Εκτύπωση

Σήμερα, έγινε στο Υπουργείο Παιδείας συνάντηση της Υφυπουργού Παιδείας κ.  Χριστοφιλοπούλου με την Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΣΠΕ,  για θέματα που απασχολούν τους πολυτέκνους  εκπαιδευτικούς, κατά την οποία επιδόθηκε σχετικό υπόμνημα και ακολούθησε αναλυτική συζήτηση.

Η κ. Υφυπουργός μας υποσχέθηκε ότι θα  μελετήσει  τις προτάσεις μας και σύντομα θα ακολουθήσει και 2η συνάντηση για να μας δώσει τις απαντήσεις της.

Επίσης της  αναφέρθηκε ότι  υπάρχει και η ΠΕνΕΠ, που μπορεί να βοηθήσει και αυτή με τις  προτάσεις της και να μεταφέρει την εμπειρία των μελών της από την εφαρμογή του ν. 3255/2004  στην εκπαίδευση, αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

16/2/2010

Υπόμνημα ΑΣΠΕ 

Αρ. Πρωτ. 32

Αθήνα, 12/2/2010

Αξιότιμη
Κυρία Εύη Χριστοφιλοπούλου
Υφυπουργό
Παιδείας, δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Α. Παπανδρέου 37
Τ.Κ. 151 80 Μαρούσι
 
 
Κυρία Υπουργέ,
 
Με την ευαισθησία, που πιστεύουμε ότι σας διακρίνει απέναντι στην ευπαθή κοινωνική ομάδα των πολυτέκνων, θέτουμε υπ΄ όψει σας τα ακόλουθα:

 

Α. Προσλήψεις πολύτεκνων εκπαιδευτικών 

 

