ως γνωστόν, σε πολλά κράτης της Ευρώπης (Αγγλία, Βέλγιο κλπ), τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται βάσει ιπποδύναμης κινητήρα και όχι κυβικών εκαστών μηχανής. Εάν ίσχυε αυτό, το αυτοκίνητό μου θα ήταν στη χαμηλότερη κλίμακα των τελών κυκλοφορίας.
 
Με τη νέα νομοθετική ρύθμιση για τα τέλη κυκλοφορίας, χωρίς καμμία πρόβλεψη για απαλλαγή των αυτοκινήτων των πολυτέκνων, πολλοί από εμάς που αγοράσαμε 7-θέσιο αυτοκίνητο για τις ανάγκες της καθημερινής μετακίνησης της οικογένειάς μας μετρώντας τα ευρώ ένα-προς-ένα, πρέπει τώρα να καταβάλλουμε πάνω από 500 ευρώ !!! απλώς για να έχουμε ένα πολύ φθηνό 7-θέσιο αυτοκίνητο, επαρκές για να χωράει την οικογένειά μας, και να μπορεί στοιχειωδώς να κινείται (όχι να σέρνεται στο δρόμο, καθότι τα 7-θέσια είναι βαριά και αργά αυτοκίνητα). 
 
Δεν είναι δυνατόν να ζητείται από τους πολυτέκνους να πληρώνουν περισσότερο από μισό μηνιαίο μισθό δημοσίου υπαλλήλου για τα τέλη κυκλοφορίας του αυτοκινήτου τους! Ενός αυτοκινήτου που συχνά είναι μεταχειρισμένο ή ό,τι πιο φθηνό κυκλοφορεί! Και όταν μάλιστα ο Νόμος δεν επιτρέπει πώληση ή μεταβίβαση πριν την 5-ετία!
 
Αξιότιμοι Κύριοι Υπουργοί,
το μεγάλο αυτοκίνητο που με πολλή θυσία αποκτά μια πολύτεκνη οικογένεια, δεν είναι τεκμήριο πολυτελούς διαβίωσης.
Είναι απλώς προσπάθεια διασφάλισης μιας αξιοπρεπούς και στοιχειωδώς ποιοτικής ζωής για όλα τα μέλη της πολύτεκνης οικογένειας.
 
Επειδή:
  • το Σύνταγμα επιτάσσει ότι η πολύτεκνη οικογένεια πρέπει να τυγχάνει της ειδικής μέριμνας του κράτους,
  • τα αυτοκίνητα των πολυτέκνων είναι μεγάλα για να χωρούν τα παιδιά που προσφέρουμε στην κοινωνία και στο έθνος, και όχι επειδή είναι πολυτελή,
  • δυστυχώς, δεν έχει μεριμνήσει η Πολιτεία ακόμη για μείωση των τελών κυκλοφορίας των αυτοκινήτων μας, αντ΄ αυτού θα πληρώσουμε πολύ περισσότερα,
  • υπάρχουν πάρα πολύ ακριβότερα αυτοκίνητα από αυτά των πολυτέκνων, με πολύ ισχυρότερους (σε ιπποδύναμη, ροπή κ.πλ.) κινητήρες, που θα καταβάλλουν αναλογικά πολύ λιγότερα τέλη,
 
          επιτρέψτε μου να προτείνω, για προφανείς λόγους κοινωνικής δικαιοσύνης, να προβλέψετε στη νέα νομοθετική ρύθμιση, μείωση κατά 50% των τελών κυκλοφορίας των αυτοκινήτων των πολυτέκνων (4 παιδιά και άνω),όπως έχει πολλές φορές ζητήσει η Συνομοσπονδία μας.


Νομίζω ότι θα είναι ένα πολύ καλό δείγμα γραφής της κοινωνικής ευαισθησίας της Κυβέρνησης προς την ευπαθή κοινωνική ομάδα των πολυτέκνων, και μια πρώτη έμπρακτη απόδειξη υλοποίησης των πολύ καλών προθέσεων που εξέφρασε προς εμάς τους πολυτέκνους ο κος Πρωθυπουργός με το μήνυμά του, προχθές, 1η Νοεμβρίου, Ημέρα της Πολύτεκνης Οικογένειας.

 

Εν αναμονή απαντήσεως και προπαντός ενεργειών σας,

 

Μετά τιμής,

 

Δρ. Δημήτριος Σταμούλης

Αν. Γενικός Γραμματέας Ανωτάτης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος (ΑΣΠΕ)

Μέλος ΔΣ της Συνομοσπονδίας Οικογενειακών Οργανώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (COFACE)
Πατέρας 5 παιδιών

Πρόσφατα άρθρα