Ενημέρωση
Δ. Τ Λ.Αμανατίδου: Εμπαιγμός του Υπ. παιδείας απέναντι στους μαθητές/τριες πολ. και τρίτ οικογενειών
- 28 Σεπτεμβρίου 2011 // //
- Λοιπές Ειδήσεις
- Εμφανίσεις: 6418
Δελτίο Τύπου: Εμπαιγμός του υπουργείου παιδείας απέναντι στους μαθητές/τριες πολύτεκνων και τρίτεκνων οικογενειών |
ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ |
ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ |
Παρασκευή, 30 Σεπτεμβρίου 2011 |
|
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ |
Δεν έχει τέλος ο εμπαιγμός του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων απέναντι στις πολύτεκνες και τρίτεκνες οικογένειες |
Η προχειρότητα του Υπουργείου Παιδείας λειτούργησε ως πραγματικός καταπέλτης για εκατοντάδες μαθητές πολύτεκνων και τρίτεκνων οικογενειών που πέτυχαν στις εξετάσεις και μάλιστα αρκετοί απ' αυτούς με υψηλή βαθμολογία. Το νέο νομοθετικό διάταγμα του Υπουργείου Παιδείας για την μοριοδότηση των πολυτέκνων τέθηκε σε ισχύ 12 ημέρες μετά την έναρξη των Πανελλαδικών εξετάσεων με αποτέλεσμα πολλοί μαθητές να μην ενημερωθούν. Σήμερα όσοι μαθητές δήλωσαν πολυτεκνία χωρίς να δικαιούνται τα μόρια βάσει του νέου νόμου απειλούνται με διαγραφή από τις σχολές εισαγωγής και διετή αποκλεισμό από τις Πανελλαδικές εξετάσεις . |
Το Υπουργείο δια στόματος της Υφυπουργού κας Χριστοφιλοπούλου αναγκάστηκε μετά από έντονες πιέσεις των πολυτέκνων και κατόπιν δύο σχετικών επίκαιρων ερωτήσεων της βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Αμμανατίδου - Πασχαλίδου Ευαγγελίας να δεσμευτεί ότι θα έλθει στη Βουλή σχετική ρύθμιση το συντομότερο δυνατό. Μέχρι σήμερα κι ενώ τα χρονικά περιθώρια για την εγγραφή των επιτυχόντων σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ στενεύουν, το Υπουργείο Παιδείας «ποιεί την νήσσαν». |
Καταγγέλλουμε ότι η στάση αυτή που υπονομεύει το μέλλον εκατοντάδων μαθητών και των οικογενειών τους είναι τουλάχιστον απαράδεκτη. Καλούμε το Υπουργείο να προχωρήσει άμεσα στην ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων των πολυτέκνων, όπως άλλωστε δεσμεύθηκε στην Βουλή. |
Το Γραφείο Τύπου |
------------- |
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΑΣΠΕ: Όσοι συνάδελφοι σκέπτονται για Αγωγή στα Διοικητικά δικαστήρια, πρέπει να γνωρίζουν ότι αυτές πρέπει να κατατεθούν μέχρι 25/10 το αργότερο. Οι Αγωγές είναι ατομικές.