     Η ΑΣΠΕ σας μεταφέρει  την ανησυχία και την αγωνία των συναδέλφων πολυτέκνων,  μετά από αυτά που πληροφορούνται περί  ενδεχόμενης κατάργησης  της  πρόνοιας  του νόμου 3255/2004 για το διορισμό των πολύτεκνων εκπαιδευτικών.
 Οι εκπαιδευτικοί  που βασίστηκαν σε νομοθετημένες διαδικασίες της Πολιτείας,  προγραμμάτισαν την οικογενειακή και επαγγελματική τους ζωή και από 2 και 3 παιδιά, που είχαν, είτε ήδη απέκτησαν - χωρίς όμως να προλάβουν την καταληκτική ημερομηνία της προηγούμενης εγκυκλίου διορισμού πολυτέκνων εκπαιδευτικών - είτε περιμένουν  το 4ο τέκνο τους - οι  μητέρες βρίσκονται σήμερα στο τελευταίο στάδιο της εγκυμοσύνης τους - και αναμένουν το καλοκαίρι που μας έρχεται να τύχουν των όποιων ευεργετημάτων έχει μέχρι σήμερα νομοθετήσει γι’ αυτούς η Πολιτεία.
Και αναρωτιούνται:
1.      Ποιά η συνέχεια και η αξιοπιστία της Πολιτείας;
2.      Είναι δυνατόν να καταργούνται οι νόμοι και οι αποφάσεις, που αποσκοπούν στη ενθάρρυνση των γεννήσεων και  που λαμβάνονται στα πλαίσια του άρθρου 21 παρ. 2 και 5 του Συντάγματος για την προστασία των πολυτέκνων και την άσκηση δημογραφικής πολιτικής;
3.      Τι παράδειγμα δίνει η ίδια η Πολιτεία  όταν δεν σέβεται τις αποφάσεις που λαμβάνει και μεταβάλει συνεχώς το εργασιακό περιβάλλον και τις λοιπές συνθήκες που ζουν οι πολίτες;
4.       Ξεχάστηκε η απόφαση της διακομματικής επιτροπής της Βουλής για το Δημογραφικό του 1993 , αλλά και οι  πρόσφατες θέσεις του ίδιου του σημερινού Πρωθυπουργού μας:
«…Η νέα κυβέρνηση δε θα αρκεσθεί σε αποσπασματικά μέτρα, αλλά θα προχωρήσει άμεσα σε ολοκληρωμένες και οριζόντιες πολιτικές, στο σπίτι, στο σχολείο, στην εργασία, στην κοινωνία. Πολιτικές, οι οποίες θα αντιμετωπίζουν τις ανάγκες της πολύτεκνης οικογένειας, αλλά παράλληλα θα δίνουν κίνητρα και θα ενθαρρύνουν τα νέα ζευγάρια να μεγαλώσουν όχι όσα παιδιά μπορούν, αλλά όσα παιδιά θέλουν. Σας διαβεβαιώνω ότι οι προσπάθειες σας για συνεχή βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης και ποιότητας ζωής της πολύτεκνης οικογένειας με βρίσκουν στο πλευρό σας, αρωγό και συμπαραστάτη.»  
Θέσεις με ιδιαίτερη βαρύτητα στην σημερινή δύσκολη οικονομική κατάσταση που βιώνει η χώρα μας και ο καθένας μας ατομικά. Πράγματι, η δυνατότητα διορισμού των πολύτεκνων εκπαιδευτικών όχι μόνο αποτελεί μέγιστη κοινωνική παροχή προς μια ευαίσθητη κοινωνική ομάδα που αποτελεί τους εθνικούς αιμοδότες, αλλά αποβαίνει και πολλαπλώς ανταποδοτική προς την Ελληνική Πολιτεία.                                                                        
Η ΑΣΠΕ είναι αντίθετη με την κατάργηση της πρόνοιας του ανωτέρω νόμου 3255/2004 για το διορισμό των πολύτεκνων εκπαιδευτικών , αντιθέτως, ζητά επέκταση του ανωτέρω νόμου και στις κατηγορίες των συναδέλφων πολύτεκνων εκπαιδευτικών κλάδου ΤΕ και ένταξη  των τέκνων πολυτέκνων στις διατάξεις του ν.3027/2002 (με πρόταξη, εφόσον πάρουν τη βαθμολογική βάση του ΑΣΕΠ) και μέχρι ποσοστού  20%  σύμφωνα με τους  νόμους  2527/1997 και 3454/2006 καθώς και στις προσλήψεις  Αναπληρωτών, Ωρομισθίων και του προγράμματος  της Π.Δ.Σ.
Κυρία Υπουργέ, ο νόμος 3255/2004  λειτουργεί με καθαρά δημογραφικά κίνητρα. Ένας νόμος που δίνει στον πολύτεκνο εκπαιδευτικό τον διορισμό του κοντά στην οικογένεια του μόλις αποκτήσει το 4ο του παιδί, έτσι ώστε να έχουμε οικογένειες ενωμένες και αγαπημένες! Συγχρόνως ο διορισμός αυτός έφερε αφενός Εκπαιδευτικούς με αρχές και αξίες στα σχολεία  και αφετέρου έδωσε  νέες γεννήσεις στην πατρίδα μας.  Έτσι φθάσαμε να έχουν διορισθεί μέχρι τώρα στην εκπαίδευση με αυτό το νόμο, πάνω από 4.000 συνάδελφοι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί,  που σε ποσοστό άνω του 80% είναι νέοι πολύτεκνοι.
             Σημειώνουμε επίσης ότι κατ΄ επανάληψη έχει κριθεί από το ΣτΕ ότι: «δεν είναι συνταγματικά ανεκτός ο περιορισμός ή η υποβάθμιση της παρεχομένης στους πολυτέκνους ειδικής φροντίδας, άνευ αποχρώντος λόγου».  Τέτοιος λόγος δεν υπάρχει, όταν μάλιστα σήμερα η χώρα μας βρίσκεται σε τροχιά δημογραφικής κατάρρευσης και οι πολύτεκνες οικογένειες αποτελούν εστία αντιστάσεως. Το δε μέτρο αυτό, που σωστά το ΠΑΣΟΚ είχε  πρώτο νομοθετήσει με το νόμο  3027/2002,  δεν έχει κανένα κόστος για το Κράτος και είναι αποτελεσματικός, αποτελεί δε δημογραφικό κίνητρο και κτυπά την ανεργία των πολυτέκνων.
     Επιπλέον ποιος μπορεί να αμφισβητήσει ότι μορφωμένοι άνθρωποι που έχουν διάθεση προσφοράς και θυσίας (στοιχεία απαραίτητα για το λειτούργημα του εκπαιδευτικού) και που αγαπούν, αποκτούν και μεγαλώνουν πολλά παιδιά στηρίζοντας το θεσμό της οικογένειας και κατ’ επέκταση την Ελλάδα, δεν έχουν αποδείξει εμπράκτως την παιδαγωγική τους επάρκεια;
     Άλλωστε, όπως έδειξε και η δημόσια διαβούλευση, η θεσμοθέτηση ως  μοναδικού απαραίτητου κριτηρίου για την παιδαγωγική επάρκεια των εκπαιδευτικών, της ολιγόωρης εξέτασης του ΑΣΕΠ, θεωρείται αμφιλεγόμενη από την πλειοψηφία της εκπαιδευτικής κοινότητας, καθώς χαρακτηρίζοντάς τα ως απλά συμπληρωματικά κριτήρια οδηγεί σε απαξίωση τόσο τα πτυχία των εκπαιδευτικών, όσο και την αποκτηθείσα πρακτική εμπειρία. Ειδικότερα για τους πολύτεκνους η υποχρέωση επιτυχίας στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, με δεδομένη την αντικειμενική τους στενότητα σε χρόνο και χρήμα, που είναι απαραίτητα για την προετοιμασία και τα φροντιστήρια, ισοδυναμεί με αποκλεισμό.
 

