Ενημέρωση
- 22 Ιουνίου 2011 // //
- Ανακοινώσεις Α.Σ.Π.Ε.
- Εμφανίσεις: 5229
Να δοθεί παράταση στην κατάθεση του μηχανογραφικού - Να διορθωθούν οι αδικίες και οι παρανομίες που έχουν φέρει σε απόγνωση χιλιάδες οικογένειες
3) Δεν παραλείπουμε να επισημάνουμε ότι σε εποχή δεινής οικονομικής κρίσεως, την οποία είχατε επικαλεσθεί όταν θεσπίζατε τις διατάξεις του άρθρου 25 του Ν. 3839)2010, η διάταξη του άρθρου 59 του Ν. 3966)2011, αξιώνει για την υπαγωγή στην ειδική κατηγορία των πολυτέκνων τον υπολογισμό των εισοδημάτων του έτους 2009 (οικονομικό 2010) και όχι του έτους 2010 (οικονομικό 2011), όπου τα εισοδήματα είναι μειωμένα λόγω των περικοπών και αυτό ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι αυτή η θέσπιση εισοδηματικών κριτηρίων για τους πολυτέκνους είναι αντισυνταγματική, όπως έχει επισημάνει και η έκθεση της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής.
4) Ακόμη, παρανόμως και απαραδέκτως με τη μεθόδευση της ηλεκτρονικής υποβολής του μηχανογραφικού δεν δέχεται το σύστημα την αίτησή του, αφού αποκλείει την εκ μέρους του υποψηφίου δήλωσή του, όταν το εισόδημα του υπερβαίνει το τεθέν αντισυνταγματικό όριο εισοδήματος, αλλά δηλώνει την ειδική κατηγορία πολυτέκνων για τις θέσεις που επιθυμεί, ώστε σε περίπτωση απορρίψεως της αιτήσεώς του να έχει το δικαίωμα της προσφυγής στην Δικαιοσύνη για την απόρριψη αυτή.
5) Ακόμη και ο καθορισμός του ποσοστού της ειδικής κατηγορίας των πολυτέκνων και των τέκνων τους, κυμαίνεται από 1% μέχρι και 20%, χωρίς πουθενά να αιτιολογείται με ποια κριτήρια έγινε αυτός ο καθορισμός ανά Σχολή ή Τμήμα.
Ελπίζουμε ότι έστω και τώρα θα υπάρξει διόρθωση όλων των ανωτέρω και θα δοθούν οι επιβαλλόμενες διευκρινίσεις.------------------------------------------------------
Έντυπη Έκδοση
Ελευθεροτυπία, Πέμπτη 23 Ιουνίου 2011
ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΟΥΝ ΣΕ ΣΧΟΛΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ
Πυρ πολυτέκνων για τις μετεγγραφές
«Ονομάζομαι Α.Φ. και έχω τρία παιδιά (τρίδυμα) τη Χαρίκλεια, τη Μαρίνα και τον Δημήτρη, τα οποία έδωσαν φέτος εισαγωγικές εξετάσεις. Η Χαρίκλεια θέλει να μπει στην Αρχιτεκτονική, η Μαρίνα στη Φυσικοθεραπείας και ο Δημήτρης στη Νομική».
Η συνέχεια αυτής της επιστολής δεν θα ήταν απελπιστική αν είχε γραφτεί πέρυσι ή και οποιαδήποτε άλλη προηγούμενη χρονιά. Φέτος όμως είναι γεμάτη απόγνωση, αλλά και αγανάκτηση. Φταίει η χαριστική βολή που δέχτηκαν από την κατάργηση των μετεγγραφών, που ουσιαστικά αφαιρεί από τις πολύτεκνες οικογένειες το δικαίωμα να αποτελούν ειδική κατηγορία αν τα παιδιά τους τολμήσουν να σπουδάσουν αυτό που επιθυμούν.
