Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε  στις 4 Νοεμβρίου, με τον κ. Κ. Μουτζούρη – Πρύτανη του ΕΜΠ, μας ζήτησε να μεταφέρουμε την εκτίμηση του   στις πολύτεκνες οικογένειες, για το έργο που επιτελούν…  και ότι το συγκεκριμένο Άρθρο της κ. Καθηγήτριας, δεν εκφράζει τις απόψεις του ΕΜΠ…,  αλλά τις  προσωπικές της  και ότι κακώς δημοσιεύθηκε από το Ενημερωτικό Δελτίο του ΤΕΕ.

Ευχαριστούμε για την ευαισθησία  τον κ. Πρύτανη, που να σημειωθεί η τηλεφωνική επικοινωνία έγινε με πρωτοβουλία δική του.

Αρ. Πρωτ. 8332

Αθήνα, 30/10/2009

 

Προς το Ενημερωτικό Δελτίο του ΤΕΕ

για τη στήλη: «επωνύμως»

Νίκης 4  ΤΚ 10563  Σύνταγμα

 

 

Πανελλήνιες εισαγωγικές εξετάσεις και μετεγγραφές πολύτεκνων φοιτητών

 

 

       Συνάδελφοι, με έκπληξη διάβασα στο Ενημερωτικό μας Δελτίο, του ΤΕΕ  2557  (26/10/09) και στη στήλη «επωνύμως»  δισέλιδο αφιέρωμα της  καθηγήτριας του ΕΜΠ κας Μ. Α. ΜΙΜΙΚΟΥ με τίτλο:

 

«Ισοπέδωση των Πανελληνίων Εισαγωγικών Εξετάσεων»

 

      Όπου μεταξύ των άλλων ανέφερε: «Εισάγονται, με βάση τις επιδόσεις τους στις Πανελλήνιες Εξετάσεις, σε μια Σχολή, αλλά δίχως καν να φοιτήσουν σ΄ αυτή,  χάρη στο νομοθετημένο σύστημα των μετεγγραφών στη χώρα μας, επιλέγουν οποιαδήποτε(ομοταγή) περιζήτητη Σχολή της αρεσκείας τους για την οποία  χρειάζονται  πολύ υψηλότερα μόρια εισαγωγής. Πρόκειται για μια (αρνητική)  ελληνική πρωτοτυπία και μια σημαντική αιτία υποβάθμισης των σπουδών. Οι κατηγορίες όσων έχουν δικαίωμα  στο σύστημα μετεγγραφών είναι κυρίως οι πολύτεκνοι (πάνω από  4 παιδιά)…». 

 

      Παραθέτει δε, και τα παρακάτω στοιχεία:

 

Σχολ. Έτος

Σύνολο  μετεγγραφόμενων φοιτητών

Πολύτεκνοι - τρίτεκνοι

1999/00

97

 

2000/01

117

 

2001/02

129

 

2002/03

123

 

2003/04

123

 

2004/05

148

 

2005/06

111

 

2006/07

143

81

2007/08

135

67

2008/09

103

73

 

      Το ανωτέρω άρθρο, με την επισήμανση μάλιστα: ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ, είναι τελείως αναληθές και συκοφαντικό για τους πολύτεκνους,  γιατί κυρίως σε αυτούς αναφέρεται …, πουθενά όμως δεν διευκρινίζει τον ακριβή αριθμό των πολυτέκνων, ενώ  τον γνωρίζει, αλλά ενοποιεί τις δύο αυτές κατηγορίες για να βγάλει τα συμπεράσματα που θέλει!

 

      Προς αποκατάσταση της αλήθειας, αναφέρω τα ακόλουθα: 

 

     Α. Από τον πίνακα που παρουσιάζει στο άρθρο της προκύπτουν δύο στοιχεία :

  1. ο συνολικός αριθμός των μετεγγραφέντων εφέτος είναι ο μικρότερος από το 2000 (103 άτομα, από 135 και 143 τα δύο προηγούμενα έτη 2008 και 2009 (μείωση κατά 24% και 28% αντίστοιχα) και
  2. ο συνολικός αριθμός των φοιτούντων στο πρώτο έτος είναι σημαντικά ο μικρότερος από όλα τα προηγούμενα έτη που αναφέρονται στο άρθρο της (233 άτομα, από 285 και 293 τα δύο προηγούμενα έτη (μείωση κατά 18% και 20% αντίστοιχα).

      Από τη μελέτη λοιπόν της κας Καθηγήτριας προκύπτει ότι ο μεν συνολικός αριθμός των μετεγγραφέντων μειώθηκε κατά το 1/4 και ο αριθμός των φοιτούντων στο πρώτο έτος κατά το 1/5 του αριθμού των δύο προηγουμένων ετών.