Β. Θεσμικό Πλαίσιο Μεταθέσεων εκπαιδευτικών

 
     Κυρία Υπουργέ,
     από την πρώτη στιγμή που πληροφορηθήκαμε  την μελετώμενη τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου των Μεταθέσεων, η ΑΣΠΕ  ζήτησε από  την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου, να συμμετάσχει στην επιτροπή αυτή ή να  κληθεί να καταθέσει τις απόψεις της, δυστυχώς μας το αρνήθηκαν.
     Στο Π.Δ. 50/1996, όπως αυτό συμπληρώθηκε από το Π.Δ. 100/1997 περιλαμβάνεται η βάση των δικαιωμάτων των πολύτεκνων εκπαιδευτικών σχετικά με μεταθέσεις, υπεραριθμίες, τοποθετήσεις κτλ. Το συγκεκριμένο Π.Δ. αποτελεί προέκταση και εν μέρει προσαρμογή του Ν. 1910/1944 στην εκπαίδευση. Τυχόν κατάργηση των προβλεπόμενων ρυθμίσεων ή τροποποίησή τους προς το χειρότερο, με αποκλεισμό των πολύτεκνων από  συγκεκριμένα απορρέοντα δικαιώματα, αυτομάτως αναιρεί σημαντικές αρχές του κοινωνικού Κράτους, τοποθετεί τους πολυτέκνους εκτός ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων αμφισβητώντας ευθέως πάγιες και βαθιά ριζωμένες θέσεις της ελληνικής κοινωνίας αλλά και του ίδιου του ΠΑ.ΣΟ.Κ. σχετικά με την πολύτεκνη οικογένεια. Αδυνατούμε και να φανταστούμε ακόμα ότι θα υπάρξει προώθηση έστω και κάποιων μέτρων που θα αντιμετωπίζουν δίχως ευαισθησία τον πολύτεκνο εκπαιδευτικό και ξέχωρα της ιδιότητάς του ως μητέρα ή πατέρα πολλών παιδιών.
     Κάποιοι,  κατηγορούν τους πολύτεκνους  ότι αφαιρούν  οργανικές θέσεις από συναδέλφους των.  Βέβαια, οι οργανικές θέσεις, δεν αφαιρούνται με κανένα τρόπο, αλλά  μειώνονται συνεχώς με αποτέλεσμα να προκύπτουν υπεραριθμίες ή δυσκολίες στις μεταθέσεις. Είναι όμως εντελώς παράλογο να κατηγορούνται οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί για αυτό το φαινόμενο. Όλοι γνωρίζουμε ότι η ολοένα αυξανόμενη μείωση των οργανικών είναι απόρροια του δημογραφικού προβλήματος. Το πρόβλημα λοιπόν δεν είναι η πολυτεκνία αλλά η υπογεννητικότητα.
    Από το πρόβλημα της υπογεννητικότητας δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστη και η εκπαίδευση αφού η δραματική μείωση των μαθητών επιφέρει μείωση τμημάτων, κλείσιμο σχολείων και κατά συνέπεια απώλεια οργανικών θέσεων. Ποιος ευθύνεται λοιπόν για την απώλεια των οργανικών θέσεων; Οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί; Ας μιλήσουμε τη γλώσσα της αλήθειας. Οι πολύτεκνοι φέρνοντας στη ζωή πολλά και καλά παιδιά δίδουν πολύτιμη βοήθεια στην ελληνική κοινωνία, αλλά και στην εκπαίδευση αφού είναι αιμοδότες των ελληνικών σχολείων δημιουργώντας πολύ περισσότερες οργανικές θέσεις από αυτές που καταλαμβάνουν οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί. Δεν είναι δυνατόν αυτοί που έχουν κάνει τα πάντα για την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος, να τιμωρηθούν χάνοντας νόμιμα και συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματά τους διότι κάποιοι δεν μπορούν ή δεν θέλουν να καταλάβουν τις αιτίες ύπαρξης του προβλήματος.        
            Γνωρίζετε άλλωστε ότι, ο διορισμός των πολυτέκνων εκπαιδευτικών όπως αναφέρεται και σε πρόσφατη Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους εντάσσεται στην πολιτική καταπολέμησης της υπογεννητικότητας, συνιστά εκδήλωση κοινωνικά ευαίσθητου Κράτους, γίνεται σύμφωνα με το Σύνταγμα, ενώ ο νομοθετικός λόγος έγκειται στη διασφάλιση συντήρησης της πολυμελούς οικογένειας. Ανάλογες αναφορές σε θέματα υπεραριθμιών, μεταθέσεων, κτλ που αφορούν πολύτεκνους εκπαιδευτικούς γίνονται και σε άλλες προγενέστερες Γνωμοδοτήσεις.
 

