Ενημέρωση
- 28 Απριλίου 2010 // //
- Θέματα Εκπαιδευτικών Πολυτέκνων
- Εμφανίσεις: 11906
| ||
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ | ||
Το Υπουργείο Παιδείας με τις μεταρρυθμίσεις που επαγγέλλεται έχει βάλει στο στόχαστρο τους εκπαιδευτικούς Πολυτέκνους, τους οποίους πλήττει ανελέητα, παρά τη συνταγματική επιταγή του άρθρου 21 παρ. 2 και 5 που ρητώς επιτάσσει ότι οι Πολύτεκνες οικογένειες έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας από το Κράτος και ο σχεδιασμός και η εφαρμογή δημογραφικής πολιτικής, καθώς και η λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων αποτελεί υποχρέωση του Κράτους. | ||
Έτσι στα πλαίσια αυτής της συνταγματικής διατάξεως με το Ν. 3027/2002 (Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ) θεσπίσθηκε όπως οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί, εφ’ όσον ελάμβαναν τη βάση, σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, να προτάσσονται και διορίζονται άνευ άλλου τινός. Με το Ν. 3255/2004 (Κυβέρνηση Ν.Δ.) θεσπίσθηκε να διορίζονται οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί απ’ ευθείας. | ||
Οι νόμοι αυτοί όχι μόνο χτυπούσαν την ανεργία, αλλά αποτελούσαν και δημογραφικό κίνητρο για την απόκτηση τέταρτου τέκνου, όπως άλλωστε αποδείχθηκε και στην πράξη και από τα σχετικά στοιχεία, που αναδύονται από τους διορισμούς. | ||
Ήδη η κ. Υπουργός της Παιδείας, το μόνο το οποίο επιτυγχάνει, με τις λεγόμενες μεταρρυθμίσεις, είναι να εμφανίζει την ελληνική πολιτεία ως εντελώς αναξιόπιστη, αφού όσοι πίστεψαν στον ισχύοντα νόμο και απέκτησαν το 40 τους παιδί, βλέπουν ότι αυτό το δικαίωμά τους καταργείται, όταν μάλιστα το έχουν θεμελιώσει. | ||
Αυτή δεν είναι συμπεριφορά Κράτους Δικαίου, αλλά Κράτους που εξαπατά τους πολίτες του και μάλιστα χωρίς κανένα λόγο. Και γίνονται αυτά, όταν οι Πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί είναι σε θέση, λόγω των πολλών παιδιών που ανατρέφουν και διαπαιδαγωγούν, να προσφέρουν πολύ περισσότερα από τους άλλους στην εκπαίδευση και ούτε οι εξετάσεις αποτελούν κριτήριο αποδεκτό για να διδάσκει κάποιος στα παιδιά. | ||
Η τυχόν επίκληση της οικονομικής κρίσης δεν μπορεί να αποτελέσει άλλοθι για το μη διορισμό των πολυτέκνων εκπαιδευτικών, όταν το Υπουργείο Παιδείας, εάν το θέλει, μπορεί να εξοικονομήσει αμέσως τριάντα εκατομμύρια (30.000.000) ευρώ, εκδίδοντας την Υπουργική απόφαση, που προβλέπεται από την παρ. 7 του άρθρου 2 του Ν. 1566/1985 (που ψηφίσθηκε επί Κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ) περί επιστροφής των διδακτικών βιβλίων από τους μαθητές στο τέλος της σχολικής χρονιάς και της χρησιμοποιήσεώς τους από τους μαθητές της επομένης χρονιάς, όπως γίνεται στη Γερμανία, όπου οι μαθητές χρησιμοποιούν τα ίδια βιβλία για έξι σχολικά χρόνια, ενώ όποιος δεν τα επιστρέφει τα πληρώνει. | ||
Με αυτό τον τρόπο θα εξοικονομούσε για πέντε συνεχή χρόνια από 30.000.000 ευρώ, οπότε θα μπορούσε να διορίζει τους πολυτέκνους και άλλους τουλάχιστον 800 εκπαιδευτικούς. | ||
| ||
Αυτή θα ήταν η πραγματική μεταρρύθμιση. | ||
Θεωρούμε επίσης απαράδεκτη την κατάργηση της βάσης του δέκα (10) για την εισαγωγή των μαθητών στα Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι., γιατί δεν δεχόμαστε τα παιδιά μας να μην έχουν τις στοιχειώδεις γνώσεις για να εισαχθούν σε αυτά. | ||
