Αληθινά πρότυπα για τη νεολαία, του Μιχάλη Σαρρή

 

07/08/2011

ΑΛΗΘΙΝΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΟΛΑΙΑ
 
Τον προηγούμενο μήνα η πατρίδα μας γνώρισε δύο κορυφαίες διακρίσεις  σε παγκόσμιο επίπεδο. Η μία, η κατάκτηση της 1ης θέσης σε παγκόσμια διοργάνωση από τη γυναικεία ομάδα υδατοσφαίρισης (πόλο), προβλήθηκε  διθυραμβικά από όλα τα ΜΜΕ και εκθειάστηκε από την πολιτική και πολιτειακή ηγεσία, η οποία, ορθώς πράττουσα, έσπευσε να δεξιωθεί τις παγκόσμιες πρωταθλήτριες και να φωτογραφηθεί μαζί τους. Η άλλη, ο θρίαμβος της ελληνικής ομάδας στη Μαθηματική Ολυμπιάδα (ένα χρυσό, τρία χάλκινα και ένας έπαινος), δυστυχώς,  πέρασε σχεδόν απαρατήρητη: δημοσιεύτηκε με ΄΄ψιλά΄΄ γράμματα σε ορισμένα δημοσιογραφικά-ενημερωτικά έντυπα, ενώ, απ΄ όσο γνωρίζω (μακάρι τα γεγονότα να με διαψεύδουν), μέχρι σήμερα δεν έχει τύχει την ανάλογη προβολή  από τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ ούτε έχει αμειφθεί ηθικά από την πολιτική ηγεσία με την έκφραση συγχαρητηρίων.
 
Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει τη σημασία της επιτυχίας και στους δύο τομείς, γι’ αυτό και οι συντελεστές της είναι άξιοι συγχαρητηρίων και όχι μόνο. Η σπουδαιότητά της μεγεθύνεται ακόμη περισσότερο αν  αναλογιστεί κανείς τη χρονική στιγμή που σημειώθηκε. Αποτελεί όαση στο άνυδρο τοπίο που έχει διαμορφωθεί λόγω της δεινής οικονομικής θέσης στην οποία έχουμε περιέλθει ως χώρα,  στέλνει  μήνυμα αισιοδοξίας δείχνοντας ότι υπάρχουν δυνάμεις που μπορούν να σηκώσουν το φορτίο της κρίσης, λειτουργεί ως φάρος που δείχνει τον δρόμο της εξόδου από το αδιέξοδο, υποδεικνύει τις δυνάμεις και τις αξίες στις οποίες οφείλουμε να επενδύσουμε  το μέλλον μας.
 
Με όλο τον σεβασμό προς τις παγκόσμιες πρωταθλήτριες του πόλο και προς όλους τους συντελεστές της παγκόσμιας πρωτιάς τους και χωρίς την παραμικρή διάθεση να απαξιώσω την επιτυχία τους, θα θελα να σταθώ στον τρόπο με τον οποίο έχει αντιμετωπιστεί μέχρι τώρα ο άλλος ελληνικός άθλος, η κατάκτηση δηλαδή του χρυσού μεταλλίου στη Μαθηματική Ολυμπιάδα για πρώτη φορά από  Έλληνα μαθητή (ο μαθητής Γιώργος Βλάχος πρώτευσε μεταξύ 560 μαθηματικών μυαλών από 101 χώρες). Πριν εκθέσω τον προβληματισμό και τις απόψεις μου, προς αποφυγή κάθε παρεξήγησης, δηλώνω ότι είμαι εκπαιδευτικός, αλλά όχι μαθηματικός και πως με τους μαθητές που διέπρεψαν στη  Μαθηματική Ολυμπιάδα δεν έχω καμία μα καμία απολύτως σχέση.
 
Η τηλεόραση στην πατρίδα μας λειτουργεί ως επί το πλείστον με βάση τους κανόνες της αγοράς. Ενδιαφέρεται συνήθως για ό,τι πουλάει. Το εντυπωσιακό και το εφήμερο ανήκουν στην κατηγορία αυτή, γι’ αυτό και  αποτελούν το καθημερινό μενού που παρασκευάζει  με πολύ μεγάλη προσοχή και επιμέλεια για τον πελάτη της, τον τηλεθεατή. Η ενημέρωση περιορίζεται συνήθως στην προσωπική ζωή των επωνύμων. Είναι δυνατόν να κάνει είδηση την πρωτιά του μαθητή Γιώργου Βλάχου και να μην ενημερώσει τον πειναλέο καταναλωτή προϊόντων υποκουλτούρας για τις προσωπικές περιπέτειες, προτιμήσεις, επιλογές, ιδιορρυθμίες των ΄΄διάσημων΄΄; Δεν πρέπει να γνωρίζει το φιλοθεάμον τηλεοπτικό κοινό ποιος παντρεύτηκε, ποιος χώρισε, ποιος φλέρταρε κτλ. κτλ. κτλ.; Οι αξίες, λοιπόν, και τα πρότυπα που προβάλλει δεν έχουν καμία σχέση με ό,τι προάγει τον ανθρώπινο πολιτισμό και την  κοινωνία. Διαμορφώνει έναν καινούριο κώδικα αξιών από τον οποίο, απ’ ό,τι φαίνεται, είναι εξορισμένες οι πνευματικές αξίες. Ελάχιστες είναι οι περιπτώσεις που φιλοξενούμενοι τηλεοπτικών εκπομπών είναι εργάτες του πνεύματος. Κατά συνέπεια δεν ξενίζει το γεγονός ότι το επίτευγμα των αυριανών επιστημόνων δεν αποτέλεσε ούτε καν είδηση.
 