Γ. Απαλλαγή πολυτέκνων εκπαιδευτικών από εξωδιδακτικές εργασίες

      Κυρία Υπουργέ, 
 
      τις τελευταίες μέρες δεχόμαστε, πλήθος διαμαρτυριών από πολύτεκνες μητέρες, εκπαιδευτικούς, με ένα ή δύο ή τρία από τα παιδιά τους να είναι νηπιακής ηλικίας ή κάποιο άλλο τέκνο τους να έχει εισαχθεί στην Γ/θμια Εκπαίδευση και πλέον με την τελευταία εγκύκλιο του κ. Κουτρουμάνου αποκλείονται αυτών των απαλλαγών. 
             Θα θέλαμε να σας γνωρίσουμε για αυτό το θέμα,  τα ακόλουθα:
 
       1.   Η απαλλαγή των πολυτέκνων εκπαιδευτικών, καθιερώθηκε  εν πρώτοις, επί Κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ στην Β/θμια Εκπαίδευση, με Υφυπουργό τον κ. Λεβογιάννη με το Δ2/5682/14-4-89 έγγραφό του και επεκτάθηκε στην Α/θμια, πάλι επί ΠΑΣΟΚ, με Υφυπουργό τον κ. Γκεσούλη το 2002 με το Φ350/77/105679/Δ1 έγγραφο.
 
        2.    Ενώ μέχρι της εκδόσεως των  παραπάνω εγκυκλίων, καμία προϋπόθεση δεν ετίθετο για την απαλλαγή των πολυτέκνων εκπαιδευτικών από τις εξωδιδακτικές εργασίες, με τις μεταγενέστερες άρχισαν να τίθενται σιγά – σιγά προϋποθέσεις.  
Συγκεκριμένα :
        -   με εγκύκλιο του 2005 ( 20203/Δ2), που αναφέρει :
«… Οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί, στους οποίους αναφέρονται οι παραπάνω ρυθμίσεις, είναι αυτοί των οποίων τα παιδιά φοιτούν σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και μόνο».
 
        -   με εγκύκλιο του 2008 ( Φ.350/12/59201/Δ1) , που αναφέρει:
«…Οι παραπάνω διευκολύνσεις παρέχονται στους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς μέχρι τα παιδιά τους να αποφοιτήσουν από τη δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.»
 
      -    με την υπ. αρ. πρωτ, 76188ΙΔ2 /29-6-09 διευκρινιστική εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ που αναφέρει:
«Πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί θεωρούνται όσοι έχουν τουλάχιστον τέσσερα (4) τέκνα και οι προβλεπόμενες από την παραπάνω εγκύκλιο απαλλαγές εφαρμόζονται, μόνο όταν και τα τέσσερα τέκνα είναι ανήλικα είτε φοιτούν είτε δε φοιτούν σε σχολεία της Α/θμιας ή Β/θμιας Εκπ/σης.»
 
        -   και τελευταία δύο εγκυκλίους  του κ. Κουτρουμάνου  την 139629/Δ1/10-11-09 εγκύκλιο :
«… τις διευκολύνσεις δικαιούνται οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί των οποίων και τα τέσσερα παιδιά φοιτούν στις δύο πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης (Α/θμιας και Β/θμιας).»
 
       και  την Φ.351.5/71/143870/Δ1 – 30-11-2009 εγκύκλιο:
«… Οι  διευκολύνσεις παρέχονται σε έναν από τους δύο γονείς.»
 