Είναι αδιανόητο να καθιερώνεται ως προτεραιότητα η άνευ οποιασδήποτε προσπάθειας εισαγωγής τους στις Ανώτατες Σχολές. | ||
Αυτό δεν είναι εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, αλλά απορρύθμιση και υποβάθμιση της Παιδείας. | ||
Ζητούμε την άμεση παρέμβαση του κ. Πρωθυπουργού, ώστε να σταματήσει αυτή η επιδρομή κατά των Πολυτέκνων. | ||
Δεν μπορεί η πολιτεία να έχει συμπεριφορά που να την εμφανίζει ότι εξαπατά τους πολίτες της. | ||
Οι Πολύτεκνοι βρίσκονται σε αναβρασμό, διαμαρτύρονται εντονότατα και καταγγέλλουν αυτή την επιδρομή σε βάρος τους, θα κλιμακώσουν δε τις διαμαρτυρίες τους σ’ ολόκληρη τη χώρα. | ||
| ||
Από το Γραφείο Τύπου | ||
της ΑΣΠΕ |
=================================== ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ΠΕνΕΠ 28-4-2010 |
ΔΙΩΓΜΟΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ |
Το Υπουργείο Παιδείας με το σχέδιο νόμου που κατέθεσε προς ψήφιση στη Βουλή με τίτλο: «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ - ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΚΑΝΟΝΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» επιχειρεί μία άνευ προηγουμένου επιδρομή κατά των πολύτεκνων εκπαιδευτικών. |
Συγκεκριμένα: |
1. Με το άρθρο 1 του νομοσχεδίου, καταργείται η πρόνοια του ν. 3255/2004 για το διορισμό των πολύτεκνων εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση, εκτός των διαδικασιών του ΑΣΕΠ, αλλά και του ν. 3027/2002, που προέβλεπε ως μόνη προϋπόθεση να έχουν επιτύχει τη βαθμολογική βάση στον οικείο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. |
2. Με το άρθρο 2 γίνεται υποχρεωτική η παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια και για τους πολύτεκνους. |
3. Με το άρθρο 9 παρ. 10, για τη λεγόμενη μεταβατική περίοδο των 2 ετών, ουδεμία δέσμευση για τον αριθμό των πολυτέκνων διοριζομένων υπάρχει, ο οποίος θα καθορισθεί με υπ. απόφαση και εφόσον έχουν παιδαγωγική επάρκεια. Επομένως καμία μεταβατική περίοδος δεν υπάρχει για τους πολύτεκνους!!! |
4. Επίσης καταργείται: |
α. Η προτεραιότητα για τις τοποθετήσεις των πολύτεκνων ως ειδική κατηγορία, διατηρείται μόνο για τις μεταθέσεις σε άλλη περιοχή μετάθεσης (άρθρο 30 παρ. 4 και 6). |
β. Η εξαίρεση από τις Υπεραριθμίες του ΠΔ 50/96 (άρθρο 30 παρ. 4). |
γ. Η δυνατότητα τοποθέτησης κατά το διορισμό των πολυτέκνων, σε περιοχή διορισμού της πρώτης προτίμησής των, καθώς και η δυνατότητα μετάθεσης χωρίς υποχρεωτική τριετή παραμονή στον αρχικό τόπο διορισμού των. Επίσης η δυνατότητα απόσπασης γίνεται πολύ δύσκολη ακόμη και για κοινωνικούς λόγους! |
Αντί όλων αυτών, απλώς προβλέπεται μία πενιχρότατη μοριοδότηση… 5 μόλις μορίων σε σύνολο 130 μορίων, αφού μάλιστα ο υποψήφιος για διορισμό πολύτεκνος έχει πάρει τη βάση του ΑΣΕΠ και επιπλέον διαθέτει την παιδαγωγική επάρκεια!. |
Ειδικότερα για τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς, η υποχρέωση επιτυχίας στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, με δεδομένη την αντικειμενική τους στενότητα σε χρόνο και χρήμα, που είναι απαραίτητα για την προετοιμασία και τα φροντιστήρια, ισοδυναμεί με αποκλεισμό διορισμού τους. |