Κι αν έτσι έχουν τα πράγματα όσον αφορά την τηλεόραση, οι πάσης φύσεως ταγοί γιατί σωπαίνουν; Οι μαθητές ίσως να μην έχουν ανάγκη από την προσωπική τους προβολή. Η πολιτεία όμως και οι ηγέτες της οφείλουν να αναδείξουν τη διάκριση αυτή,  να εκλάβουν την επιτυχία ως αφορμή για να στείλουν ένα ελπιδοφόρο και παρήγορο μήνυμα στη νεολαία και στην κοινωνία: ΄΄παρακολουθούμε τα βήματα των νέων ανθρώπων, τους εμπιστευόμαστε, νιώθουμε περηφάνια για τις διακρίσεις τους, μπορούμε και γνωρίζουμε να αξιοποιούμε τους άξιους και δεν προσφέρουμε τον πνευματικό ανθό της πατρίδας δώρο στην παγκόσμια αγορά΄΄.  Επίσης, έχουν χρέος να υποδείξουν αληθινά πρότυπα για μίμηση,  να εμπεδώσουν με τη στάση της την πολύπαθη στον τόπο μας ιδέα της αξιοκρατίας,  να κάνουν πράξη αυτό που συνεχώς διατυμπανίζουν, ότι δηλαδή μόνο με ανασκούμπωμα των μανικιών θα πάει μπροστά ο τόπος, να ΄΄κόψουν εμπράκτως τον βήχα΄΄   όλων εκείνων οι οποίοι στις κρίσεις κάθε είδους στελεχών δημόσιας διοίκησης προσκομίζουν ΄΄μαϊμουδίστικους΄΄ τίτλους, να αποδοκιμάσουν εκείνους που επιχειρούν με πλάγια μέσα και ανύπαρκτα διοικητικά προσόντα να ΄΄αλώσουν΄΄  δημόσιες θέσεις και να καταδικάσουν την κοινωνία σε  οπισθοδρόμηση και στασιμότητα, να γκρεμίσουν το ευδοκιμούν πελατειακό σύστημα,  να δώσουν, τέλος, ένα γερό μάθημα στον πατερναλισμό που φαλκιδεύει τη λειτουργία της δημοκρατίας (αχ πατρίδα μου καημένη ποια κατάρα σε…).
 
Οι πνευματικές αξίες μοιάζουν με το γνήσιο χρυσάφι, το οποίο έχει την εξής ιδιότητα: και στον βούρκο να πέσει, όποτε και να το ανασύρεις, διατηρεί πάντα αναλλοίωτη τη λάμψη, την αξία και τη γνησιότητά του. Γι’ αυτό, λοιπόν, τον λόγο, επειδή δηλαδή οι πνευματικές δυνάμεις που εκπροσωπούν οι πρωτεύσαντες στη Μαθηματική Ολυμπιάδα μαθητές έχουν διαχρονική και όχι εφήμερη ισχύ, και ορθώς αξιοποιούμενες δίνουν το φιλί της ζωής στις ανθρώπινες κοινωνίες, θεωρώ το χρυσό μετάλλιο του αδιάβλητου διαγωνισμού πιο σημαντικό και το επίτευγμα των μαθητών άξιο μεγαλύτερης προβολής και καλύτερης αξιοποίησής του. Μιχάλης Σαρρής
Εκπαιδευτικός-Ναύπλιο

ΠΗΓΗ: http://www.alfavita.gr/artro.php?id=41603

====================== 

Ακριβή... η δωρεάν ανώτατη παιδεία

 

07/08/2011 - 12:26

Της Στελίνας Μαργαριτίδου

Βαθιά το χέρι στην τσέπη θα κληθούν να βάλουν τους επόμενους μήνες οι γονείς των φοιτητών που σπουδάζουν στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ της χώρας. Την ίδια ώρα, λόγω των αλλαγών που επιχειρούνται στην ανώτατη εκπαίδευση, όπως εξηγούν πανεπιστημιακοί, πολλές δομές των ιδρυμάτων κινδυνεύουν να μείνουν ακέφαλες, με αποτέλεσμα σε πολλές περιπτώσεις να μην μπορούν να καταρτιστούν ούτε τα προγράμματα σπουδών.

Μεγάλο πλήγμα θα δεχθεί άμεσα η σίτιση των φοιτητών, που θα γίνει σταδιακά με ιδιωτικούς όρους, ενώ από την επόμενη χρονιά ακόμη και τα βιβλία που θα έρχονται ηλεκτρονικά στους υπολογιστές των φοιτητών θα αγοράζονται ουσιαστικά, αφού θα πρέπει πάλι να τυπωθούν σε μορφή βιβλίου. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι οι τίτλοι σπουδών που θα παρέχονται με την τριετή φοίτηση δεν θα έχουν κανένα αντίκρισμα στην αγορά. Για να κατοχυρώσει κάποιος τα επαγγελματικά του δικαιώματα, θα πρέπει να ακολουθήσει ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα, το οποίο θα είναι με δίδακτρα, ή έναν άλλο κύκλο σπουδών εξειδίκευσης, που θα παρέχεται πάλι επ’ αμοιβή.