«Εστω και τώρα ελπίζουμε να υπάρξει διόρθωση», αναφέρει στην επιστολή που έστειλε η Ενωση Πολυτέκνων Ελλάδας στην υπουργό Παιδείας χθες, λίγες μόλις ημέρες πριν από την εκπνοή της προθεσμίας των μηχανογραφικών. Οι περαιτέρω περιορισμοί που τέθηκαν σε ισχύ αιφνιδιαστικά και χωρίς να περιλαμβάνονται στο νόμο που κατατέθηκε στη Βουλή, έχουν φέρει σε αδιέξοδο όλες τις οικογένειες που διεκδικούν την περιορισμένη καθ' υπέρβασιν εισαγωγή στις ανώτατες σχολές (όχι πάνω από το 20% επί του συνολικού αριθμού εισακτέων), δυνατότητα που αντικατέστησε το δικαίωμα μετεγγραφής.
Τρίτεκνοι, πολύτεκνοι και όσοι ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες (με κριτήρια κοινωνικά, εισοδηματικά κ.ά.) αντιμετωπίζουν τώρα τον νέο, ακόμη αυστηρότερο, περιορισμό. Υποχρεούνται να επιλέξουν σχολές που ανήκουν στην περιφέρεια διαμονής τους. Αν θέλουν να διεκδικήσουν τις ειδικές θέσεις και φυσικά αν θέλουν να σπουδάσουν. Εστω αυτό που προσφέρεται στην περιφέρειά τους. Ειδάλλως, όποιος μπορεί ας ξεχάσει το ειδικό δικαίωμα και ας στείλει τα παιδιά του να σπουδάσουν ό,τι και όπου θέλουν, διότι υπάρχει και η γενική σειρά. Αυτό τον ωμό εκβιασμό τον έχει ήδη καταγγείλει η Ενωση Πολυτέκνων, προειδοποιώντας ακόμη και για προσφυγές στη Δικαιοσύνη για αντισυνταγματική και άνιση αντιμετώπιση.
Στη χθεσινή τελευταία επιστολή οι καταγγελίες είναι σκληρές: «Δημιουργήθηκε όχι απλώς αναστάτωση στους πολυτέκνους και τα παιδιά τους, αλλά μια αγανάκτηση άνευ προηγουμένου, όχι μόνο για το περιεχόμενο του νόμου, αλλά και για τα όσα εκτός του νόμου συμβαίνουν και εκπορεύονται από το υπουργείο Παιδείας».
Η επιδείνωση των προβλημάτων των ήδη θιγμένων αυτών οικογενειών έχει προκαλέσει πολεμικό κλίμα. Πολλές οι αρνητικές παράμετροι του νέου καθεστώτος εισαγωγής στα ΑΕΙ, αλλά εστιάζουν σε δύο μέτρα. Οπως επισημαίνουν οι ίδιοι:
1. Ουδαμού στη διάταξη της παρ. 11 του άρθρου 59 του Ν. 3966/2011 αλλά ούτε και στην εισηγητική έκθεση του νόμου αναφέρεται ότι οι υποψήφιοι, που έχουν δικαίωμα στις ειδικές κατηγορίες και ειδικότερα οι πολύτεκνοι και τα τέκνα τους, έχουν δικαίωμα να κάνουν χρήση της ειδικής αυτής κατηγορίας, μόνον για τις Σχολές της Περιφέρειάς τους και όχι και άλλων Περιφερειών. Συνεπώς, αυτό που αναγράφεται στις εκδοθείσες οδηγίες είναι εκτός νόμου και ως εκ τούτου εντελώς παράνομο.
Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα: Πολύτεκνοι π.χ από Ανδρο κ.λπ. νησιά... που ενδιαφέρονται για Νομικές, Φιλοσοφικές, Ιατρικές Σχολές, Πολυτεχνείο... δεν θα μπορούν να δηλώσουν στο Μηχανογραφικό Δελτίο ότι είναι ειδική κατηγορία! Αν, δε, θέλουν Παιδαγωγικές Σχολές, μπορεί να δηλώσουν ειδική κατηγορία και θα πάνε όμως τότε στη Ρόδο (ίδια Περιφέρεια) και όχι στην Αττική!
2. Σε εποχή δεινής οικονομικής κρίσεως, την οποία είχατε επικαλεσθεί όταν θεσπίζατε τις διατάξεις του άρθρου 25 του Ν. 3839/2010, η διάταξη του άρθρου 59 του Ν. 3966/2011, αξιώνει για την υπαγωγή στην ειδική κατηγορία των πολυτέκνων τον υπολογισμό των εισοδημάτων του έτους 2009 (οικονομικό 2010) και όχι του έτους 2010 (οικονομικό 2011), όπου τα εισοδήματα είναι μειωμένα λόγω των περικοπών και αυτό ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι αυτή η θέσπιση εισοδηματικών κριτηρίων για τους πολυτέκνους είναι αντισυνταγματική.