Ουσιαστικά μέτρα όπως η πραγματική και όχι εικονική δοκιμαστική διετής περίοδος των νεοδιοριζομένων και η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και από την εφαρμογή των οποίων δεν έχουν τίποτε να φοβηθούν οι πολύτεκνοι. |
Παράλληλα με τα ανωτέρω, διαμαρτυρόμαστε, καθότι ουδεμία συνάντηση ή συζήτηση έγινε με την κ. Υπουργό ή την κ. Υφυπουργό παρά τη δημόσια δέσμευσή των στη Βουλή πριν 3 μήνες, ότι θα μας συναντήσουν και όπως χαρακτηριστικά είπαν: «… θα ακούσουμε τις απόψεις τους [των πολυτέκνων εκπαιδευτικών], γιατί πρόθεσή μας δεν είναι να μη σεβαστούμε και τα δικά τους δικαιώματα, που άπτονται όχι μόνο των αναγκών της εκπαίδευσης, αλλά άπτονται των αναγκών του κράτους και της πολιτείας να στηρίξει την πολύτεκνη οικογένεια, η οποία είναι ένα από τα σημαντικότερα –όχι το μόνο - βάθρα, στα οποία πρέπει να στηριχθούμε για να λύσουμε το δημογραφικό μας πρόβλημα…. σας διαβεβαιώνω ότι μετά από τη δική μου συνάντηση με τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς, θα υπάρξει επίσημο Δελτίο Τύπου, επίσημες δηλώσεις και δεν θα υπάρξει κανενός είδους μεθόδευση.» |
Οι πολύτεκνοι αναρωτιούνται: |
- Πού πήγε το κοινωνικό πρόσωπο της Πολιτείας μας; |
- Τέτοια μοριοδότηση και τέτοια μέτρα θα καθόριζε η πολιτεία μόνο στην περίπτωση που ήθελε να περιορίσει τις γεννήσεις. Μα εμείς ζούμε στην Ελλάδα και όχι στην Κίνα. |
- Είναι δυνατό μια πολύτεκνη μάνα με 4 ανήλικα παιδιά να μπορέσει να διαγωνισθεί με τις ίδιες προϋποθέσεις άλλους συνυποψήφιούς της, χωρίς οικογενειακές υποχρεώσεις, και αυτό να λέγεται ‘εξέταση με ίσους όρους’; |
- Τέτοια επιδρομή κατά της οικογένειας, δεν έχει προηγούμενο και μάλιστα σε μία χώρα που ουσιαστικώς αποτελεί ένα απέραντο Γηροκομείο και όλοι συμφωνούν ότι το δημογραφικό είναι το υπ’ αριθμό ένα εθνικό μας πρόβλημα. |
- Είναι απαράδεκτο το Υπουργείο Παιδείας να επιχειρεί αυτόν το διωγμό κατά των πολυτέκνων, όταν ο ίδιος ο κ. Πρωθυπουργός, απευθυνόμενος στους πολύτεκνους πριν λίγο καιρό, διακηρύσσει ότι: |
«Η νέα Κυβέρνηση δε θα αρκεστεί σε αποσπασματικά μέτρα, αλλά θα προχωρήσει άμεσα σε ολοκληρωμένες και οριζόντιες πολιτικές, στο σπίτι, στο σχολείο, στην εργασία, στην κοινωνία. Πολιτικές, οι οποίες θα αντιμετωπίζουν τις ανάγκες της πολύτεκνης οικογένειας, αλλά παράλληλα θα δίνουν κίνητρα και θα ενθαρρύνουν τα νέα ζευγάρια να μεγαλώσουν όχι όσα παιδιά μπορούν αλλά όσα παιδιά θέλουν. Σας διαβεβαιώνω ότι οι προσπάθειές σας για συνεχή βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης και ποιότητας ζωής της πολύτεκνης οικογένειας με βρίσκουν στο πλευρό σας, αρωγό και συμπαραστάτη.» |
Κύριε Πρωθυπουργέ, ζητούμε την παρέμβασή σας, διαφορετικά… αλίμονο στις πολύτεκνες οικογένειες! |
Η αντιμετώπιση της υπογεννητικότητας δεν είναι αφηρημένη έννοια. Αντί λοιπόν να ληφθούν περαιτέρω μέτρα, είναι ποτέ δυνατό να καταργούνται τα ισχύοντα; |
Από την ΠΕνΕΠ |
------------------------------------------------
Προς: Αξιότιμο κ. Πρωθυπουργό |
Αθήνα 29 Απριλίου 2010 |
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΕΜΠΑΙΓΜΟ - ΕΞΑΠΑΤΗΣΗ |
ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ |
1. ΙΣΧΥΟΝ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ |
παρ. 3 του άρθρου 6 του Ν.3255/2004 (ΦΕΚ 138/22-7-2004 τ.Α΄) |