==================== |
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ 2ης ΕΠΙΚΑΙΡΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ |
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ |
ΙΓ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ |
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ |
ΣΥΝΟΔΟΣ Β΄ |
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΣΙΘ΄ |
Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2011 |
ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ ΕΠΙΚΑΙΡΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ |
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Σειρά έχει η με αριθμό 1305/20-9-2011 begin_of_the_skype_highlighting 1305/20-9-2011 end_of_the_skype_highlighting επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτού του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς κ. Ευαγγελίας Αμανατίδου-Πασχαλίδου προς την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, σχετικά με τους επιτυχόντες μαθητές των πολυτεκνικών οικογενειών και την εφαρμογή του Ν. 3699/2011. |
Στην ερώτηση της κυρίας Αμανατίδου-Πασχαλίδου θα απαντήσει η Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Χριστοφιλοπούλου. |
Καλείται η κ. Αμανατίδου-Πασχαλίδου να διατυπώσει την ερώτησή της. |
ΛΙΤΣΑ ΑΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. |
Κυρία Υφυπουργέ, ακριβώς μία εβδομάδα πριν είχα καταθέσει και συζητήθηκε εδώ στην Ολομέλεια της Βουλής η πρώτη επίκαιρη ερώτηση, σχετικά με τα παιδιά πολυτεκνικών οικογενειών που αποκλείονται από σχολές που έχουν περάσει -πανεπιστημίων, ΤΕΙ και άλλων σχολών- ενώ έχουν αναρτηθεί από το Υπουργείο Παιδείας τα ονόματά τους κανονικότητα και είχαν ενταχθεί στις ειδικές κατηγορίες, όπως τους έδινε τη δυνατότητα ο νόμος. |
Επειδή στην απάντησή της η Υπουργός κ. Διαμαντοπούλου την άλλη φορά μου είπε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να επανέλθουμε στο προηγούμενο σύστημα, ή ότι παρά το γεγονός ότι αυτός ο νόμος όπως έγινε, ο Ν. 3966/2011 -ο οποίος πήρε ΦΕΚ στις 24 Μαΐου του 2011, ενώ είχαν ξεκινήσει οι πανελλαδικές εξετάσεις στις 12 Μαΐου- θα ισχύσει όπως ακριβώς είναι, εγώ θέλω να ρωτήσω πως το Υπουργείο έχει φτάσει σ' αυτό το σημείο, να φέρει δηλαδή, σε μία τεράστια αναστάτωση τις πολύτεκνες οικογένειες και τα παιδιά των πολυτέκνων. |
Το ρωτώ διότι δεν υπήρχε πουθενά μα πουθενά στο μηχανογραφικό αυτό που θέτει ο Ν. 3966/2011, δηλαδή το όριο ενός παιδιού που είναι πάνω από 23 ετών μίας πολυτεκνικής οικογένειας ή 25 ανάλογα αν αυτό φοιτά σε μία σχολή ή είναι στρατιώτης, ενώ εγώ έχω στα χέρια μου ένα μηχανογραφικό, το οποίο λέει ότι στην ειδική περίπτωση πολυτέκνων και τέκνων αυτών δεν πρέπει να υπερβαίνει το εισοδηματικό όριο που ισχύει για σχολές και τμήματα Αττικής και Θεσσαλονίκης και αναφέρει την περιφέρεια μόνιμης κατοικίας της οικογένειας ή φοίτησης αδελφού, κατά περίπτωση. Ως δικαιολογητικά θέλει πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης από το Δήμο, πιστοποιητικό της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος, έγγραφο πιστοποίησης του τόπου κατοικίας της οικογένειας και εκκαθαριστικό φόρου εισοδήματος του οικονομικού έτους 2010. |
