Ενημέρωση
Ψήφισμα Γ.Σ ΑΣΠΕ,Έγγραφο ΑΣΠΕ στους κ.Βουλευτές για το Μεσοπρόθεσμο και έγγραφο για συνάντηση με ΓΑΠ
- 29 Ιουνίου 2011 // //
- Ανακοινώσεις Α.Σ.Π.Ε.
- Εμφανίσεις: 12763
Μεσοπρόθεσμο,τι μας περιμένει... ΕΔΩ
--------------
Απίστευτο! παρά τις μικρές βελτιώσεις... όσο πιο πολλά παιδιά έχεις, τόσο περισσότεροι φόροι! ... ΕΔΩ(εφημερίδες)
Κεφαλικοί φόροι!!!
------------------------------------
Απόσπασμα Πρακτικών Εφαρμοστ. νόμου 29/6... ΕΔΩ
-----------------------------------
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
| ||
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ – ΨΗΦΙΣΜΑ | ||
ΤΗΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ | ||
ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ | ||
To Γενικό Συμβούλιο της Ανωτάτης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος κατά τη συνεδρίαση του, το Σάββατο 25 Ιουνίου 2011 στην Αθήνα συζήτησε τις πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις στη χώρα μας και τα δυσβάσταχτα μέτρα που ήδη έχουν ληφθεί και όσα ακόμη επιπρόσθετα στις επόμενες μέρες θα ληφθούν και θα επιπέσουν στις πλάτες των πολυτέκνων μελών μας αλλά και όλων των πολιτών της χώρας μας με τη ψήφιση της Μεσοπρόθεσμης φορολογικής επιδρομής . | ||
Η οικονομική κατάρρευση της χώρας υπήρξε απότοκος ηθικής κατάρρευσης, ασύνετης έως εγκληματικής πολιτικής των τελευταίων μεταπολιτευτικών κυβερνήσεων και ληστρικής συμπεριφοράς παραγόντων του δημόσιου βίου οι οποίοι παραμένουν ως τώρα ατιμώρητοι. | ||
Καλούμε την Κυβέρνηση της χώρας να αναλογισθεί τις ευθύνες της ως τοιαύτης, αλλά κι εκείνες που επωμίσθηκε και πηγάζουν από τη δανειακή σύμβαση τη γνωστή ως Μνημόνιο με την ψήφιση του οποίου η χώρα μας αμετάκλητα και άνευ όρων παραιτήθηκε της ασυλίας λόγω άσκησης εθνικής κυριαρχίας, πράξη την οποία χαρακτηρίζουμε επιεικώς φοβική και ηττοπαθή μέχρις εσχάτη προδοσία γι’ αυτό και την καταγγέλλομε. | ||
Καταγγέλλομε ωσαύτως την Κυβέρνηση, που με ελαφριά τη συνείδηση δέχθηκε τους βαρύτατους όρους υποτέλειας στους διεθνείς τοκογλύφους του Δ.Ν.Τ. και της Κ.Τ. και παραιτήθηκε όλων των φυσικών δικαιωμάτων που έχει ένας οφειλέτης απέναντι στο δανειστή του, δηλαδή να μην επιτρέπεται η προσφυγή σε άλλες πηγές χρηματοδότησης και οι δανειστές της να έχουν το δικαίωμα εκχώρησης των απαιτήσεών τους προς τρίτους κάτι που εγκυμονεί κινδύνους και για την εδαφική ακεραιότητα της χώρας μας. | ||
Καλούμε την Κυβέρνηση να αναζητήσει τις πηγές εσόδων για την κάλυψη των ελλειμμάτων από εκείνους που χρόνια τώρα πλούτισαν σε βάρος του λαού και του Έθνους και ο πλούτος τους βρίσκεται στις Ελβετικές και άλλες τράπεζες του εξωτερικού. | ||
Να αναζητήσει έσοδα από εκείνους τους γνωστούς κυρίους που μονίμως φοροδιαφεύγουν και εισφοροδιαφεύγουν επιβραβευμένοι με εκπτώσεις, με ευνοϊκές μακροχρόνιες ρυθμίσεις και παραγραφές και όχι από τους πολυτέκνους. | ||
Την οικονομική κατάρρευση της χώρας δεν μπορεί να χρεωθεί ο εργάτης και ο μισθοσυντήρητος πολύτεκνος , οι δυνατότητες του οποίου έχουν εξαντληθεί με τους άμεσους όσο και με τους αυξημένους έμμεσους φόρους. Περαιτέρω συρρίκνωση του εισοδήματός του θα σημάνει αδυναμία επιβίωσης ,απελπισία και δημιουργία ανελέγκτων καταστάσεων. | ||