« 3. Από την έναρξη του σχολικού έτους 2004 - 2005 και εφεξής οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί με τέκνα, τα οποία είναι ανήλικα ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία ή σπουδάζουν εγγράφονται μέχρι 30 Ιουλίου κάθε έτους σε ειδικό πίνακα και διορίζονται σε θέσεις εκπαιδευτικών των κλάδων Π Ε πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανεξάρτητα από τη συμμετοχή τους σε διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π.. Για το σκοπό αυτό συνιστώνται οι αναγκαίες θέσεις εκπαιδευτικών. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορίζεται ο αριθμός των διοριζόμενων εκπαιδευτικών κατά τις διατάξεις της παρούσας παραγράφου κατά κλάδο και ειδικότητα. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορίζονται τα ειδικότερα κριτήρια της σειράς διορισμού των υποψηφίων. Οι διατάξεις της παρούσας παραγράφου δεν εφαρμόζονται για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου στον ευρύτερο δημόσιο τομέα ως μόνιμοι υπάλληλοι ή με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου, καθώς και στην ιδιωτική εκπαίδευση με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου.» |
Σημειώνουμε: α. «.εγγράφονται μέχρι 30 Ιουλίου κάθε έτους.» |
β. «.διορίζονται. ανεξάρτητα από τη συμμετοχή τους σε διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π.» |
γ. «.Για το σκοπό αυτό συνιστώνται οι αναγκαίες θέσεις εκπαιδευτικών.» |
2. ΥΠΟΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ |
«. Η νέα Κυβέρνηση δε θα αρκεστεί σε αποσπασματικά μέτρα, αλλά θα προχωρήσει άμεσα σε ολοκληρωμένες και οριζόντιες πολιτικές, στο σπίτι, στο σχολείο, στην εργασία, στην κοινωνία. Πολιτικές, οι οποίες θα αντιμετωπίζουν τις ανάγκες της πολύτεκνης οικογένειας, αλλά παράλληλα θα δίνουν κίνητρα και θα ενθαρρύνουν τα νέα ζευγάρια να μεγαλώσουν όχι όσα παιδιά μπορούν αλλά όσα παιδιά θέλουν. Σας διαβεβαιώνω ότι οι προσπάθειές σας για συνεχή βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης και ποιότητας ζωής της πολύτεκνης οικογένειας με βρίσκουν στο πλευρό σας, αρωγό και συμπαραστάτη». |
3. ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΗΣ κ. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ |
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ |
α. Και οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί θα προσλαμβάνονται μέσω ΑΣΕΠ (άρθρο 1 και άρθρο 2). |
Σύμφωνα με την κ. Διαμαντοπούλου και όσους συναδέλφους της ψηφίσουν το σχέδιο νόμου, η εκπαιδευτικός μητέρα τεσσάρων παιδιών θα μπορέσει να προετοιμαστεί για τον ΑΣΕΠ και θα αντιμετωπίσει επί ίσοις όροις τους συνυποψηφίους της, αν και είναι απαραίτητη η αποστήθιση μεγάλου όγκου ύλης που προϋποθέτει φροντιστήρια, χρόνο και χρήμα που αντικειμενικά δεν είναι σε θέση να διαθέσουν οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί. Και μάλιστα, ενώ έχει αποδειχθεί ότι η συμμετοχή σε αυτές τις ολιγόωρες εξετάσεις του Α.Σ.Ε.