 

     Αβίαστα λοιπόν κανείς συμπεραίνει ότι οι συνθήκες διδασκαλίας αναφορικά με τον αριθμό των φοιτούντων είναι βελτιωμένες. Προς τι λοιπόν τώρα και για ποιόν σκοπό η διαμαρτυρία της κας Καθηγήτριας ;

 

      Εν τούτοις στις αρμοδιότητες του Προέδρου της Σχολής είναι να ζητήσει από την προϊσταμένη του αρχή την υποστήριξη για την αναβάθμιση των εργαστηρίων και την αύξηση του διδακτικού προσωπικού προκειμένου να ανταποκριθεί με μεγαλύτερη επιτυχία στο έργο της εκπαίδευσης και σε καμία περίπτωση η άσκηση κοινωνικής και εθνικής πολιτικής.

 

      Β. Συνάδελφοι, κάθε χρόνο η Γραμματεία της ανωτέρω Σχολής  μετά το πέρας της περιόδου των Μετεγγραφών, στέλνει στην ΑΣΠΕ ονομαστική κατάσταση με τα ονόματα των φοιτητών  που ζήτησαν ως πολύτεκνοι ή τέκνα πολυτέκνων Μετεγγραφή και μας ρωτά αν πράγματι οι αναγραφόμενοι έχουν την πολυτεκνική Ιδιότητα…

      Από αυτά τα στοιχεία, γνωρίζουμε ως ΑΣΠΕ, ότι οι πολύτεκνοι που ζήτησαν Μετεγγραφή στην ανωτέρω Σχολή τα τελευταία έτη, είναι :

 

Σχολ. Έτος

Αρ. πολυτέκνων φοιτητών

1999/00

19

2000/01

31

2001/02

1

2002/03

14

2003/04

16

2004/05

23

2005/06

11

2006/07

14

2007/08

26

2008/09

22

     

       Γ. Διαφεύγει επίσης το γεγονός ότι σήμερα τα Επαρχιακά εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας δεν υπολείπονται σε τίποτα από αυτά της Πρωτεύουσας. Το ότι το ΕΜΠ είναι μία περιζήτητη Σχολή, που πράγματι είναι, δεν τεκμαίρεται από το ότι τα μόρια του τελευταίου εισαχθέντος στην Αθήνα ήταν 19356 (19,22) έναντι 18496 (18,22) στην επαρχία, αλλά ο σημαντικότερος παράγοντας είναι  ότι ο μισός πληθυσμός της χώρας είναι στο λεκανοπέδιο και ακόμη ότι αδέλφια των υποψηφίων σπουδάζουν ήδη στην Αθήνα.

 

      Από τα ανωτέρω εγείρονται  πολλά ερωτηματικά:

 

       1.       Ποιος ο πραγματικός σκοπός του άρθρου της  Καθηγήτριας κας Μιμίκου και μάλιστα μια βδομάδα πριν την έναρξη της  περιόδου  των Μετεγγραφών των Φοιτητών και με στοιχεία που διαστρεβλώνουν την αλήθεια… ;

 

      2.     Όπως αποδεικνύεται, οι πολύτεκνοι (που να σημειωθεί, προστατεύονται από το Σύνταγμα της Ελλάδος - άρθρο 21 – και τους νόμους του Κράτους, για ευνόητους στον καθένα λόγους) αποτελούν ένα πολύ μικρό ποσοστό των μετεγγραφόμενων τελικά φοιτητών στην ως άνω Σχολή, ενώ την ίδια  στιγμή κάποιες άλλες Ειδικές κατηγορίες  είναι πολυπληθέστερες…, για αυτές δεν αναφέρει κουβέντα η κα Καθηγήτρια!

 

       3.      Ας μας απαντήσει, η κ. Πρόεδρος της Σχολής,  όταν το 2004 άλλαζε ο νόμος των Μετεγγραφών από την τότε υπουργό την  κ. Μ. Γιαννάκου και οι πολύτεκνοι είχαν  ξεσηκωθεί…,  γιατί εκείνη δεν ενημέρωσε τότε την κ. Υπουργό ότι τα Ιδρύματα δεν αντέχουν, και να μην προχωρήσει στην τροποποίηση του νόμου;   Ας μας φέρει έστω μια δήλωση, αν δεν έχει δική της (ή ως καθηγήτρια ή ως Πρόεδρος), οποιουδήποτε Πρύτανη… Μόνο οι πολύτεκνοι τότε έγιναν οι κακοί…, συνεπώς σήμερα δεν δικαιούσθε να διαμαρτύρεσθε! Η αρμοδιότητα αυτή ανήκει στην Πολιτεία, στην δική σας είναι  να ζητάτε  περισσότερα κονδύλια και διδακτικό προσωπικό για να μπορέσετε να αντεπεξέλθετε στις υποχρεώσεις σας.