Καλούμε τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας να υπερασπισθεί την ανεξαρτησία της χώρας και την εδαφική της ακεραιότητα με όσο ηθικό σθένος και πάθος του επιβάλει το ύπατο αξίωμα που κατέχει. | ||
Καλούμε τον Πρόεδρο της Κυβερνήσεως να αναλάβει πρωτοβουλίες για επαναδιαπραγμάτευση των όρων της δανειακής συμβάσεως με τη συνεργασία όλων των πολιτικών δυνάμεων της χώρας. | ||
Καλούμε την Αξιωματική αντιπολίτευση και τους Αρχηγούς των λοιπών στη Βουλή Κομμάτων να αφήσουν τις μικροκομματικές αντιπαραθέσεις να συμπράξουν και να συνεργασθούν όλοι τους για τη σωτηρία της πατρίδας μας. | ||
Καλούμε όλους τους παράγοντες του Δημόσιου Βίου να συμφωνήσουν σε μια και μόνο πολιτική που θα τείνει στην σύντομη οικονομική απελευθέρωση της χώρας από τα δεσμά του Δ.Ν.Τ. και των διεθνών κερδοσκόπων. | ||
Θεωρούμε επιβεβλημένη την αναθεώρηση του ισχύοντος Συντάγματος για να παύσει επί τέλους η Βουλή να αποτελεί καθαρτήριο εγκληματικών πράξεων και για θεσμοθετημένη δημοκρατική λειτουργία των κομμάτων. | ||
Οι πολύτεκνοι της χώρας δεν αντέχουν άλλες επιβαρύνσεις αλλά ούτε και άλλη συρρίκνωση των δικαιωμάτων και της προστασίας που τους επιφυλάσσει το σύνταγμα της χώρας. | ||
Διακηρύσσουμε το δικαίωμα και την υποχρέωση που έχουμε βάσει του άρθρου 120 παράγραφος 4 του Συντάγματος, το οποίο προβλέπει ότι: «η τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων, που δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε μέσο εναντίον οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει με τη βία». | ||
Σήμερα που η λαϊκή εντολή ενεχυριάσθηκε από την Κυβέρνηση σε κέντρα εξουσίας ξένα προς το Έθνος ,εκτός Ελληνικών συνόρων και παρεδόθησαν κυριαρχικά δικαιώματα του Ελληνικού Λαού ,επιβάλλεται συνεργασία, συστράτευση και γενική επαγρύπνηση. | ||
Οι πολύτεκνοι της χώρας διαθέτουν πατριωτισμό και το έχουν αποδείξει με τις θυσίες τους στους αγώνες του Έθνους. Δεν πρόκειται να υποστείλουν τη σημαία αγωνιστικότητά τους για τα δίκαια της χώρας μας, για Ελευθερία, Κοινωνική Δικαιοσύνη, Εθνική Ανεξαρτησία και εδαφική ακεραιότητα. | ||
| ||
Για το Γενικό Συμβούλιο | ||
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας | ||
| ||
| ||
| ||
Βασίλειος Θεοτοκάτος Εμμανουήλ Χρυσόγελος http://www.alfavita.gr/artro.php?id=37645 http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2011/06/blog-post_3844.html | ||
==================================================== | ||
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ | ||
ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ | ||
| ||
Προς | ||
τους κ.κ. Βουλευτές | ||
Ενταύθα. | ||
Η Ανωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος εν όψει της ψηφίσεως του σχεδίου νόμου «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012-2015», θέτει υπ’ όψει τις προσθήκες που πρέπει να υπάρξουν και αφορούν τους πολυτέκνους, δεδομένου ότι, δυστυχώς, οι πολύτεκνοι εξακολουθούν να τίθενται στην ίδια μοίρα με τους αγάμους και ν’ αντιμετωπίζονται ως να είναι άγαμοι, αφού σε όλες τις ρυθμίσεις επιβάλλονται οι ίδιες εισφορές κλπ. στους πολυτέκνους με των αγάμων. | ||