Π. δεν αποτελεί το προσφορότερο μέσο για την επιλογή των ικανότερων εκπαιδευτικών να ανταποκριθούν στο δύσκολο έργο τους μέσα και έξω από την τάξη. Αυτό στην ουσία ομολογεί η Υπουργός, εφόσον η επιτυχία στον ΑΣΕΠ (έστω με τη βάση) δεν αποτελεί προϋπόθεση διορισμού των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία. Η υποχρέωση συμμετοχής των πολυτέκνων στο διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π. θα σημάνει τον αποκλεισμό τους από τη δημόσια εκπαίδευση. Αυτός ο αποκλεισμός είναι άδικος και αδικαιολόγητος. Άδικος, διότι προφανώς οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί δεν αντιμετωπίζονται ισότιμα με τους υπολοίπους, εφόσον ουσιαστικά αποκλείονται από τη δημόσια εκπαίδευση χωρίς παρόλα αυτά να πλησιάζει το ποσοστό των προς διορισμό πολύτεκνων εκπαιδευτικών στο όριο του 20% που ισχύει για τις προσλήψεις στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα. Αδικαιολόγητος, διότι η θέση της Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Άννας Διαμαντοπούλου «όλοι οι εκπαιδευτικοί θα προσλαμβάνονται μέσω Α.Σ.Ε.Π.» αποτελεί γενίκευση, πλήττει πρωτίστως τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς, προδίδει έλλειψη ευαισθησίας αλλά και κατανόησης της δυσχερούς θέσης στην οποία βρίσκονται και ασυνέπεια προς διαχρονικές υποσχέσεις και συνταγματικές επιταγές της ελληνικής πολιτείας. |
β. Καταργείται η προτεραιότητα των πολυτέκνων για τις τοποθετήσεις τους στα σχολεία ως ειδική κατηγορία (άρθρο 3 και άρθρο 30 παρ.4 και 6). |
Σύμφωνα με την κ. Διαμαντοπούλου και όσους συναδέλφους της ψηφίσουν το σχέδιο νόμου, η εκπαιδευτικός μητέρα τεσσάρων παιδιών, ακόμη και αν τα καταφέρει να συμμετάσχει στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και επιτύχει, θα μπορέσει να εγκαταλείψει την οικογένειά και το σπίτι της, ώστε να υπηρετήσει σε οποιοδήποτε απομεμακρυσμένο σχολείο τοποθετηθεί. |
γ. Οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί πριμοδοτούνται με 5 μόρια. |
Σύμφωνα με την κ. Διαμαντοπούλου και όσους συναδέλφους της ψηφίσουν το σχέδιο νόμου, η κοινωνική ευαισθησία και το σκεπτικό με βάση το οποίο η Βουλή ψήφισε την παρ. 3 του άρθρου 6 του Ν.3255/2004 μπορούν να καλυφθούν με πριμοδότηση 5 μορίων σε σύνολο 130. |
Γράφει μάλιστα η κ. Διαμαντοπούλου στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου: |
«. 3) Το πρώτο βασικό κριτήριο επιλογής είναι τα προσόντα και οι δεξιότητες του εκπαιδευτικού. 1). Αίρονται αδικίες σε βάρος του συνόλου των εκπαιδευτικών - αυτών που υπηρετούν ή επιδιώκουν να υπηρετήσουν - με την κατάργηση κάθε μορφής προνομίων απόλυτης προτεραιότητας διορισμού και τοποθέτησης σε επιμέρους κατηγορίες εκπαιδευτικών. Εντάσσονται πλέον όλοι ανεξαιρέτως στον τελικό πίνακα κατάταξης εκπαιδευτικών. Βεβαίως προβλέπονται συγκεκριμένα ευεργετικά μέτρα - με πρόσθετες μονάδες στους πίνακες κατάταξης για περιπτώσεις που απαιτείται κοινωνική μέριμνα. |
Παρατηρήσεις: |
«.Αίρονται αδικίες σε βάρος του συνόλου των εκπαιδευτικών.» |
Με άλλα λόγια: Η διαχρονική ευαισθησία της ελληνικής πολιτείας και η κατανόηση των ιδιαίτερων συνθηκών υπό τις οποίες οι πολύτεκνες οικογένειες προσπαθούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των καιρών, η έμπρακτη αναγνώριση από τη Βουλή των Ελλήνων της συμβολής των πολυτέκνων εκπαιδευτικών στην επίλυση του δημογραφικού προβλήματος, καθώς και το Σύνταγμα (άρθρο 21 παρ. 2 και 5) και οι νόμοι (Ν. 3027/2002 - Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, Ν. 3255/2004 - Κυβέρνηση Ν.Δ.) που προβλέπουν την ιδιαίτερη φροντίδα αυτής της κοινωνικής ομάδας «βαφτίζονται» «αδικίες σε βάρος του συνόλου των εκπαιδευτικών» από τις οποίες η κ. Υπουργός Παιδείας έρχεται να μας απαλλάξει! |