Οι φοιτητικές λέσχες στα πανεπιστήμια
Στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης η λειτουργία της φοιτητικής λέσχης είναι ζήτημα ακανθώδες. Δύο φορές τουλάχιστον κόντεψε να κλείσει εξαιτίας της έλλειψης χρηματοδότησης την προηγούμενη περίοδο. Τώρα όλα δείχνουν ότι θα λειτουργήσει, όμως τα έξοδα της μισθοδοσίας των υπαλλήλων είναι ήδη δυσβάσταχτα. Χαρακτηριστικά λέγεται ότι “η φοιτητική λέσχη προσπαθεί να κρατηθεί με νύχια και με δόντια”, χωρίς να αποκλείεται το ξαφνικό κλείσιμό της.
Στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας η σίτιση είναι δωρεάν ανάλογα με τα εισοδήματα κάθε οικογένειας. “Φέτος πολλοί περισσότεροι φοιτητές θα έχουν δικαίωμα να σιτίζονται δωρεάν, αφού λόγω της περικοπής των μισθών όλο και περισσότεροι θα πληρούν τα εισοδηματικά κριτήρια που τίθενται. Ίσως και να τα καταφέρουμε να αντιμετωπίσουμε τις αυξημένες ανάγκες κάνοντας μερικές τροποποιήσεις”, εξηγεί ο πρύτανης Γιάννης Χατζηδημητρίου.
Ενα ακόμη μεγάλο θέμα ανοίγει μαζί με τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά, αυτό των πανεπιστημιακών εστιών, αφού καταργείται το Εθνικό Ίδρυμα Νεότητας, ο φορέας στον οποίο οι εστίες υπάγονταν. Το σημαντικότερο πρόβλημα όλων των ΑΕΙ της χώρας είναι ένα: δεν υπάρχουν χρήματα! Όπως χαρακτηριστικά δηλώνει ο αντιπρύτανης του ΑΠΘ Γ. Παντής “πήραμε 4.000.000 ευρώ και μπορούμε να αντιμετωπίσουμε το 10% των πάγιων αναγκών μας”. Στο τέλος Αυγούστου το υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να καταβάλει άλλα 4.000.000 ευρώ στο ΑΠΘ, όμως εκείνο το διάστημα θα περνά από τη Βουλή το επίμαχο νομοσχέδιο για τη μεταρρύθμιση των ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Όσο παράξενο και αν φαίνεται ένα νομοσχέδιο που δεν έχει ακόμη επισήμως κατατεθεί στη Βουλή, έχει καταφέρει να απορυθμίσει το ήδη απορυθμισμένο πανεπιστήμιο.
Όλοι οι πρόεδροι των τμημάτων στο ΑΠΘ είναι νεοεκλεγέντες. Αυτό σημαίνει ότι αναλαμβάνουν τα καθήκοντά τους από τον προσεχή Σεπτέμβριο. Όμως τίθεται ένα βασικό ερώτημα: Οι νεοεκλεγέντες πρόεδροι θα ασκούν τα καθήκοντά τους σύμφωνα με τον νόμο που ισχύει μέχρι σήμερα ή σύμφωνα με αυτόν που πρόκειται να ψηφιστεί; Το θέμα δεν είναι συντεχνιακό ούτε γραφειοκρατικό διότι ο πρόεδρος του τμήματος α)συντάσσει το πρόγραμμα σπουδών της σχολής, β) και ο κοσμήτορας υπογράφουν το πτυχίο αποφοίτησης αλλά κυρίως γ) οι πρόεδροι συμμετέχουν στη σύγκλητο του ΑΠΘ και έχουν το δικαίωμα της απόφασης. Μήπως λοιπόν αυτή η ασάφεια οδηγεί σε σταδιακή απενεργοποίηση της Συγκλήτου μέχρι να γίνουν, όπως έχει αναγγελθεί, οι διαδικασίες ανάδειξης νέου διοικητικού σχήματος, σύμφωνα με όσα θα ορίζει ο νέος νόμος;

Το πολυπόθητο πτυχίο
Εκτός από τα έξοδα για τη στέγαση και τη σίτιση του φοιτητή, η οικογένεια ήδη θα πρέπει να προσανατολίστει και στην πληρωμή διδάκτρων. Μπορεί ο πρώτος τίτλος σπουδών τριετούς φοίτησης (σύμφωνα με το σχέδιο νόμου) να παρέχεται δωρεάν, όμως δεν θα συμβαίνει το ίδιο και με τον μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών που αναγκαστικά πλέον ακολουθεί. Όπως εξηγούν οι πανεπιστημιακοί που έχουν διαβάσει το προσχέδιο νόμου, “ο σκοπός του τριετούς κύκλου σπουδών είναι αφενός να αποσυμφορήσει τα ΑΕΙ, αφετέρου να οδηγήσει στη διασφάλιση επαγγελματικών δικαιωμάτων που θα εξασφαλιστεί μέσα από το Πανεπιστήμιο με κάποιο πρόγραμμα εξειδίκευσης, μεταπτυχιακό, κατάρτισης, με κάποιο πρόγραμμα που θα έχει δίδακτρα”.

Υποβάθμιση ή κατάργηση των ΤΕΙ
Το θέμα της κατάργησης 24 τμημάτων ΤΕΙ στην περιφέρεια της χώρας, που άνοιξε στις αρχές του καλοκαιριού, δεν έχει κλείσει ακόμη. Αντίθετα, το επόμενο βήμα της κυβέρνησης είναι η συρρίκνωση του εκπαιδευτικού χάρτη της χώρας και η κατάργηση πολλών ΤΕΙ κυρίως στις μικρότερες πόλεις.
Το νέο σχέδιο νόμου ρίχνει λάδι στη φωτιά των προβλημάτων που κατακαίνε τα τεχνολογικά ιδρύματα το τελευταίο χρόνο. Συγκεκριμένα:
  • Τα καθιστά ιδρύματα δεύτερης κατηγορίας, καθώς, ενώ θέτει οριστικούς φραγμούς στην ακαδημαϊκή τους ολοκλήρωση, ταυτόχρονα ακυρώνει όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του εφαρμοσμένου-τεχνολογικού τους χαρακτήρα.
  • Από την περιγραφή ο ρόλος του τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης είναι σαφώς υποβαθμισμένος σε σχέση με τους προηγούμενους νόμους 2916/2001 και 3549/2007.
  • Δεν δίνεται η δυνατότητα χορήγησης διδακτορικού διπλώματος ώστε να μπορέσουν τα ιδρύματα του τεχνολογικού τομέα να αναπτυχθούν με βάσει ακαδημαϊκά κριτήρια. Υπενθυμίζεται ότι τόσο ο ειδικός γραμματέας ΑΕΙ κ. Παπάζογλου στην έκτακτη σύνοδο των προέδρων ΤΕΙ που έγινε στο ΥΠΔΒΜΘ όσο και η υπουργός ΠΔΒΜΘ κατά τη συνάντησή της με την ΠΟΣΔΕΠ/ΟΣΕΠ-ΤΕΙ και ΕΕΕ δεσμεύτηκαν ότι θα δοθεί η δυνατότητα στα ΤΕΙ να χορηγούν διδακτορικό δίπλωμα με προϋποθέσεις.
  • Δεν δίνεται η δυνατότητα ισότιμης συνεργασίας με τα ερευνητικά κέντρα, όπως στα ιδρύματα του πανεπιστημιακού τομέα.
  • Με τις καταργούμενες διατάξεις παλαιότερων νόμων και προεδρικών διαταγμάτων αφαιρούνται από τα ιδρύματα διάφορα χαρακτηριστικά (π.χ. τα ερευνητικά εργαστήρια, ο τίτλος του μηχανικού από τους αποφοίτους της σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών κτλ.), χωρίς να προβλέπεται η αναπλήρωσή τους στο παρόν σχέδιο νόμου.