Ειδικώτερα: | ||
-Α- | ||
Επί του άρθρου 27: Έκπτωση δαπανών από το φόρο εισοδήματος | ||
Με τη μείωση του αφορολόγητου στις 8.000 ευρώ, πλήττονται ανελέητα οι πολύτεκνες οικογένειες, αφού μειώνεται σημαντικά γι’ αυτές το ποσόν του αφορολόγητου ποσού (δηλ. κατά 4.000 ευρώ). | ||
Συνεπώς στο άρθρο 27 παρ. 2 πρέπει να προστεθεί η ακολούθως φράση, στο τέλος της παραγράφου αυτής. | ||
«Ειδικώς για τους πολυτέκνους τα αφορολόγητα παραμένουν και ισχύουν σύμφωνα με τις υφιστάμενες μέχρι σήμερα διατάξεις». | ||
| ||
- Β - | ||
Επί του άρθρου 28: Αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης - Αναστολή πόθεν έσχες. | ||
Στο τέλος της παρ. 1 και της παρ.2, που αναφέρονται στην ετήσια αντικειμενική δαπάνη της κατοικίας και του επιβατικού αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσης, πρέπει να προστεθεί η ακόλουθη φράση. | ||
« Η παραπάνω ετήσια αντικειμενική δαπάνη ειδικώς για τους πολυτέκνους είναι μειωμένη κατά 50% επί των παραπάνω ποσών». | ||
Αυτό πρέπει να προστεθεί γιατί δεν είναι δυνατόν να τίθενται στην ίδια μοίρα οι πολύτεκνοι με τους αγάμους και να μην λαμβάνεται ειδική φροντίδα για τις πολύτεκνες οικογένειες σύμφωνα και με την συνταγματική επιταγή του άρθρου 21 παρ. 2, βάσει της οποίας «πολύτεκνες οικογένειες δικαιούνται της ειδικής φροντίδας του Κράτους». | ||
| ||
- Γ - | ||
Επί του άρθρο 29: Ειδική εισφορά αλληλεγγύης στα φυσικά πρόσωπα. | ||
Στην παράγραφο 3 και στο τέλος της περιπτώσεως δ΄, που αναφέρεται στην καταβολή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, πρέπει να προστεθεί η ακόλουθος φράση: | ||
« Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις ο συντελεστής της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης ειδικώς για τους πολυτέκνους υπολογίζεται με μειωμένο συντελεστή κατά 50%». | ||
Η παραπάνω προσθήκη επιβάλλεται για τους λόγους, που αναφέρθηκαν παραπάνω γιατί δεν είναι δυνατόν να τίθενται στην ίδια μοίρα οι πολύτεκνοι με τους αγάμους και να μην λαμβάνεται ειδική φροντίδα για τις πολύτεκνες οικογένειες σύμφωνα και με την συνταγματική επιταγή του άρθρου 21 παρ. 2, βάσει της οποίας «πολύτεκνες οικογένειες δικαιούνται της ειδικής φροντίδας του Κράτους». | ||
| ||
- Δ - | ||
Επί του άρθρου 30: Έκτακτη εισφορά σε αντικειμενικές δαπάνες. | ||
Στην παράγραφο 2 και στο τέλος της περιπτώσεως α΄, η οποία αναφέρεται στις εξαιρέσεις από την καταβολή της έκτακτης εισφοράς επί της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης από την κυριότητα η κατοχή επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, πρέπει να προστεθεί και η ακόλουθος φράση: | ||
« ως επίσης και τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης των πολυτέκνων». | ||
Αυτό πρέπει να προστεθεί γιατί ο πολύτεκνος εξ αιτίας των πολλών παιδιών του είναι εξ ανάγκης υποχρεωμένος να πάρει αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού και ούτε, όπως προαναφέρθηκε, μπορεί να τίθενται στην ίδια μοίρα οι πολύτεκνοι με τους αγάμους. | ||