Με αυτά μόνο τα πιστοποιητικά -τα οποία είναι όλα νόμιμα και μέσα απ' αυτό που δίνει η ΑΣΠΕ φαίνεται η πολυτεκνική ιδιότητα του γονιού- κατέθεσαν τα παιδιά τα χαρτιά τους: Είτε ήταν παιδιά που για πρώτη φορά μπήκαν στις σχολές, είτε ήταν παιδιά περσινής κατηγορίας που μπήκαν στην ειδική κατηγορία με το 10% και κατέθεσαν το μηχανογραφικό τους. -Αυτά τα παιδιά αν το γνώριζαν από πριν, θα είχαν κάτσει και θα είχαν δώσει εξετάσεις. |
Δεν μπορεί να υπάρχει, δηλαδή, μία αναδρομικότητα σ' αυτόν το νόμο και να έχει να κάνει με παιδιά τα οποία βεβαίως, αν εγγραφούν, θα διαγραφούν από τις σχολές τους και θα έχουν για δύο χρόνια έναν αποκλεισμό από τις πανελλαδικές εξετάσεις. |
Εμείς ζητούμε να εφαρμοστεί όπως έχει το προηγούμενο καθεστώς ή στο κάτω-κάτω να περάσετε αυτά τα παιδιά στη γενική κατάταξη. Εκεί θα δούμε αν αυτά τα παιδιά ήταν των 2.000 μορίων ή ήταν επιτυχόντες με υψηλές βαθμολογίες, με 19.500 μόρια. Τιμωρούνται από μία προχειρότητα, για να μην πω ότι υπάρχει μια εσκεμμένη επίθεση απέναντί τους. |
Ευχαριστώ. |
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Η Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Παρασκευή Χριστοφιλοπούλου έχει το λόγο. |
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Κυρία Αμμανατίδου, δεν μπορώ να θεωρήσω ότι γίνεται εσκεμμένη επίθεση στη νέα γενιά από κανέναν συνάδελφο εδώ στο Κοινοβούλιο, από οποιαδήποτε ιδεολογική και πολιτική παράταξη κι αν υπηρετεί. |
ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Η αγωνία που. |
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Σας παρακαλώ, κυρία συνάδελφε, μη με διακόπτετε. |
Θεωρώ αυτονόητο να μη μιλάμε για εσκεμμένες επιθέσεις. Καλύτερα να μιλάμε για μια προσπάθεια -γιατί αυτό ήταν ο νόμος- με όλα τα μικρά προβλήματα στην εφαρμογή του ή και με κάποιες βελτιώσεις που μπορούμε μαζί να τις σχεδιάσουμε. Αυτός ο νόμος ήταν μια προσπάθεια να μην αδικούνται παιδιά, να μην αδικείται το επίπεδο της παρεχόμενης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. |
Όπως σας είπε και η κυρία Υπουργός, δεν υπάρχει περίπτωση να πάμε στο παλιό καθεστώς των μεταγραφών. Το ανέφερα και στον κ. Ροντούλη πριν. |
Τι μπορούμε να κάνουμε; Δεν θέλω να επαναλάβω αυτά που είπα στην προηγούμενη απάντησή μου ή αυτά που σας είπε η κ. Διαμαντοπούλου, τα οποία και ισχύουν. Υπήρξε και εγκύκλιος και προειδοποίηση στα σχολεία ούτως ώστε οι υποψήφιοι μαθητές να μην κάνουν λάθος. Υπήρξε και ένα είδος τοπικής βοήθειας. Υπήρξε τηλεφωνικό κέντρο στο Υπουργείο Παιδείας, όπου μπορούσαν όσοι συνέτασσαν το μηχανογραφικό τους, να απευθύνονται και να ρωτούν. Παρ' όλα αυτά, στους 33.000 υποψηφίους από ειδικές κατηγορίες, είχαμε εβδομήντα περιπτώσεις όπου υπήρξαν προβλήματα, λάθη ή δεν υπάρχουν στοιχεία. |