«.ευεργετικά μέτρα - με πρόσθετες μονάδες στους πίνακες κατάταξης για περιπτώσεις που απαιτείται κοινωνική μέριμνα.» |
Με άλλα λόγια: 5 μόρια στα 130! Αυτά είναι τα ευεργετικά μέτρα της κ. Διαμαντοπούλου. |
δ. Πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί δε θα διορισθούν φέτος. (άρθρο 9 παρ. 10). |
Γράφει η κ. Διαμαντοπούλου στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου: |
«.4) Για την ομαλή μετάβαση από το σημερινό στο νέο καθεστώς προσλήψεων και με δεδομένες τις προσδοκίες που έχουν δημιουργηθεί σε εκπαιδευτικούς με βάση καταργούμενες ειδικές ρυθμίσεις - προβλέπονται ειδικές μεταβατικές διατάξεις, μέχρι την πλήρη εφαρμογή της νέας διαδικασίας από το 2012 - 2013 ή και πέραν αυτής..» |
Στην πράξη, όμως, η κ. Διαμαντοπούλου αρνείται την εφαρμογή του ισχύοντος καθεστώτος φέτος: |
«.Μέχρι τη διενέργεια του πρώτου διαγωνισμού του Α.Σ.Ε.Π. κατά τις διατάξεις του παρόντος νόμου, με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων καθορίζεται, με βάση τις υφιστάμενες εκπαιδευτικές ανάγκες, ο αριθμός των διοριζόμενων εκπαιδευτικών ανά σχολικό έτος και κατά κλάδο και ειδικότητα των ακόλουθων κατηγοριών: α) γονείς περισσότερων των τριών τέκνων που είναι ανήλικα ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία ή σπουδάζουν, που έχουν τα τυπικά προσόντα διορισμού και πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια σύμφωνα με τις ισχύουσες κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος διατάξεις, εφόσον έχουν αποκτήσει την ιδιότητα αυτή μέχρι 30 Ιουνίου κάθε έτους.» |
Παρατηρήσεις: |
«πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια»: Ποιος πολύτεκνος εκπαιδευτικός γνώριζε ότι θα ισχύσει αυτή η προϋπόθεση, ώστε να έχει φροντίσει για την πιστοποίηση της παιδαγωγικής ή διδακτικής του επάρκειας; Ποιος πολύτεκνος εκπαιδευτικός προλαβαίνει να πιστοποιήσει την παιδαγωγική ή διδακτική του επάρκεια το επόμενο δίμηνο, αν δεν την έχει πιστοποιήσει ήδη; |
Άρα, παρότι η κ. Διαμαντοπούλου θεωρεί «δεδομένες τις προσδοκίες που έχουν δημιουργηθεί σε εκπαιδευτικούς με βάση καταργούμενες ειδικές ρυθμίσεις», στην ουσία τους αποκλείει από τις διαδικασίες διορισμού τη φετινή χρονιά. |
«.εφόσον έχουν αποκτήσει την ιδιότητα αυτή μέχρι 30 Ιουνίου.»: Σύμφωνα με τον ισχύοντα σήμερα νόμο, οι εκπαιδευτικοί «εγγράφονται μέχρι 30 Ιουλίου κάθε έτους σε ειδικό πίνακα.», ώστε να διορισθούν το Σεπτέμβριο. Άρα, με τα νέα δεδομένα, οι εκπαιδευτικοί που υπολόγιζαν να αποκτήσουν την πολυτεκνική ιδιότητα τον Ιούλιο και να καταθέσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά έως τις 30 Ιουλίου αποκλείονται από τις διαδικασίες διορισμού τη φετινή χρονιά, ακόμη και αν διαθέτουν πιστοποίηση της παιδαγωγικής ή διδακτικής τους επάρκειας. |
Η πολιτική στήριξης των πολύτεκνων εκπαιδευτικών την οποία ακολούθησαν όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα, πλην των αποδεδειγμένων θετικών αποτελεσμάτων που είχε όσον αφορά την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος, έδωσε τη δυνατότητα σε γονείς εκπαιδευτικούς, που αυταπόδεικτα αγαπούν τα παιδιά, κατά προτεραιότητα να δημιουργήσουν πολύτεκνες οικογένειες και να προγραμματίσουν για αργότερα την ένταξή τους στην ενεργή εκπαιδευτική κοινότητα. Άλλωστε, αυτή τη λογική είχε, εκτός από το χαρακτήρα