Σε κάθε περίπτωση εάν δεν υπάρξει εξαίρεση, τότε πρέπει η έκτακτη εισφορά ειδικώς για τούς πολυτέκνους να υπολογισθεί με συντελεστή το πολύ 1% και ως εκ τούτου πρέπει στην παράγραφο 2 και στο τέλος της περιπτώσεως α΄ πρέπει να προστεθεί και η ακόλουθος φράση: | ||
«Ο συντελεστής της παραπάνω έκτακτης εισφοράς ειδικώς για τους πολυτέκνους ορίζεται σε ένα τοις εκατό (1%)». | ||
| ||
- Ε - | ||
Επί του άρθρου 31: Επιβολή τέλους επιτηδεύματος. | ||
Στο τέλος της παραγράφου 1 πρέπει να προστεθεί η φράση: | ||
« Εφ΄ όσον οι ασκούντες ελευθέριο επάγγελμα είναι πολύτεκνοι το ετήσιο τέλος επιτηδεύματος είναι μειωμένο κατά ποσοστό 50% επί των παραπάνω ποσών». | ||
Η προσθήκη αυτή είναι αναγκαία για τους ίδιους παραπάνω λόγους που αναφέρθηκαν και αφορούν την ειδική φροντίδα για τους πολυτέκνους. | ||
| ||
- ΣΤ - | ||
Επί του άρθρου 33: Φορολογία ακίνητης περιουσίας, δωρεών και γονικών παροχών. | ||
Στο τέλος της παραγράφου 1, που αναφέρεται στην επιβολή φόρου επί της ακίνητης περιουσίας, πρέπει, για τους ίδιους παραπάνω λόγους, να προστεθεί η ακόλουθος φράση: | ||
« Ειδικώς για τους πολυτέκνους ο παραπάνω φορολογικός συντελεστής υπολογίζεται για όλα τα κλιμάκια μειωμένος κατά 50%». | ||
| ||
- Ζ - | ||
Επί του άρθρου 35: Τέλη κυκλοφορίας. | ||
Στην παράγραφο 1 στο τέλος της περιπτώσεως Α που αναφέρεται στα αυτοκίνητα οχήματα ιδιωτικής χρήσης και πριν την περίπτωση Β, να προστεθεί η φράση: | ||
«Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις, εφ΄ όσον το αυτοκίνητο ανήκει σε πολύτεκνο, τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται είναι μειωμένα κατά 50%» | ||
| ||
| ||
- Η - | ||
Επί του άρθρου 38: Δημοσιονομικές ρυθμίσεις. | ||
Στο τέλος της παραγράφου 2, η οποία αναφέρεται στην καθιέρωση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για την καταπολέμηση της ανεργίας, πρέπει να προστεθεί η ακόλουθος φράση: | ||
« Το ποσοστό των παραπάνω εισφορών των περιπτώσεων α΄ και β΄ είναι μειωμένο κατά 50% για τους πολυτέκνους υπαλλήλους όλων των ανωτέρω κατηγοριών». | ||
Με την ελπίδα ότι θα συμβάλλετε στη ψήφιση των παραπάνω τροποποιήσεων. | ||
| ||
Διατελούμε με εκτίμηση | ||
Για την ΑΣΠΕ | ||
| ||
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας | ||
Βασίλειος Θεοτοκάτος Εμμανουήλ Χρυσόγελος | ||
| ||
==================== | ||
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ | ||
| ||
Εξοχότατο | ||
Κύριο Γιώργο Παπανδρέου | ||
Πρωθυπουργό | ||
Μέγαρο Μαξίμου | ||
Ηρώδου Αττικού 19, Τ.Κ. 10674 | ||
Εξοχότατε Κύριε Πρωθυπουργέ, | ||
η Εκτελεστική Επιτροπή της Ανωτάτης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος (ΑΣΠΕ), σας παρακαλεί θερμά να τη δεχθείτε σε ακρόαση, σε ημερομηνία και ώρα που θα καθορίσετε, για να σας ενημερώσει σε επείγοντα θέματα που απασχολούν τον Πολυτεκνικό κόσμο της χώρας που είναι σε μεγάλη αναστάτωση και αναβρασμό. | ||
Κοινοποίηση: | ||
Κύριο Γιώργο Πεταλωτή | ||
Υφυπουργό Δικαιοσύνης, | ||
Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων | ||
| ||
| ||
Με τιμή | ||
Για την ΑΣΠΕ | ||
| ||
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας | ||
| ||
| ||
| ||
Βασίλειος Θεοτοκάτος Εμμανουήλ Χρυσόγελος | ||
Επιστολή συναδέλφου για τα πολυτεκνικά αυτοκίνητα...