Τι σημαίνουν πρακτικά όλα τα παραπάνω; Ότι πολλοί υποψήφιοι και οι οικογένειές τους θα προτιμήσουν να σπουδάσει το παιδί τους σε κάποιο κέντρο μεταλυκειακής εκπαίδευσης (κολέγιο) στον τόπο κατοικίας τους, εξασφαλίζοντας αναγνώριση τίτλου σπουδών, επαγγελματικά δικαιώματα, αναβολή από τον στρατό παρά να φοιτήσουν σε κάποιο τμήμα ΤΕΙ στην περιφέρεια, το οποίο αργά ή γρήγορα θα καταργηθεί και μέχρι τότε θα λειτουργεί υποβαθμισμένο.


Κίνηση-δράση ακαδημαϊκών

“Αυτές τις μέρες θα κατατεθεί στο ελληνικό κοινοβούλιο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ που, σύμφωνα με όσα διαρρέουν στα έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ, θα επιφέρει απαράδεκτες μεταβολές στη δομή και τη λειτουργία των ΑΕΙ. Η κίνησή μας, χωρίς καμία εξάρτηση, ανησυχώντας για όσα γράφονται και ακούγονται, θεωρεί υποχρέωσή της να διατυπώσει ορισμένα αυτονόητα ερωτήματα και θέσεις που έχουν άμεση σχέση με τη λειτουργία των ελληνικών ΑΕΙ.

  • Η ανώτατη εκπαίδευση στη χώρα μας είναι από τα πρώτα χρόνια της σύστασης του νεοελληνικού κράτους πολύτιμο δημόσιο αγαθό για τους πολίτες του. Γι’ αυτό εμμένουμε στις αρχές του δημόσιου χαρακτήρα των πανεπιστημίων, του αυτοδιοίκητού τους και του σεβασμού των ακαδημαϊκών ελευθεριών και επιλογών, οι οποίες σήμερα άμεσα ή έμμεσα διακυβεύονται.
  • Επιδιώκουμε την ανάπτυξη της σχέσης εμπιστοσύνης των ΑΕΙ με την κοινωνία και δεν δεχόμαστε καμία, είτε μονομερή, είτε προαποφασισμένη, είτε κατευθυνόμενη, πρόταση που θα εξυπηρετεί αλλότρια συμφέροντα έξω από τα ΑΕΙ.
  • ”Διακηρύσσουμε ότι το ελληνικό πανεπιστήμιο ανήκει, όπως και τα λοιπά δημόσια αγαθά, στον ελληνικό λαό και μόνο σε αυτόν, και ως προερχόμενοι από αυτόν τα μέλη που το συγκροτούν, επιστημονικό, διοικητικό προσωπικό και φοιτητές, είναι οι αρμοδιότεροι και ικανότεροι να διαχειριστούν έντιμα και με γνώμονα την εξυπηρέτηση του γενικότερου κοινωνικού συμφέροντος και του λαού μας, που διαχρονικά το χρηματοδοτεί από το υστέρημά του”.

 ========================

Οι νέοι φραγμοί στη μόρφωσή μας

 

07/08/2011 - 11:58




ΠΑΡ' ΟΤΙ ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ ΤΟ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΟ ΠΛΑΦΟΝ ΤΟΥ «10», ΕΚΤΟΣ ΑΕΙ-ΤΕΙ ΜΕΝΟΥΝ ΦΕΤΟΣ 48.000 ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ

Περίπου 48.000 είναι οι υποψήφιοι που θα παραμείνουν φέτος εκτός των πυλών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει πλέον το βαθμολογικό «πλαφόν» της βάσης του δέκα. Ετσι, είναι πλέον φανερό ότι, παρά τα όσα υποστηρίζονται δημοσίως κατά καιρούς, από τους αρμόδιους υπουργούς, δεν υπάρχει θέση για όλους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Οι υποψήφιοι φέτος ήταν 125.083, από τους οποίους οι 123.921 οριστικοποίησαν το μηχανογραφικό τους. Οι προσφερόμενες θέσεις είναι 77.130. Δηλαδή είναι λιγότερες κατά 47.963 από τους υποψηφίους.

Οι υποψήφιοι του 10% είναι μαζί με αυτούς των εσπερινών λυκείων 21.849. (Το ποσοστό του 10% αναφέρεται στην κατηγορία εκείνων που πήραν μέρος σε πανελλήνιες εξετάσεις προηγούμενων ετών και για τελευταία χρονιά συμμετέχουν φέτος στην επιλογή για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, με βάση τις επιδόσεις τους τα προηγούμενα χρόνια).

Οπως επισημαίνει στην «Κ.Ε.» ο μαθηματικός-ερευνητής Στρ. Στρατηγάκης, «φέτος με την καθιέρωση του ενδοσχολικού απολυτηρίου δεν έδωσαν πανελλήνιες εξετάσεις όλοι οι μαθητές της Γ' Λυκείου, με αποτέλεσμα ο αριθμός των υποψηφίων να είναι πιο αντιπροσωπευτικός σε σχέση με πέρυσι. Προσεγγίζει, δηλαδή, περισσότερο τον αριθμό των υποψηφίων που θα ήθελαν να σπουδάσουν και όχι αναγκαστικά όσους φοιτούν στην Γ' Λυκείου. Οι μαθητές που χρησιμοποίησαν τη διάταξη για το ενδοσχολικό απολυτήριο ήταν 6.659 και ο αριθμός τους θα προσετίθετο στους υποψηφίους για τα ΑΕΙ, πράγμα που δεν θα ήταν ακριβές.

Στην κατηγορία του 90%, που είναι η πολυπληθέστερη, έχουμε φέτος 92.259 μαθητές, που δεν συμμετείχαν όλοι στις πανελλήνιες εξετάσεις, λόγω της καθιέρωσης του ενδοσχολικού απολυτηρίου».

Ομως στις φετινές πανελλήνιες εξετάσεις συμμετείχαν 85.600 υποψήφιοι και οι προσφερόμενες θέσεις είναι 62.856. Εχουμε δηλαδή 22.744 υποψηφίους της κατηγορίας του 90% που θα μείνουν εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αυτό όμως, λένε οι εκπαιδευτικοί, σημαίνει ότι κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, μέσα στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου, δεν αναμένεται να έχουμε βάσεις με κάτω από 8.000 μόρια στην κατηγορία του 90% και στη γενική σειρά. Δηλαδή δεν θα παρατηρηθούν φαινόμενα με «εξευτελιστικές» βαθμολογίες άλλων ετών.