Για την ιστορία, μεταφέρουμε ακόμη ένα απόσπασμα της επιστολής του πατέρα των τριδύμων:
«Αυτή τη στιγμή, για να συμπληρώσουν τα παιδιά το νέο μηχανογραφικό (παρ' όλο που καλύπτουμε όλα τα κριτήρια που έχουν προβλεφθεί, τριτέκνων και εισοδηματικά) όχι απλά δυσκολεύονται, αλλά βρίσκονται σε απόγνωση. Για να έχουν τη βεβαιότητα ότι θα μείνουν μαζί μας και τα τρία στην Αθήνα πρέπει και τα τρία παιδιά να επιδιώξουν να μπουν σε σχολές μη επιλογής τους». *
http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=23/06/2011&id=286880
------------------------
Οι Πολύτεκνοι Εκπαιδευτικοί Θεσσαλίας... ΕΔΩ
-------------
------------------------------------------------------
Έντυπη Έκδοση
Ελευθεροτυπία, Πέμπτη 23 Ιουνίου 2011
ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΟΥΝ ΣΕ ΣΧΟΛΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ
Πυρ πολυτέκνων για τις μετεγγραφές
«Ονομάζομαι Α.Φ. και έχω τρία παιδιά (τρίδυμα) τη Χαρίκλεια, τη Μαρίνα και τον Δημήτρη, τα οποία έδωσαν φέτος εισαγωγικές εξετάσεις. Η Χαρίκλεια θέλει να μπει στην Αρχιτεκτονική, η Μαρίνα στη Φυσικοθεραπείας και ο Δημήτρης στη Νομική».
Η συνέχεια αυτής της επιστολής δεν θα ήταν απελπιστική αν είχε γραφτεί πέρυσι ή και οποιαδήποτε άλλη προηγούμενη χρονιά. Φέτος όμως είναι γεμάτη απόγνωση, αλλά και αγανάκτηση. Φταίει η χαριστική βολή που δέχτηκαν από την κατάργηση των μετεγγραφών, που ουσιαστικά αφαιρεί από τις πολύτεκνες οικογένειες το δικαίωμα να αποτελούν ειδική κατηγορία αν τα παιδιά τους τολμήσουν να σπουδάσουν αυτό που επιθυμούν.
«Εστω και τώρα ελπίζουμε να υπάρξει διόρθωση», αναφέρει στην επιστολή που έστειλε η Ενωση Πολυτέκνων Ελλάδας στην υπουργό Παιδείας χθες, λίγες μόλις ημέρες πριν από την εκπνοή της προθεσμίας των μηχανογραφικών. Οι περαιτέρω περιορισμοί που τέθηκαν σε ισχύ αιφνιδιαστικά και χωρίς να περιλαμβάνονται στο νόμο που κατατέθηκε στη Βουλή, έχουν φέρει σε αδιέξοδο όλες τις οικογένειες που διεκδικούν την περιορισμένη καθ' υπέρβασιν εισαγωγή στις ανώτατες σχολές (όχι πάνω από το 20% επί του συνολικού αριθμού εισακτέων), δυνατότητα που αντικατέστησε το δικαίωμα μετεγγραφής.
Τρίτεκνοι, πολύτεκνοι και όσοι ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες (με κριτήρια κοινωνικά, εισοδηματικά κ.ά.) αντιμετωπίζουν τώρα τον νέο, ακόμη αυστηρότερο, περιορισμό. Υποχρεούνται να επιλέξουν σχολές που ανήκουν στην περιφέρεια διαμονής τους. Αν θέλουν να διεκδικήσουν τις ειδικές θέσεις και φυσικά αν θέλουν να σπουδάσουν. Εστω αυτό που προσφέρεται στην περιφέρειά τους. Ειδάλλως, όποιος μπορεί ας ξεχάσει το ειδικό δικαίωμα και ας στείλει τα παιδιά του να σπουδάσουν ό,τι και όπου θέλουν, διότι υπάρχει και η γενική σειρά. Αυτό τον ωμό εκβιασμό τον έχει ήδη καταγγείλει η Ενωση Πολυτέκνων, προειδοποιώντας ακόμη και για προσφυγές στη Δικαιοσύνη για αντισυνταγματική και άνιση αντιμετώπιση.