Προς τον Υπουργό των Οικονομικών Περαία 11/7/2011 κ. Ε. Βενιζέλο |
Αξιότιμε κ. Υπουργέ, |
Κατ΄ αρχήν συγχαρητήρια για την ανάληψη των καθηκόντων σας και καλή επιτυχία. |
Είμαι δάσκαλος και πολύτεκνος πατέρας τεσσάρων παιδιών. Σύμφωνα με τον εξαγγελθέντα εφαρμοστικό νόμο (άρθρο 35, σελ. 46) http://news.in.gr/files/1/2011/06/24/efarmostikos.pdf που πρόκειται να κατατεθεί για ψήφιση στη βουλή, δεν προβλέπεται καμία ειδική μέριμνα για τα πολυτεκνικά αυτοκίνητα. |
Θα ήθελα να σας επισημάνω πως είναι κατάφωρη αδικία να θεωρούνται τα πολυτεκνικά αυτοκίνητα είδος πολυτελείας και να φορολογούνται ανάλογα. Συγκεκριμένα: |
1. Ο κυβισμός του κινητήρα δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να θεωρηθεί κριτήριο πολυτέλειας. Ένα εφταθέσιο Hyundai Trajet εξοπλίζεται μόνο με έναν κινητήρα: 2000cc βενζινοκίνητο και είναι η φτηνότερη επιλογή για έναν πολύτεκνο: Τιμή αγοράς για καινούριο 17.500€ ενώ για μεταχειρισμένο 7.000 – 10.000€! Γι αυτό το αυτοκίνητο πληρώνω ως τώρα Τέλη Κυκλοφορίας 600€, τόσα όσα πληρώνει και ο κάτοχος ενός πολυτελούς δίλιτρου αξίας 50.000 με 100.000€ !!! Φέτος θα κληθώ να πληρώσω, γι αυτό το αυτοκίνητο, ένα επιπλέον ποσό 440€ σαν έκτακτη εισφορά… Αυτό το θεωρείτε δίκαιο; |
2. Υπάρχουν ταυτόχρονα αυτοκίνητα 1800 – 1900cc, υψηλότερων επιδόσεων, αξίας 50.000 – 100.000€ για τα οποία οι ιδιοκτήτες τους πλήρωναν Τέλη Κυκλοφορίας 270€ και δε θα επιβαρυνθούν καθόλου με έκτακτη εισφορά! |
Γνωρίζετε πως το άρθρο 21 του Συντάγματος ορίζει πως οι πολύτεκνες οικογένειες δικαιούνται της ειδικής φροντίδας του κράτους. |
Από τότε που χαρίστηκαν αφορολόγητα ΙΧ σε τρίτεκνους και γεμίσαμε με τριτεκνικές BMW, Mercedes και 4x4, και το κράτος, για να βγάλει τα σπασμένα, στράφηκε κατά των πολύτεκνων, χρεώνοντάς τους με τέλη κυκλοφορίας ΙΧ μεγάλου κυβισμού, (ενώ παλαιότερα είχαν απαλλαγή) λες και είναι οι πολύτεκνοι οι έχοντες και κατέχοντες σ’ αυτήν τη χώρα. |
Ξέρετε επίσης ότι τα αυτοκίνητα των πολύτεκνων είναι μεγάλα για να χωρούν τα πολλά παιδιά τους και όχι για λόγους πολυτελείας ή πλουτισμού ή επιδείξεως! |
Υπάρχουν σαφή όρια που διακρίνουν τα αυτοκίνητα πολυτελείας από τα πολυτεκνικά van. Είναι εύκολο να τα εντοπίσετε μελετώντας ακόμα και τα περιοδικά που ασχολούνται με το αυτοκίνητο. |