«Αυτό όμως», προσθέτει ο Στρ. Στρατηγάκης, «συνιστά ανατροπή της προσπάθειας που ξεκίνησε πριν από μία δεκαετία να υπάρχει μία θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για κάθε απόφοιτο της δευτεροβάθμιας, καθώς η μέχρι τώρα εμπειρία από την προσπάθεια διεύρυνσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του '90, απεδείχθη αρνητική».

Αυτό οφείλεται, κατά τους εκπαιδευτικούς, στο γεγονός ότι η διεύρυνση δεν έγινε με εκπαιδευτικά κριτήρια, αλλά με οικονομικά, προσπαθώντας δηλαδή να στηρίξει την περιφέρεια φέρνοντας «ζεστό» χρήμα από την αναγκαστική εσωτερική μετανάστευση χιλιάδων φοιτητών. Απλώθηκαν έτσι οι σχολές σε πόλεις και κωμοπόλεις, καθιερώθηκαν οι «ιπτάμενοι» καθηγητές και δυσκόλεψε η επικοινωνία μεταξύ των διαφόρων τμημάτων, καθιστώντας τη συνεννόηση και την έρευνα προβληματική. Πάντως, οι ασφυκτικοί περιορισμοί που μπήκαν φέτος στις μετεγγραφές υποψηφίων ειδικών κατηγοριών (τέκνα τριτέκνων, πολυτέκνων κ.λπ.), σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση, περιορίζουν αναγκαστικά και την εσωτερική μετανάστευση των νέων.

«Το χειρότερο όλων, όμως», παρατηρεί ο Στρ. Στρατηγάκης, «ήταν ότι οι φοιτητές δεν καταφέρνουν να πάρουν τελικά πτυχίο, παρά το γεγονός ότι δαπανώνται μεγάλα ποσά, τόσο από τις οικογένειες όσο και από την πολιτεία. Εισάγονται πολλοί υποψήφιοι, με ελλιπείς γνώσεις, που, σε μεγάλο ποσοστό, δεν μπορούν να ανταποκριθούν στο επίπεδο σπουδών, αποκαλύπτοντας όμως έτσι και το πρόβλημα της μέσης εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα να απογοητεύονται και να εγκαταλείπουν τις σπουδές τους».

Η Ευρωπαϊκή Ενωση έθεσε ως στόχο για το 2020 οι απόφοιτοι της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης να αποτελούν το 40% των νέων ηλικίας 30-34 ετών. «Αυτός ο στόχος », λέει ο καθηγητής, «φαίνεται ανέφικτος για την Ελλάδα, που έχει ποσοστό αποφοίτησης από την τριτοβάθμια εκπαίδευση περίπου 25%. Πώς θα φτάσουμε όμως στο 40% αποφοίτησης με τη μείωση των εισαγομένων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση; Φέτος οι εισακτέοι μειώνονται σε 61,67% των υποψηφίων, αλλά για να επιτευχθεί ο στόχος πρέπει από όσους εισάγονται, το 66% να αποφοιτά, πράγμα εξαιρετικά δύσκολο, δεδομένου ότι αυτό το ποσοστό είναι σήμερα μόλις 25%».

Ο Στρ. Στρατηγάκης προσθέτει ότι μια μεγάλη αιτία, που αν δεν εξαλειφθεί θα αποδειχθούν όλα τα άλλα ημίμετρα, είναι το γεγονός ότι υπάρχει αγεφύρωτο χάσμα ανάμεσα στη δευτεροβάθμια και την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ώστε η μετάβαση των φοιτητών να είναι ομαλή, χωρίς τις απώλειες αυτών που εγκαταλείπουν τις σπουδές τους.

Ωστόσο το υπουργείο Παιδείας, που προχωρεί σε μεταρρυθμίσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση χωρίς ουσιαστικό σχεδιασμό, επιχειρεί να «λύσει» αυτά τα προβλήματα περιορίζοντας τις διατιθέμενες θέσεις και κλείνοντας τμήματα, όπως τα 25 που καταργήθηκαν, με συνοπτικές διαδικασίες.

Αλλωστε το υπουργείο Παιδείας σχεδίασε μεταρρύθμιση χωρίς προηγουμένως να καταπιαστεί με το μεγάλο και πραγματικό πρόβλημα της χωροταξικής ανακατανομής των τμημάτων και των σχολών, εφαρμόζοντας «Καλλικράτη» και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Κάτι που αφήνει για το μέλλον, ώστε να αποφύγει συγκρούσεις με τοπικές κοινωνίες.

==================



Κατακόρυφη πτώση αναμένεται στις βάσεις

 

06/08/2011 - 17:04


Θεαματική πτώση αναμένεται να παρουσιάσουν φέτος οι βάσεις εισαγωγής σε «πρωτοκλασάτες» πανεπιστημιακές σχολές όλων των επιστημονικών πεδίων. H μεγαλύτερη πτώση, από 800 έως 1.500 μόρια, εκτιμάται ότι θα καταγραφεί σε τμήματα του 2ου και 4ου επιστημονικού πεδίου, με τα περιζήτητα των Πολιτικών Mηχανικών και των Hλεκτρολόγων Mηχανικών να υποχωρούν κατά 400 - 700 μόρια. Aντίθετα, μικρότερης κλίμακας θα είναι η πτώση των βάσεων σε τμήματα του 1ου επιστημονικού πεδίου, παρότι και εκεί δεν αποκλείεται η Nομική Kομοτηνής να... κατρακυλήσει κάτω από τα 18.000 μόρια, καταγράφοντας τη χαμηλότερη βάση της τελευταίας τετραετίας.

ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ ΚΑΛΗΜΕΡΗ

Tα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν, μεταξύ άλλων, από μελέτη που διεξήγαγε η επιστημονική ομάδα του εκπαιδευτικού κόμβου  www.edu4u.gr της οποίας προΐσταται ο εκπαιδευτικός σύμβουλος Aποστόλης Kουτρουμπέλης. H μελέτη έγινε μετά τη δημοσιοποίηση των στατιστικών στοιχείων που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας για την κλιμάκωση του γενικού βαθμού πρόσβασης των υποψηφίων και αφορά στις αναμενόμενες βάσεις 2011 και των 500 τμημάτων του μηχανογραφικού δελτίου. Σήμερα, η «HτΣ» παρουσιάζει ενδεικτικά την πορεία των βάσεων σε 30 τμήματα και των πέντε επιστημονικών πεδίων.

Tμήματα με ειδικά μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες
CLOSE WINDOW

Oι προβλέψεις για την πορεία των βάσεων εισαγωγής σε τμήματα που απαιτούν εξέταση σε ειδικά μαθήματα ή σε πρακτικές δοκιμασίες θεωρούνται επισφαλείς. Kι αυτό διότι υπεισέρχονται πολλοί και σημαντικοί παράγοντες οι οποίοι διαμορφώνουν και αλλοιώνουν τη γενική τάση των βάσεων και για τους οποίους δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση (π.χ. πόσες αιτήσεις έγιναν για TEΦAA ή στο Στρατό και την Aστυνομία, πόσες είναι οι αιτήσεις από απόφοιτους Γενικών Λυκείων και πόσες Eπαγγελματικών Λυκείων ή πώς είναι η κλιμάκωση του μέσου όρου των γραπτών των υποψηφίων που εξετάζονται σε δύο ειδικά μαθήματα, όπως συμβαίνει με τη μουσική, το σχέδιο κ.ά.).

Σύμφωνα, πάντως, με την προσέγγιση της επιστημονικής ομάδας από τον εκπαιδευτικό κόμβο edu4u, στις Στρατιωτικές Σχολές η μείωση του αριθμού των εισακτέων κατά 10% η οποία αντιπαλεύεται με την (μη αναμενόμενη) μείωση των αιτήσεων των υποψηφίων, αλλά κυρίως με τις μειωμένες επιδόσεις θα οδηγήσει σε σημαντική πτώση των βάσεων.

Αστυνομικές σχολές
Eιδικότερα, στις Aστυνομικές Σχολές, η κατά περίπου 50% αύξηση του αριθμού των θέσεων, σε συνδυασμό με το μειωμένο αριθμό αιτήσεων (λιγότερες από μισές), θα οδηγήσει σε σημαντική μείωση των βάσεων, οι οποίες δεν αποκλείεται να πέσουν και κάτω από τις 12.000 μόρια.

Oι φετινές επιδόσεις στο Σχέδιο (λίγο χειρότερες στο Eλεύθερο και αρκετά καλύτερες στο Γραμμικό) θα επηρεάσουν ελάχιστα το ρυθμό πτώσης των βάσεων στα σχετικά τμήματα Πανεπιστημίων και TEI (η βάση στην Aρχιτεκτονική Kρήτης αναμένεται να διαμορφωθεί στα 20.450 μόρια), οι δε αντίστοιχες στις Ξένες Γλώσσες σε άλλες περιπτώσεις θα επιτείνουν την πτώση των βάσεων (λιγότερο τα Γερμανικά, πολύ περισσότερο τα Aγγλικά) και σε άλλες θα αντιστρέψουν το κλίμα και θα προκαλέσουν άνοδο (μεγάλη στις Γαλλικές Φιλολογίες και σημαντικές σε Iσπανικές - Iταλικές Φιλολογίες).Eπίσης, σημαντική αναμένεται η άνοδος των βάσεων στα τμήματα που απαιτούν ειδική εξέταση στη Mουσική, λόγω των πολύ καλύτερων επιδόσεων των φετινών υποψηφίων. Πρόκειται, ίσως, για τις μοναδικές περιπτώσεις τμημάτων στο φετινό μηχανογραφικό δελτίο στις οποίες αναμένεται να σημειωθεί άνοδος των βάσεων...

Tα 5 Επιστημονικά Πεδία

1 Επιστημονικό πεδίο

Oι βάσεις στα τμήματα του 1ου πεδίου θα παρουσιάσουν, συγκριτικά με τα άλλα πεδία, τη μικρότερη πτώση. Παρ' όλα αυτά, δεν αποκλείεται η Nομική να καταγράψει τη χαμηλότερη βάση της τελευταίας τετραετίας, με το τμήμα της Kομοτηνής να «πέφτει» κάτω από τα 18.000 μόρια. Στα υπόλοιπα τμήματα του πεδίου η πτώση θα είναι καθολική και θα κυμαίνεται από 400 έως 600 μόρια. Tο τελευταίο πανεπιστημιακό τμήμα αναμένεται να έχει βάση εισαγωγής λίγο κάτω από 11.000 μόρια.

2 - 4 Επιστημονικό πεδίο

Θα καταγραφεί η μεγαλύτερη πτώση των βάσεων, αφού η πλειονότητα των τμημάτων θα «χάσει» από 800 έως 1.500 μόρια, χωρίς, μάλιστα, αυτό να σημαίνει πως δεν θα υπάρχουν και τμήματα με πολύ μεγαλύτερη πτώση. Tα περιζήτητα τμήματα των Πολιτικών Mηχανικών και των Hλεκτρολόγων Mηχανικών θα παρουσιάσουν πτώση από 400 έως 700 μόρια, ενώ η βάση εισαγωγής για τους Πολιτικούς Mηχανικούς του Bόλου και τους Hλεκτρολόγους της Θράκης αναμένεται να διαμορφωθεί λίγο πάνω από τα 17.500 μόρια.

3 Επιστημονικό πεδίο

Aναμένονται οι χαμηλότερες βάσεις εισαγωγής των τελευταίων εννέα ετών, με την Iατρική Θεσσαλονίκης να κινείται οριακά λίγο κάτω από τα 19.000 μόρια και την Iατρική Aλεξανδρούπολης οριακά πάνω από τα 18.350 μόρια. H Oδοντιατρική Aθήνας δεν αποκλείεται, για πρώτη χρονιά φέτος, να «ξεπεράσει» για λίγες δεκάδες μορίων την τελευταία Iατρική, η τελευταία σε αριθμό μορίων Φαρμακευτική Πατρών θα κινηθεί κοντά στα 18.250 μόρια και η Kτηνιατρική Θεσσαλίας κάτω από τα 17.900 μόρια. Πιθανότητα για να μη συμβεί αυτή η ανατροπή -που είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων ετών- υπάρχει μόνο στην περίπτωση που μετακινηθεί αριθμός «αρίστων» υποψηφίων από τις Πολυτεχνικές προς τις Iατρικές Σχολές. Kάτι τέτοιο, όμως, δεν προκύπτει ούτε από την πρακτική εμπειρία ούτε από έρευνα που έγινε σε επιλεγμένα φροντιστήρια.