Στη χθεσινή τελευταία επιστολή οι καταγγελίες είναι σκληρές: «Δημιουργήθηκε όχι απλώς αναστάτωση στους πολυτέκνους και τα παιδιά τους, αλλά μια αγανάκτηση άνευ προηγουμένου, όχι μόνο για το περιεχόμενο του νόμου, αλλά και για τα όσα εκτός του νόμου συμβαίνουν και εκπορεύονται από το υπουργείο Παιδείας».
Η επιδείνωση των προβλημάτων των ήδη θιγμένων αυτών οικογενειών έχει προκαλέσει πολεμικό κλίμα. Πολλές οι αρνητικές παράμετροι του νέου καθεστώτος εισαγωγής στα ΑΕΙ, αλλά εστιάζουν σε δύο μέτρα. Οπως επισημαίνουν οι ίδιοι:
1. Ουδαμού στη διάταξη της παρ. 11 του άρθρου 59 του Ν. 3966/2011 αλλά ούτε και στην εισηγητική έκθεση του νόμου αναφέρεται ότι οι υποψήφιοι, που έχουν δικαίωμα στις ειδικές κατηγορίες και ειδικότερα οι πολύτεκνοι και τα τέκνα τους, έχουν δικαίωμα να κάνουν χρήση της ειδικής αυτής κατηγορίας, μόνον για τις Σχολές της Περιφέρειάς τους και όχι και άλλων Περιφερειών. Συνεπώς, αυτό που αναγράφεται στις εκδοθείσες οδηγίες είναι εκτός νόμου και ως εκ τούτου εντελώς παράνομο.
Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα: Πολύτεκνοι π.χ από Ανδρο κ.λπ. νησιά... που ενδιαφέρονται για Νομικές, Φιλοσοφικές, Ιατρικές Σχολές, Πολυτεχνείο... δεν θα μπορούν να δηλώσουν στο Μηχανογραφικό Δελτίο ότι είναι ειδική κατηγορία! Αν, δε, θέλουν Παιδαγωγικές Σχολές, μπορεί να δηλώσουν ειδική κατηγορία και θα πάνε όμως τότε στη Ρόδο (ίδια Περιφέρεια) και όχι στην Αττική!
2. Σε εποχή δεινής οικονομικής κρίσεως, την οποία είχατε επικαλεσθεί όταν θεσπίζατε τις διατάξεις του άρθρου 25 του Ν. 3839/2010, η διάταξη του άρθρου 59 του Ν. 3966/2011, αξιώνει για την υπαγωγή στην ειδική κατηγορία των πολυτέκνων τον υπολογισμό των εισοδημάτων του έτους 2009 (οικονομικό 2010) και όχι του έτους 2010 (οικονομικό 2011), όπου τα εισοδήματα είναι μειωμένα λόγω των περικοπών και αυτό ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι αυτή η θέσπιση εισοδηματικών κριτηρίων για τους πολυτέκνους είναι αντισυνταγματική.
Για την ιστορία, μεταφέρουμε ακόμη ένα απόσπασμα της επιστολής του πατέρα των τριδύμων:
«Αυτή τη στιγμή, για να συμπληρώσουν τα παιδιά το νέο μηχανογραφικό (παρ' όλο που καλύπτουμε όλα τα κριτήρια που έχουν προβλεφθεί, τριτέκνων και εισοδηματικά) όχι απλά δυσκολεύονται, αλλά βρίσκονται σε απόγνωση. Για να έχουν τη βεβαιότητα ότι θα μείνουν μαζί μας και τα τρία στην Αθήνα πρέπει και τα τρία παιδιά να επιδιώξουν να μπουν σε σχολές μη επιλογής τους». *
http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=23/06/2011&id=286880
------------------------
Οι Πολύτεκνοι Εκπαιδευτικοί Θεσσαλίας... ΕΔΩ
-------------
Και συμβουλές Πανάρετου για το Μηχανογραφικό!... ΕΔΩ, τα σχόλια σας...