Προσωπικά δε ζητάω πλήρη απαλλαγή από το φόρο. Πιστεύω πως τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων πρέπει να είναι ανάλογα της αγοραστικής τους αξίας. Αυτό επιβάλλεται άλλωστε και από το Σύνταγμα, άρθρο 4, παράγραφος 5, που επιτάσσει τη συμμετοχή των Ελλήνων στα δημόσια βάρη ανάλογα με τις δυνάμεις τους. |
Ευελπιστώντας στην προσοχή σας, |
Δημήτριος Αράπογλου |
Δάσκαλος στο 4ο Δ.Σ.Περαίας |
Π. Μπακογιάννη 21, Περαία 570 19 |
Το Μεσοπρόθεσμο θεωρεί τα παιδιά «Τεκμήριο»! Η φορολ. επιβάρυνση αυξάνει με τον αριθμό των παιδιών..
--------------
Περικοπές και στους... τοκετούς λόγω κρίσης
Κατά 15% έχουν μειωθεί τον τελευταίο χρόνο οι γεννήσεις στη χώρα μας, καθώς η οικονομική κατάσταση αναγκάζει πολλά ζευγάρια να αναβάλουν την απόκτηση του πρώτου ή του δεύτερου παιδιού, ενώ το δυσβάσταχτο κόστος της εξωσωματικής οδηγεί άλλα ζευγάρια να επιλέγουν φθηνότερες μεθόδους
Ρεπορτάζ: Εύη Σαλτού
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Σάββατο 02 Ιουλίου 2011 ΤΑ ΝΕΑ
---------------
Ο Πύρινος λόγος του Π. Κουρουμπλή στη Βουλή
Έντυπη Έκδοση
Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, Κυριακή 3 Ιουλίου 2011
ΣΕ ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΕΧΕΙ ΦΤΑΣΕΙ Η ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥ
Συνέταιρος στην τσέπη μας η εφορία
Μετά και τα 13 νέα χαράτσια που επιβλήθηκαν τελευταία, το κράτος παίρνει το 52,3%, του μισθού ενός «προνομιούχου» εργαζόμενου με ετήσιες απολαβές 35.000 ευρώ
Να σας γνωρίσουμε τον κ. Μιχάλη. Τίμιος φορολογούμενος, οικογενειάρχης με ένα παιδί. Μισθωτός στον ιδιωτικό τομέα με 20 χρόνια προϋπηρεσίας στην πλάτη του, κατόρθωσε να ανεβάσει το μισθό του στα 2.500 ευρώ μεικτά ή περίπου 1.770 ευρώ καθαρά, αν αφαιρεθεί φόρος εισοδήματος και ασφαλιστικές εισφορές. Είναι «προνομιούχος» για τα ελληνικά δεδομένα, καθώς με αυτό το μισθό κατατάσσεται στους 626.000 πλουσιότερους (βάσει δηλωθέντος εισοδήματος) Ελληνες.
Η σύζυγος έχασε τη δουλειά της και ο κ. Μιχάλης συμπεριελήφθη σε μια ακόμη λίστα: αυτή με τις 828.000 οικογένειες που έχουν χτυπηθεί από την ανεργία. «Και μη χειρότερα» σκέφτεται. Γνωρίζει ότι ο εργοδότης του τον λοξοκοιτάζει από τότε που φούντωσε η κρίση. Ξέρει και το λόγο: Με τους φόρους και τις συνολικές ασφαλιστικές εισφορές (εργοδότη και εργαζόμενου) κοστίζει στην επιχείρηση 45.346 ευρώ ετησίως. Και ας παίρνει ο ίδιος στα χέρια του 24.208 ευρώ, καθώς 20.553 ευρώ πάνε σε φόρους και ασφαλιστικές εισφορές.