Θα σας παρακαλούσα, κυρία Αμμανατίδου, να καταθέσετε στη Βουλή -εφόσον το θέλετε- το συγκεκριμένο μηχανογραφικό, όχι για να δούμε τη συγκεκριμένη περίπτωση ως μία, αλλά για να αποτελέσει έναυσμα στην προσπάθειά μας να βελτιώσουμε ένα σύστημα που θεωρούμε ότι για πρώτη φορά στην Ελλάδα μας απαλλάσσει από την αδιάβλητη, χρονοβόρα και πελατειακή γάγγραινα των μεταγραφών. Πάμε σε ένα σύστημα πιο αξιοκρατικό. Το θέμα είναι να το κάνουμε και πιο δίκαιο. |
Υπάρχει ένα θέμα με αυτά τα παιδιά που έδωσαν πέρυσι εξετάσεις για το πώς εντάσσονται στο νέο σύστημα. Θα το κοιτάξουμε. |
Όσον αφορά τη διετή αναστολή της ποινής -ένα παιδί να μη μπορεί να δώσει πανελλαδικές εξετάσεις για δύο χρόνια- δεν θα αλλάξουμε το νόμο γιατί θεωρούμε ότι ο νόμος πρέπει να είναι σ' αυτό το σημείο αυστηρός. Πάρα πολλές φορές στη χώρα μας χρησιμοποιούμε κοινωνικές κατηγορίες με προβλήματα, με πολλές και μεγάλες ανάγκες, για να αποκτήσουμε προνόμια. Σωστά έχουν αυτές οι κατηγορίες τα συγκεκριμένα προνόμια, για να μπορούν να ανταποκριθούν στις αυξημένες ανάγκες τους. Ορθώς λοιπόν υπάρχει στο νόμο ο διετής αποκλεισμός για να λέει στα παιδιά: «Κοιτάξτε, εδώ πρέπει να είσαι αυστηρός με ό,τι δηλώνεις.» -δηλαδή, αν είσαι ανάπηρος, αν είσαι πολύτεκνος- «.. γιατί από εδώ και πέρα δεν μπορείς να κοροϊδεύεις την πολιτεία». |
Μπορούμε να δώσουμε διετή αναστολή σ' αυτό ακριβώς επειδή στην αρχή του νόμου υπάρχουν και παρεξηγήσεις και προβλήματα. Δεν θέλουμε να αδικήσουμε ανθρώπους, προσπαθώντας να κάνουμε ένα πιο δίκαιο σύστημα |
Ευχαριστώ πολύ. |
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Το λόγο έχει η κ. Λίτσα Αμμανατίδου Πασχαλίδου. |
ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. |
Κυρία Χριστοφιλοπούλου, το θετικό είναι ότι καταλαβαίνετε το πανδαιμόνιο που δημιούργησε ο ν.3966. |
Θα επιμείνω, όμως, στο κομμάτι ότι δεν υπήρχε επαρκής ενημέρωση. Υπήρχε ένα τηλέφωνο για τα παιδιά που ήταν να ενταχθούν στην ειδική κατηγορία, το οποίο δεν απαντούσε. |
Υπήρχε η αστοχία των μεταγραφών για τα παιδιά όπου βάζατε αυτό το όριο της διοικητικής περιφέρειας. Αναφερθήκατε σ' αυτό και πιο μπροστά. |
Θα καταθέσω στα Πρακτικά το μηχανογραφικό σβήνοντας το όνομα του φοιτητή γιατί εγώ τον θεωρώ φοιτητή όταν έχει 19.000 ή 15.000 ή 13.000 μόρια μετά από μία τεράστια προσπάθεια. Δυστυχώς δεν υπήρχε επαρκής ενημέρωση και από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας προς τα σχολεία και δεν ήξεραν τι να απαντήσουν οι καθηγητές. Εκεί ήταν το θέμα, γι' αυτό δημιουργήθηκε το πανδαιμόνιο. |
Μίλησα για μία αναδρομικότητα, κυρία Υπουργέ, διότι αν αυτό το κάνατε το Σεπτέμβριο του 2010, θα θεωρούνταν δεδομένο ότι αυτός ο νόμος είναι σε εφαρμογή ένα χρόνο πριν και δεν υπάρχει καμία περίπτωση να γίνουν αλλαγές. Δεν μπορεί όμως στις 24 Μαΐου. Εκεί είναι το θέμα. |
Κάτι ακόμα: Υπάρχουν παιδιά τα οποία είχαν περάσει πέρσι σε σχολές κανονικά και πήγαν και διαγράφηκαν από τη σχολή τους γιατί θεώρησαν ότι είναι επιτυχόντες για να περάσουν με το 10%. Τι θα γίνουν αυτά τα παιδιά; Θέλω να μου το εξηγήσετε. |