5 Επιστημονικό πεδίο

Θα συνεχιστεί ο «χορός» των πτώσεων των βάσεων, οι οποίες θα ξεκινήσουν από 350 μόρια για τις πλέον υψηλόβαθμες και θα φτάσουν έως και τα 1.500 μόρια για τμήματα χαμηλής ζήτησης που εδρεύουν στην περιφέρεια. Nα σημειωθεί πως στο πεδίο αυτό, όπως και στο 4ο, θα παρατηρηθούν οι μικρότερες βάσεις εισαγωγής, που και φέτος θα απαιτούν μέσο όρο γραπτών επιδόσεων στις πανελλαδικές εξετάσεις κάτω από... 2!

==========================



Δεύτερη χρονιά του Μνημονίου: Μεγαλύτερη εγκατάλειψη της δημόσιας εκπαίδευσης

 

07/08/2011 - 12:08




 

 

ΤΟΥ ΓΡΗΓΟΡΗ ΚΑΛΟΜΟΙΡΗ*

 

Οι κατεδαφιστικές παρεμβάσεις της πολιτικής που εφαρμόζουν η κυβέρνηση και η τρόικα στον χώρο της εκπαίδευσης θα αναδειχτούν με δραματικό τρόπο και τη νέα σχολική χρονιά. Ανακοινώθηκε πρόσφατα από την υπουργό Παιδείας ότι θα διοριστούν φέτος μόλις 600 μόνιμοι εκπαιδευτικοί στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Την ίδια στιγμή, όμως, αυτοί που προβλέπεται να συνταξιοδοτηθούν φτάνουν περίπου τις 11.000. Αν μάλιστα συνυπολογίσουμε ότι το 2010 οι διορισμοί δεν ξεπέρασαν τους 2.800, ενώ οι συνταξιοδοτήσεις έφτασαν τις 11.500, διαπιστώνουμε ότι τη διετία (2010-11) εφαρμογής των Μνημονίων γίνονται 3.400 περίπου διορισμοί για να καλύψουν τα κενά που δημιουργεί η συνταξιοδότηση 23.000 περίπου συναδέλφων τους!!

Το γεγονός ότι θα γίνουν 600 μόνο διορισμοί φέτος σημαίνει ότι 2.500 περίπου εκπαιδευτικοί, που θα έπρεπε, με βάση τους νόμους, να έχουν διοριστεί από το 2010, θα παραμείνουν για έναν ακόμη χρόνο αδιόριστοι.

 

Ταυτόχρονατο πάγωμα των διορισμών συνδυάζεται με την προώθηση μεσαιωνικών συνθηκών εργασίας για τους εκπαιδευτικούς. Μετά τις συμβάσεις αναπληρωτών ΕΣΠΑ, που εφάρμοσε για πρώτη φορά πέρυσι η κυβέρνηση, τώρα οι άνεργοι εκπαιδευτικοί θα καλούνται να εργαστούν στο Δημόσιο, αλλά ως εργαζόμενοι σε ιδιώτη εργοδότη και στους Δήμους.

Σημαντικοί εκπαιδευτικοί τομείς υπάγονται στα προγράμματα «Κοινωνικής Εργασίας», καθώς η κυβέρνηση επιδιώκει να συμπεριλάβει και τον χώρο της εκπαίδευσης με δραστηριότητες και προγράμματα που τιτλοφορούνται ως υπηρεσίες φροντίδας, δράσεις για παιδιά και νέους, φροντίδα ατόμων με ειδικές ανάγκες, εξωσχολικά προγράμματα για μαθητές, οδική ασφάλεια μαθητών, σίτιση σε ολοήμερα σχολεία φτωχών περιοχών κ.λπ.

Η «σιδηρά» κυρία υπουργός Παιδείας διεκδικεί επάξια τον τίτλο της πλέον συνεπούς και άτεγκτης υπουργού στην εφαρμογή των σκληρών, αντιλαϊκών κυβερνητικών μέτρων. Αφού προχώρησε στην κατάργηση/συγχώνευση 2.000 περίπου σχολικών μονάδων, τώρα προβάλλει το νέο της «επίτευγμα»: Μέσα σε μια διετία «κατορθώνει» να μειώσει το εκπαιδευτικό προσωπικό κατά 20% περίπου.

 

Η μείωσηαυτή προκύπτει, πέρα από τα παραπάνω, και από τη μείωση των αναπληρωτών και ωρομισθίων από 15.000 το 2010-11 σε 6.000 περίπου το 2011-12.

Οι συνέπειες στη λειτουργία των σχολείων και κυρίως στη διασφάλιση της παροχής του μορφωτικού αγαθού σε όλα τα παιδιά του ελληνικού λαού από αυτή την πολιτική θα είναί δραματικές τη νέα σχολική χρονιά.

Είναι σοβαρό το ενδεχόμενο, λόγω της καθυστερημένης ανακοίνωσης των αποσπάσεων εκπαιδευτικών από νομό σε νομό (για πρώτη φορά θα εγκριθούν στις αρχές Σεπτέμβρη), να έχουμε χιλιάδες κενά διδακτικού προσωπικού για αρκετές εβδομάδες μετά την έναρξη των μαθημάτων.

 

Η ηγεσίατου υπ. Παιδείας θα ασκήσει ασφυκτικές πιέσεις για να λειτουργήσουν τμήματα με 24-25 μαθητές στην Πρωτοβάθμια και 28-30 μαθητές στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Είναι δεδομένο, επίσης, για την ηγεσία του υπ. Παιδείας ότι οι θεσμοί αντισταθμιστικής εκπαίδευσης (Ενισχυτική Διδασκαλία στα Γυμνάσια, Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη [ΠΔΣ] στα Λύκεια, τάξεις υποδοχής για τα παιδιά των μεταναστών κ.λπ.) αποτελούν πολυτέλεια για το σχολείο στην εποχή των Μνημονίων και θα επιδιωχθεί να καταργηθούν πλέον ολοσχερώς τη νέα σχολική χρονιά. Θυμίζουμε ότι η ΠΔΣ προβλήθηκε πριν από μια δεκαετία περίπου από μια άλλη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ως η επαναστατική καινοτομία για το εκπαιδευτικό μας σύστημα.