Τι φοβάται ο κ. Μιχάλης; Το... haircut, που μπορεί να μην έγινε στα ομόλογα του κράτους αλλά στους μισθούς δίνει και παίρνει. Μια ατομική σύμβαση να του πετάξουν στο γραφείο και πάει άλλο ένα 10-15% του μισθού. Και τι κάνει; Το δίλημμα όπως που μπορεί να του θέσει ο εργοδότης δεν αφήνει περιθώρια: «Κούρεμα» μισθού ή απόλυση.
Ο κ. Μιχάλης ζορίζεται οικονομικά και ας είναι ένας από του 626.000 πλουσιότερους Ελληνες. Οι... αμαρτίες του; Καπνίζει ένα πακέτο τσιγάρα την ημέρα και μάλιστα από τα ακριβά (το κάνουν περίπου οι 4 στους 10 Ελληνες). Ξοδεύει περίπου ένα 100άρικο στο κινητό, κυρίως για τις ανάγκες της δουλειές. Ενα Ι.Χ. 1.800 κυβικών οδηγεί και μένει σε ένα διαμέρισμα 130 τ.μ. «Ευτυχώς, προίκα της γυναίκας μου, φαντάσου να πληρώναμε και δάνειο» σκέφτεται σχεδόν επί καθημερινής βάσεως χωρίς να ξεχνάει ότι 1.000.000 δανειολήπτες βρίσκονται σε ακόμη χειρότερη θέση.
Ως «προνομιούχος» ο κ. Μιχάλης δυσκολεύεται να εξωτερικεύσει την αγωνία του. Φοβάται τη δημόσια κριτική του τύπου «τουλάχιστον εσύ έχεις το σπίτι σου και μια καλή δουλειά». Δεν του βγαίνει πάντως από το μυαλό ότι η εφορία μετά από αυτό τον καταιγισμό των μέτρων βάζει πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη του. Κάνει λοιπόν τις πράξεις και φέρνει στο φως την απίστευτη ελληνική πραγματικότητα: από τα 45.346 ευρώ που πληρώνει ο εργοδότης, τα 28.650 ευρώ -δηλαδή περίπου τα δύο τρίτα- καταλήγουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο στην τσέπη της εφορίας.
Να τα βάλουμε κάτω;
1. Ο μεικτός ονομαστικός μισθός του κ. Μιχάλη είναι 2.500 ευρώ. Ευτυχώς, στον ιδιωτικό τομέα δεν έχουν κοπεί ακόμη δώρα και επιδόματα. Αρα οι ετήσιες αποδοχές είναι 35.000 ευρώ. Από αυτά αφαιρούνται 5.775 ευρώ, που είναι οι ασφαλιστικές εισφορές που πληρώνει ο ίδιος. Επί του ποσού των 35.000 ευρώ υπολογίζονται και οι εργοδοτικές εισφορές με συντελεστή 29,56%, τις οποίες πληρώνει η εταιρεία όπου εργάζεται.
2. Μετά την αφαίρεση των ασφαλιστικών εισφορών προκύπτει ο καθαρός ετήσιος μισθός, που είναι 29.225 ευρώ. Επί αυτού υπολογίζεται ο φόρος εισοδήματος, που είναι 4.432 ευρώ για όσους έχουν ένα παιδί. Καταλήγουμε στις καθαρές αποδοχές, που είναι 24.793 ευρώ. Πρέπει όμως να υπολογιστεί και η εισφορά αλληλεγγύης. Ο συγκεκριμένος φόρος βγαίνει από το φορολογητέο εισόδημα και είναι 584,5 ευρώ (29.225 ευρώ επί 2%).
3. Ο κ. Μιχάλης μένει με 24.208,5 ευρώ στην τσέπη (σε ετήσια βάση) και βγαίνει στην αγορά για να καλύψει τις καταναλωτικές ανάγκες της οικογένειάς του.