-------
Πρώτα ο Μαθητής .. κ. Υπουργέ!!!
από εφημερίδα Αυγή
Θύματα της βίας του Μνημονίου υποψήφιοι και πανεπιστήμια
Στεφανάκου Π.
Τα πρώτα μηχανογραφικά δελτία της εποχής του Μνημονίου καλούνται να συμπληρώσουν οι υποψήφιοι για εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση.
Όσο κι αν φαίνεται υπερβολικό, το Μνημόνιο έχει βάλει τη σφραγίδα του και σ' αυτή τη διαδικασία, ορίζοντας επιλογές, ψαλιδίζοντας όνειρα, κόβοντας φτερά.
Μέχρι και η υπουργός Παιδείας, Α. Διαμαντοπούλου, ομολογεί ότι όλα έχουν αλλάξει, δηλώνοντας -μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών- ότι η συμπλήρωση του μηχανογραφικού είναι "η δεύτερη και η πιο κρίσιμη φάση των εξετάσεων".
Αν νομίζετε ότι τα βάσανα των παιδιών τέλειωσαν με το τελευταίο πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, είστε γελασμένοι. Η Μαρία υπολογίζει ότι περνάει Ιατρική Αλεξανδρούπολης, δούλεψε σκληρά, είναι παιδικό όνειρο να γίνει γιατρός, αλλά μένει στην Αθήνα και λογάριασε χωρίς το ... Μνημόνιο. Οι γονείς της έχουν πέσει πάνω της για να την μεταπείσουν δηλώνοντας ότι δεν αντέχουν να σηκώσουν τόσα χρόνια σπουδών και δεν έχουν μόνον αυτή, αλλά και την αδελφή της που ακολουθεί και θέλει κι εκείνη ιδιαίτερα και φροντιστήρια... Βάλε σχολές της Αθήνας, της λένε, κλάματα, καβγάδες, ενοχές... "Εθνικές ανάγκες", το λέει η κ. Διαμαντοπούλου και συμβουλεύει τους υποψηφίους να συμπληρώσουν τα μηχανογραφικά τους δελτία όχι μόνο με γνώμονα τις προσωπικές τους προτιμήσεις, αλλά και "με κριτήριο την επαγγελματική τους αποκατάσταση μέσα στις νέες αναπτυξιακές προοπτικές που θα πρέπει να δημιουργήσει η χώρα".
Κι εδώ έχουμε το πρώτο ραντεβού στα τυφλά. Πώς οι υποψήφιοι θα ανταποκριθούν στις προσδοκίες της υπουργού όταν οι "αναπτυξιακές προοπτικές" στις οποίες αναφέρεται η κ. Διαμαντοπούλου παραμένουν ακόμη ο άγνωστος Χ; Το μόνο που αντιλαμβάνονται από τα λεγόμενα της υπουργού Παιδείας είναι ότι η Ιατρική Αλεξανδρούπολης δεν συγκαταλέγεται στις "αναπτυξιακές προοπτικές" στον βαθμό που οι γονείς σου δεν έχουν πλέον ... οικονομικές προοπτικές.
Από τη συμβουλή χωρίς αντίκρισμα της κ. Διαμαντοπούλου πάμε στη συμβουλή χωρίς αντίκρισμα του τέως υφυπουργού Παιδείας, κ. Πανάρετου που παραμένει στο υπουργείο για να βοηθήσει μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία εισαγωγής με την έκδοση των βάσεων. Ο κ. Πανάρετος, "απαλλαγμένος", όπως δηλώνει, "από ορισμένους συμβατικούς περιορισμούς της πολιτικής του θέσης", διαφωνεί για μια ακόμα φορά με την πρώην πολιτική του προϊστάμενο και συμβουλεύει τους υποψηφίους να συμπληρώσουν τα μηχανογραφικά τους δελτία με αποκλειστικό κριτήριο την απόδοσή τους και τη σειρά προτίμησης. Κατά την άποψή του, είναι μεγάλο λάθος οι υποψήφιοι και οι γονείς τους να επηρεάζονται από την "αγορά" που έχει διαμορφωθεί γύρω από τις βάσεις. Αυτό που πρέπει να κάνουν, προτείνει ο κ. Πανάρετος, είναι να συγκεντρωθούν και να αποφασίσουν τη ΣΕΙΡΑ προτίμησης των σχολών που τους ενδιαφέρουν, καθώς οι περυσινές βάσεις δεν επηρεάζουν σε τίποτα τα φετινά αποτελέσματα.