ανταποδοτικού ευεργετήματος και της αναγνώρισης της αδυναμίας τους να συμμετάσχουν ισότιμα στο διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π., το κίνητρο που δόθηκε βάσει του ισχύοντος νόμου στους εκπαιδευτικούς να δημιουργήσουν πολύτεκνες οικογένειες και κατόπιν να διορισθούν απευθείας, χωρίς διαγωνισμό. Η ρύθμιση αυτή, βέβαια, όχι μόνο απάλλαξε την πολιτεία από την υποχρέωσή της να αδειοδοτεί λόγω εγκυμοσύνης και ανατροφής τέκνων την πολύτεκνη εκπαιδευτικό, έως ότου διορισθεί, μετά τη γέννηση του τέταρτου παιδιού της, αλλά μείωσε και τα κενά διδακτικού προσωπικού που θα προέκυπταν, εφόσον αυτή ήδη υπηρετούσε, έχοντας επιλέξει να συμμετάσχει στο διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π. τουλάχιστον προ οκταετίας, αν δεν ίσχυαν τα προβλεπόμενα από το νόμο για τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς. Συνεπώς, οποιαδήποτε αλλαγή στον τρόπο πρόσληψης των πολύτεκνων εκπαιδευτικών θα πρόδιδε έλλειψη αξιοπιστίας εκ μέρους της πολιτείας και θα ισοδυναμούσε με εξαπάτηση των πολυτέκνων εκπαιδευτικών. |
Οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί βάσει του ισχύοντος σήμερα νόμου, μόλις δύο μήνες πριν καταθέσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά για το διορισμό τους (έως 30 Ιουλίου), υπολογίζουν σε διορισμό τους το Σεπτέμβριο. Δε θα αντέξουν οικονομικά, αν η πολιτεία δε σταθεί συνεπής απέναντί τους. Υπολογίζουν στο διορισμό τους και στο μισθό από την εργασία τους, όχι για την ικανοποίησή τους ατομικά, αλλά για να ανταποκριθούν στις αυξημένες οικογενειακές τους ανάγκες. Ο αποκλεισμός τους από τη δημόσια εκπαίδευση θα σημάνει την απώλεια της ελπίδας για την αντιμετώπιση των συνεπειών της οικονομικής κρίσης, την απώλεια της ελπίδας για την επαγγελματική τους αποκατάσταση, και, ίσως το χειρότερο, την απώλεια της εμπιστοσύνης των πολιτών στην κοινωνική ευαισθησία όσων υπερψηφίσουν την κατάργηση του μέχρι σήμερα καθεστώτος πρόσληψης των πολυτέκνων εκπαιδευτικών στη δημόσια εκπαίδευση. |
Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ, |
Αξιότιμοι κ.κ. Βουλευτές, |
Από όλα τα παραπάνω γίνεται αντιληπτή η αδικία έναντι των πολυτέκνων εκπαιδευτικών, σε μια περίοδο που χρειάζονται τη στήριξή σας όσο ποτέ άλλοτε. Έστω και τώρα κάνετε τις απαραίτητες διορθώσεις στο σχέδιο νόμου. Προκαλέστε, εφόσον είναι εφικτό, ονομαστική ψηφοφορία, ώστε να γνωρίζουν οι πολίτες τη γνώμη κάθε βουλευτή για τα άρθρα που αφορούν τους πολυτέκνους εκπαιδευτικούς. Όλοι αναγνωρίζουμε την ανάγκη αλλαγών πολιτικής, ώστε να αντιμετωπισθεί η οικονομική κρίση. Το συγκεκριμένο, όμως, μέτρο προστασίας των πολυτέκνων είναι ανέξοδο για την Πολιτεία και η προστασία που παρέχει είναι απαραίτητη στους πολυτέκνους. Λάβετε υπόψη, καθώς θα ψηφίζετε, τη συνείδησή σας και τα παρακάτω λόγια: «.Πολιτικές, οι οποίες θα αντιμετωπίζουν τις ανάγκες της πολύτεκνης οικογένειας, αλλά παράλληλα θα δίνουν κίνητρα και θα ενθαρρύνουν τα νέα ζευγάρια να μεγαλώσουν όχι όσα παιδιά μπορούν αλλά όσα παιδιά θέλουν. Σας διαβεβαιώνω ότι οι προσπάθειές σας για συνεχή βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης και ποιότητας ζωής της πολύτεκνης οικογένειας με βρίσκουν στο πλευρό σας, αρωγό και συμπαραστάτη» (Γεώργιος Παπανδρέου). Μετά τιμής |
Ελένη Σταματοπούλου |