*Στο σουπερμάρκετ, το κρεοπωλείο και τα εμπορικά καταστήματα έφτασε να δαπανά περίπου 150 ευρώ την εβδομάδα. Το 70% της δαπάνης υπόκειται σε ΦΠΑ 23% και το υπόλοιπο 30% σε ΦΠΑ 13%. Επομένως, από τα 7.800 ευρώ τα 1.560 ευρώ πηγαίνουν στην εφορία.
*Για να ζεσταθεί το χειμώνα, καταναλώνει περίπου έναν τόνο πετρέλαιο ή 1.200 λίτρα. Θα τα πληρώσει τουλάχιστον 0,97 ευρώ το λίτρο, λόγω ΦΠΑ και ειδικού φόρου κατανάλωσης. Συνολικά θα καταβάλει 1.164 ευρώ. Από αυτά τα 290 ευρώ θα πάνε στην εφορία.
*Το φορολογικό τίμημα για το κάπνισμα είναι πολύ βαρύ. Από τα 4 ευρώ που κοστίζει το πακέτο τα 3,23 ευρώ είναι φόροι. Ετσι, από τα 1.460 που δαπανά ο κ. Μιχάλης σε ετήσια βάση τα 1.181 ευρώ καταλήγουν στο δημόσιο ταμείο.
*Στο κινητό τηλέφωνο επιβάλλεται και ειδικός φόρος κατανάλωσης και ΦΠΑ. Ο κ. Μιχάλης έχει επιλέξει ένα πρόγραμμα των 80 ευρώ, αλλά τελικώς καταλήγει να πληρώνει 113,16 ευρώ το μήνα ή 1.357,92 ευρώ το χρόνο. Τα 397,92 ευρώ είναι φόροι.
*Κι ερχόμαστε στο λογαριασμό της ΔΕΗ. Για 1.500 κιλοβατώρες, η αξία του ρεύματος φτάνει στα 903,12 ευρώ ετησίως. Σε αυτό το ποσό όμως πρέπει να προστεθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης, ο ΦΠΑ, τα δημοτικά τέλη, ο δημοτικός φόρος, το τέλος υπέρ της ΕΡΤ και το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας. Αν προστεθούν όλα αυτά, ο ετήσιος λογαριασμός της ΔΕΗ διαμορφώνεται στα 1.387 ευρώ και ο φόρος στα 484 ευρώ.
*Πηγή φόρων για το κράτος αποτελεί και το 1.800άρι Ι.Χ. Ο κ. Μιχάλης για να διανύσει 15.000 χιλιόμετρα το χρόνο ξοδεύει πάνω από 240 ευρώ το μήνα. Πληρώνει 2.916 ευρώ σε βενζίνη εκ των οποίων τα 1.737 ευρώ είναι φόροι. Προστίθενται τα τέλη κυκλοφορίας αλλά και το σέρβις. Συνολικά, το κόστος φτάνει στα 3.713 ευρώ και οι φόροι και τα τέλη είναι 2.149 ευρώ.
*Ο προϋπολογισμός κλείνει με δαπάνες 5.000 ευρώ για ένδυση, υπόδηση και μερικές εξόδους το χρόνο. Πρόσθετος φόρος 1.150 ευρώ για ΦΠΑ.
*Ο φορο-κατάλογος κλείνει με το Φόρο Ακίνητης Περιουσίας. Το διαμέρισμα του κ. Μιχάλη έχει αντικειμενική αξία 350.000 ευρώ και υπόκειται σε φόρο 300 ευρώ.
Να λοιπόν πού πάνε τα λεφτά κ. Μιχάλη: Για εσάς αλλά και τους υπόλοιπου 616 χιλιάδες «πλούσιους» έλληνες μισθωτούς, η συνολική φορολογική επιβάρυνση έφτασε ύστερα από 13 χαράτσια στο 52,3%. Αν συνυπολογιστούν και οι εργοδοτικές εισφορές, ανεβαίνουμε στο 63,18%. Το κράτος δεν έχει γίνει μόνο «συνεταίρος» στην τσέπη σου κ. Μιχάλη. Εχει γίνει πλειοψηφών μέτοχος και μάλιστα με ιδιαίτερα επιθετικές διαθέσεις, καθώς αυξάνει συνεχώς τη... συμμετοχή του.