Όλες οι αλλαγές που έγιναν στο παρά πέντε των εξετάσεων, βασίστηκαν σ' αυτήν ακριβώς την πεποίθηση. Μία άκρως πολιτική πεποίθηση. Ο κ. Πανάρετος δεν εγκλωβίστηκε σε γενικολογίες περί αναπτυξιακών προοπτικών που ούτως ή άλλως δεν έχει να προτείνει. Αντιθέτως, με το σύστημα που εισηγήθηκε και διατηρείται ως έχει παρά τις αντιδράσεις, επιχειρεί να μετακυλίσει στους υποψήφιους την ευθύνη της επιλογής. Από την αρχή ήθελε κατάθεση μηχανογραφικών δελτίων πριν την ανακοίνωση των βαθμολογιών. Δεν το πέτυχε, αλλά το προωθεί στην πράξη.
Οι υποψήφιοι καλούνται μέσα σε ασφυκτικές προθεσμίες να καταθέσουν τα μηχανογραφικά τους δελτία, μέσα από μία ολότελα καινούργια ηλεκτρονική διαδικασία που τους έχει πελαγώσει και χωρίς να ξέρουν βασικά στοιχεία: Δηλαδή, τους βαθμούς πρόσβασης, τις βαθμολογίες τους στα ειδικά μαθήματα, ακόμη και τις θέσεις που θα διατεθούν στις στρατιωτικές σχολές. Με το στανιό έμαθαν, την παραμονή των εξετάσεων, τον αριθμό των εισακτέων.Είμαστε οι τελευταίοι που θα υπερασπιστούμε την "αγορά" των βάσεων στην οποία αναφέρεται ο τέως υφυπουργός υπουργός Παιδείας. Άλλωστε αυτή η "αγορά" όπως και άλλες δημιουργήθηκε από την άρνηση του υπουργείου να βοηθήσει τα παιδιά σ' αυτή τη δύσκολη επιλογή, δίνοντάς τους όλα τα στατιστικά στοιχεία και όσες προβλέψεις μπορεί να κάνει με σχετική ασφάλεια.
Είμαστε, όμως, οι πρώτοι που θα υπερασπιστούμε το δικαίωμα των παιδιών να πετύχουν το καλύτερο για τη ζωή τους και το μέλλον τους ειδικά σ' αυτές τις δύσκολες εποχές όπου το όνειρο της Μαρίας να γίνει γιατρός προσκρούει στη βαρβαρότητα των οικονομικών μέτρων.
Φέτος τα μηχανογραφικά δελτία θα συμπληρωθούν με βάση το "έχει" της κάθε οικογένειας. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έκανε το παν για να δυσκολέψει ακόμη περισσότερο την ελληνική οικογένεια. Δεν είναι μόνο το ραντεβού στα τυφλά. Είναι και οι άλλες ρυθμίσεις που κόβουν από τους οικονομικά ασθενέστερους ή τις κοινωνικά ευαίσθητες ομάδες κάθε προοπτική να σπουδάσουν αυτό που θέλουν στην πόλη που ζουν οι γονείς τους.
Όλα μα όλα, από τα θέματα των εξετάσεων που παρήγαγαν στρατιές "αποτυχόντων" και σφαγή αρίστων, μέχρι την κατάργηση των μετεγγραφών, σηματοδοτούν την αρχή του τέλους για το μαζικό πανεπιστήμιο. Δυστυχώς και για το ίδιο το πανεπιστήμιο.
"Την επόμενη περίοδο", ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας, "προχωράμε σε μεγάλο σχέδιο για τον νέο χάρτη και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση".
Τι σημαίνει αυτό; Ότι τα παιδιά που σήμερα συμπληρώνουν μηχανογραφικό δελτίο, αύριο μπορεί να μην έχουν τη σχολή που δήλωσαν και μπήκαν.
Ας τους σταματήσουμε τώρα, που είναι στην αρχή...
-----------------------
Ο Ελ Τύπος γράφει: ... ΕΔΩ