 

      4.      Όσον αφορά την ερήμωση των περιφερειακών ΑΕΙ-ΤΕΙ από χρόνια λέμε: Οι μετεγγραφές  των πολυτέκνων να γίνονται  με τη συμπλήρωση του “Μηχανογραφικού Δελτίου του Υποψηφίου” στο οποίο θα δηλώνει ο Υποψήφιος  και την πολυτεκνική του ιδιότητα, και έτσι θα εισάγεται στο τμήμα αυτό από την αρχή καθ` υπέρβαση του αριθμού των εισαγομένων. Πολλά οφέλη προκύπτουν από την αλλαγή αυτή για όλους και  ειδικότερα:                                                            

      α. Για τους Φοιτητές που δεν θα χάνουν τα μαθήματα ενός τουλάχιστον  εξαμήνου μέχρι να πραγματοποιηθεί η μετεγγραφή τους, αλλά και

      β. Για τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ  που έτσι δεν θα χάνονται πιστώσεις και δεν θα διαμαρτύρονται για άδειες Σχολές, αφού θα συμπληρώνεται ο αριθμός των εισαγομένων Φοιτητών τους από την αρχή.

 

      5.      Ώστε κα Καθηγήτρια οι πολύτεκνοι είναι αυτοί που υποβαθμίζουν το επίπεδο σπουδών στη Σχολή σας; Για ρωτήστε οποιοδήποτε γονιό φοιτητή σας και θα εκπλαγείτε από τις απαντήσεις των. Τα παιδιά μας,  συνήθως διαπρέπουν στις σπουδές των, είναι κατά κανόνα και κοινή αποδοχή τα πλέον κοινωνικά και δημοκρατικά κύτταρα της αυριανής Ελληνικής Κοινωνίας.

 

       Αν κάποιο από τα παιδιά μας πέρασε σ’ ένα Επαρχιακό ΑΕΙ ή ΤΕΙ αυτό δεν πάει να πει ότι είναι λιγότερο έξυπνο ή ικανό από κάποιο άλλο παιδί που πέρασε στην Αθήνα. Αν τα παιδιά αυτά και μάλιστα των υπερπολύτεκνων οικογενειών,  διέθεταν δικό τους δωμάτιο-μελετητήριο, βοηθητικά βιβλία και Φροντιστήρια όπως τα μοναχοπαίδια κάποιων, ακόμη και καλύτερη διατροφή, προφανώς θα είχαν πολύ μεγαλύτερη απόδοση στις σπουδές τους. Στις υπερπολύτεκνες οικογένειες τα μεγαλύτερα παιδιά παράλληλα με τις σπουδές τους βοηθούν αναγκαστικά και την υπόλοιπη οικογένεια.

 

      6.      Μας λέτε σε μια συνέντευξή σας σε εφημερίδα, ότι δεν έχετε καθόλου ελεύθερο χρόνο κ.λπ. και ας έχετε μόνο ένα παιδί, για φαντασθείτε ένα  γονιό όμως με 4, 7, 10 παιδιά…, σκεφθήκατε πώς τα κατορθώνουν αυτοί οι άνθρωποι και θέλετε να τους κάνετε αυτούς τους γονείς 10 κομμάτια στα διάφορα ΑΕΙ-ΤΕΙ της χώρας μας…,  για αυτό αν μη τι άλλο σεβαστείτε τους.

 

      Τέλος καλώ την κα Καθηγήτρια, η οποία θέλω να πιστεύω ότι αντελήφθη ότι για την καλύτερη λειτουργία των εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων οι μόνοι που δεν ευθύνονται είναι οι πολύτεκνοι φοιτητές, συμπεριλαμβανομένων και των εκ μετεγγραφής, να συμβάλλει με εποικοδομητικές και ρεαλιστικές θέσεις στην επίλυση του δημογραφικού προβλήματος και της υπογεννητικότητας της χώρας. 

 

Με εκτίμηση

 

 

Χρυσόγελος Μανώλης

 

Ηλεκτρολόγος Μηχανικός ΕΜΠ

Γ. Γραμματέας ΑΣΠΕ

Πατέρας 7 τέκνων (2 ήδη Ηλεκτρολόγων ΕΜΠ  και άλλων 2  Οικονομικού Πανεπιστημίου…)

 

Κοινοποίηση:

κ. Κων/νο Μουτζούρη –Πρύτανη  ΕΜΠ   

 

 

   

Για να δείτε το άρθρο της κυρίας Προέδρου της Σχολής, πατήστε... εδώ

 

Πρόσφατα άρθρα