 

Η υπουργόςΠαιδείας πρόσφατα (15.6.2011) υπέγραψε απόφαση για τη μείωση του αριθμού μαθητών στα μουσικά σχολεία της χώρας. Αντί να ενισχύσει τα ήδη υποβαθμισμένα αυτά σχολεία με διορισμούς μόνιμου προσωπικού, αφού ήδη η ωρομισθία και μάλιστα η απλήρωτη είναι πια κανόνας, αντί να επιλύσει το οξύ πρόβλημα της μετακίνησης των μαθητών από και προς τα σχολεία (που ανατίθεται πλέον στους δήμους χωρίς την αντίστοιχη επιχορήγηση) και να μεριμνήσει για τους αποφοίτους τους, με την πολιτική της τα οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε κλείσιμο.

Την προηγούμενη σχολική χρονιά ξεκίνησε η συρρίκνωση των αθλητικών σχολείων, που προβλέπεται να συνεχιστεί και την επόμενη. Η υφυπουργός Παιδείας δηλώνει ότι «το πολύ υψηλό κόστος λειτουργίας και η μαζικοποίηση των Τμημάτων Αθλητικής Διευκόλυνσης (ΤΑΔ) τα κατέστησαν αντιπαραγωγικά και αντιπαιδαγωγικά». Από πότε άραγε ο αθλητισμός και η άθληση είναι αντιπαιδαγωγικά;

 

Πρόσφατα, επίσης, ανακοινώθηκε το κλείσιμο 22 Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Την ώρα που ο πρωθυπουργός της χώρας μάς βομβαρδίζει με ωραία λόγια για την «καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης», κλείνουν Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, ορισμένα από τα οποία μάλιστα εγκαινιάστηκαν μόλις πριν από ένα χρόνο (π.χ. ΚΠΕ Σικυωνίων Κορινθίας). Και όλα αυτά για να υπηρετηθούν κοντόφθαλμοι σχεδιασμοί εξοικονόμησης κονδυλίων σε βάρος της αληθινής παιδείας.

Σε μια χώρα, βέβαια, όπου προωθούνται fast track επενδύσεις μεγάλων συμφερόντων αγνοώντας τις περιβαλλοντικές μελέτες και εκποιώντας πολύτιμους ελεύθερους χώρους, παραλίες και ολόκληρη τη φύση, είναι φανερό ότι το τελευταίο που χρειάζεται, για τους κρατούντες, είναι η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση.

Πριν από λίγες μέρες η υφυπουργός Παιδείας παρουσίασε στο Υπουργικό Συμβούλιο νομοσχέδιο με βάση το οποίο μπαίνει λουκέτο σε 800 τμήματα Ελληνικής Γλώσσας που λειτουργούν εδώ και δεκαετίες στο εξωτερικό.

 

Με πρόσφατηκαι αιφνιδιαστική απόφαση του υπ. Παιδείας υποβαθμίζεται περαιτέρω η διδασκαλία των ξένων γλωσσών στο Γυμνάσιο και το Δημοτικό. Συγκεκριμένα με την αντιπαιδαγωγική αυτή απόφαση η δεύτερη ξένη γλώσσα δεν αποτελεί πια επιλογή των μαθητών, αφού δεν θα παρέχεται η δυνατότητα να τη διδάσκονται σύμφωνα με τις δικές τους ανάγκες και προτιμήσεις, αλλά με βάση την οργανική θέση των εκπαιδευτικών στο συγκεκριμένο σχολείο. Έτσι αφαιρείται ένα ουσιαστικό κίνητρο από τους μαθητές και μαθήτριες να διδάσκονται την ξένη γλώσσα που επιθυμούν.

 

Η εφαρμογή αυτής της απόφασης θα οδηγήσει τους μαθητές σε εξεύρεση ιδιωτικών λύσεων, θα υπονομεύσει τη χορήγηση του πιστοποιητικού επάρκειας στις ξένες γλώσσες από το δημόσιο σχολείο πριν αυτό καλά καλά θεσμοθετηθεί και θα οδηγήσει στη δημιουργία μεγαλύτερων τμημάτων και διαφορετικού επιπέδου γνώσεων στις γλώσσες που θα διδάσκονται.

 

Το ερώτημα που τίθεται είναι αν υπάρχει τρόπος να αντιμετωπιστούν όλες οι παραπάνω αρνητικές εξελίξεις. Κατά τη γνώμη μου, υπάρχει. Μπορεί να μπει φρένο σε αυτή την πολιτική στην προοπτική της πλήρους ανατροπής της, εάν οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων, οι εργαζόμενοι στον χώρο της εκπαίδευσης, οι φοιτητές, οι μαθητές, οι γονείς, οι «αποφασισμένοι» πολίτες συγκροτήσουν το επόμενο διάστημα ένα ισχυρό ριζοσπαστικό μέτωπο υπεράσπισης της Δημόσιας Εκπαίδευσης ενάντια στα σχέδια κατεδάφισής της.

Ο Σεπτέμβρης του 2011 μπορεί να αποδειχθεί «μαύρος» για την κυβέρνηση, την τρόικα και την πολιτική τους και ταυτόχρονα να ανοίξει τον δρόμο για τη διασφάλιση όλων των κοινωνικών αγαθών που απειλούνται από την πολιτική τους.

Κεντρική επιδίωξή μας είναι η συγκρότηση ενός πανίσχυρου μετώπου εργαζομένων, που θα συντρίψει την πολιτική της κυβέρνησης, της Ε.Ε. και του ΔΝΤ και θα ακυρώσει όλα τα Μνημόνια προς όφελος των εργαζομένων της χώρας μας.

 

* Ο Γρηγόρης Καλομοίρης είναι αντιπρόεδρος του Γ.Σ. της ΑΔΕΔΥ

Πρόσφατα άρθρα