Όσο για τα υπόλοιπα παιδιά που έδωσαν για φέτος, όταν μιλάτε για διετή αναστολή, τι ακριβώς εννοείτε; Θα τα κρατήσετε όπως έχουν, θα τα βάλετε στην ειδική κατηγορία και θα πάνε όπως αναρτήθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας ή θα πείτε σ' αυτά τα παιδιά «πηγαίνετε του χρόνου να ξαναδώσετε» ενώ έχουν κάνει μία τεράστια προσπάθεια και τα όνειρά τους «γκρεμίζονται» όταν αυτά τα παιδιά αύριο δεν θα είναι στη σχολή τους; |
Στις 30/9, κυρία Χριστοφιλοπούλου, λήγουν οι εγγραφές. Αν θα πάνε στο πανεπιστήμιο, θα έχουν πρόβλημα. Οι γραμματείες τούς λένε ότι τα στοιχεία τους δεν είναι σωστά. Θα λυθεί αυτό το πρόβλημα άμεσα με μία εγκύκλιο; Η εγκύκλιος που στείλατε στις 7/9, η Φ251101273Β6, έφερε αυτά τα προβλήματα. |
Γι' αυτό σας λέω ότι θέλω μία ξεκάθαρη απάντηση για να ξέρουν οι γονείς και τα παιδιά τι θα γίνει από δω και πέρα. Δώστε αυτή τη δυνατότητα για φέτος γιατί υπάρχουν όλες αυτές οι παλινωδίες του συγκεκριμένου νόμου. |
Σας ευχαριστώ. |
(Στο σημείο αυτό η Βουλευτής κ. Λίτσα Αμμανατίδου-Πασχαλίδου καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής) |
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Κυρία Υφυπουργέ, έχετε το λόγο για να δευτερολογήσετε. |
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Κυρία συνάδελφε, εγώ έχω στα χέρια μου και μπορώ να ξανακαταθέσω τους οδηγούς, τις εγκυκλίους -νομίζω ότι τα έχετε-, όλα αυτά που εξεδόθησαν τότε από το Υπουργείο Παιδείας. Θα σας πω και κάτι άλλο, ότι δόθηκαν και απανωτές παρατάσεις γι' αυτό το λόγο, γιατί ακριβώς ξέραμε ότι ήταν καινούργιο σύστημα και ότι κάθε αρχή και δύσκολη. |
Θα σας πω επίσης -το έθιξε και ο κ. Ροντούλης πριν από λίγο- ότι σ' ό,τι αφορά τις περιπτώσεις με τις περιφέρειες και σε ποιες περιφέρειες μπορεί να γίνει, υπάρχει όντως ένα ζήτημα και ιδιαίτερα στις νησιωτικές περιοχές της χώρας. Υπάρχει το ζήτημα να γίνει πιο ακριβοδίκαιο, πιο σωστό αυτό το σύστημα. |
Θα υπερασπιστώ όμως και πάλι το σύστημα γιατί αυτό το σύστημα μας απαλλάσσει από ένα τεράστιο πρόβλημα που δημιουργούσαν στην ελληνική κοινωνία οι μεταγραφές. Πρέπει να το υπερασπιστούμε και να το βελτιώσουμε. |
Εδώ λοιπόν θα σας πω ότι θα υπάρξουν ρυθμίσεις και βελτιώσεις. Με έναυσμα τέτοιου είδους μηχανογραφικά και περιπτώσεις που έρχονται στο Υπουργείο, θα υπάρξουν και τεχνικές και διοικητικές βελτιώσεις. |
Την ίδια ώρα όμως αυτό που αφορά τις περίπου εβδομήντα περιπτώσεις των παιδιών αυτών θέλει νομοθετική ρύθμιση. Αυτή θα έλθει τάχιστα. Ως εδώ μπορώ να απαντήσω σε μία επίκαιρη ερώτηση. Δεν μπορώ να μπω στη λεπτομέρεια μίας νομοθετικής ρύθμισης. Το καταλαβαίνετε αυτό, αλλά πριν έλθει και όταν έλθει και θα τη συζητήσουμε και θα την εξειδικεύσουμε στη Βουλή. Θα έλθει λοιπόν μία ρύθμιση η οποία θα αναστέλλει επί διετία την απαγόρευση συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις. Το πώς και γιατί τα μόρια, θα τα συζητήσουμε όλα με βάση ένα κείμενο σχεδίου ρύθμισης που θα έλθει γι' αυτό το λόγο το συντομότερο δυνατό. |
Σας ευχαριστώ πολύ |
---------------------------------------------------- |
Περισσότερα: Αναμένεται νομ.ρύθμιση τουΥΠΔΒΜΘ που να ρυθμίζει το θέμα της εγγραφής στις Σχολές/ΠΡΑΚΤΙΚΑ/Νέες Ερωτ |