      Κυρία Υπουργέ, δεν κατανοούμε τους λόγους για τους  οποίους αυτοί οι εγκύκλιοι συνεχώς τροποποιούν τις αποφάσεις Υφυπουργών  από διοικητικούς  μάλιστα υπαλλήλους του Υπουργείου.
       Θέτουμε υπόψη σας την ακόλουθη πρόταση μας και παρακαλούμε να την εξετάσετε :
         Στις περιπτώσεις που σε κάποια σχολεία, υπάρχουν συνάδελφοι πολύτεκνοι, πάνω από ένα κρίσιμο ποσοστό του συνολικού αριθμού  των καθηγητών,  για να μην δημιουργούνται προβλήματα αλλά και να βγαίνουν οι εργασίες του σχολείου να υπάρχει και εναλλακτική πρόταση, δηλαδή, μείωση του εβδομαδιαίου προγράμματος των συναδέλφων αυτών κατά 1 ώρα εβδομαδιαίως για κάθε παιδί πέραν του 2ου. Η δε μείωση του ωραρίου αυτή ή η απαλλαγή να παρέχεται μέχρις ότου αποφοιτήσει και το τελευταίο παιδί τους από τη Β/θμια εκπαίδευση.
          

Δ.  Άλλα θέματα που μας απασχολούν

 
1.    Εννεάμηνη άδεια ανατροφής τέκνων

       Μετά και την έκδοση αποφάσεων των Διοικητικών Εφετείων και του ΣτΕ, με τις οποίες δικαιώθηκαν πολύτεκνοι που διεκδικούσαν Άδεια Ανατροφής  επόμενου τέκνου, ενώ ήδη  βρίσκονταν σε άδεια  ανατροφής  προγενέστερου τέκνου... θα πρέπει να ανακληθεί το ταχύτερο η υπ’ αριθμ. 54501/Δ2/24-4-2008 Εγκύκλιος του Γενικού Διευθυντή κ. Κων/νου Κουτρουμάνου για τις «άδειες μονίμων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης», η οποία είναι επικειώς απαράδεκτη και εκθέτει το ίδιο το Υπουργείο, αφού το εμφανίζει να καταργεί  με την παραπάνω εγκύκλιο, ουσιαστικώς τις διατάξεις του άρθρου 53 παρ. 2 του Ν.3528/2007, παρά το γεγονός ότι έχει εκδοθεί και η υπ’  αριθμ. 64/12-2-2008 γνωμοδότηση του ΝΣΚ

 

2.Ωράριο εργασίας Νηπιαγωγών πολύτεκνων εκπαιδευτικών

           Ζητάμε, να διευκρινισθεί με εγκύκλιό σαςότι η πολύτεκνη Νηπιαγωγός να προηγείται στην επιλογή του τμήματος, σε πρωινό ή απογευματινό ωράριο( για κλασικό ή ολοήμερο πρόγραμμα), σύμφωνα με τις ανάγκες της οικογενείας της,  για να μπορεί να αντεπεξέρχεται στις υποχρεώσεις  της ως εργαζόμενης  αλλά και ως μητέρας. 
 
3.Καθιέρωση ειδικού ποσοστού πολυτέκνων  στις χορηγούμενες εκπαιδευτικές Άδειες.
     Θεωρούμε, ότι  επιβάλλεται η  καθιέρωση συμμετοχής των Πολυτέκνων  εκπαιδευτικών σε ποσοστό 10%,  επί του εκάστοτε αριθμού  των συμμετασχόντων σε προγράμματα  μετεκπαίδευσης ή κύκλους μεταπτυχιακής  εκπαίδευσης καθώς και στις  χορηγούμενες Εκπαιδευτικές άδειες των  εκπαιδευτικών.  
 
4.Οργανικές θέσεις Ειδικής Αγωγής.
    Οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί με γνώσεις στην Ειδική Αγωγή, εφόσον έχουν από το νόμο τα προσόντα (Μεταπτυχιακό, ή σεμινάριο ειδίκευσης 400 ωρών) και το επιθυμούν, να μετατάσσονται σε οργανική θέση στον κλάδο Ειδικής Αγωγής, διότι υπάρχουν πολλές κενές οργανικές θέσεις.
 
5. Προσλήψεις Εκπαιδευτών ΙΕΚ
    Στις προσλήψεις ωρομισθίων – εκπαιδευτικών των ΙΕΚ θα πρέπει ένα  ποσοστό 20% των θέσεων να καλύπτονται από Πολύτεκνους γονείς και τέκνα αυτών (σύμφωνα με τον Νόμο 2527/97).
 
6.    Μετεγγραφές Φοιτητών από ΤΕΕ και Εσπερινά Λύκεια
     Μετά  και την έκδοση των  ακυρωτικών αποφάσεων, δύο  Διοικητικών Εφετείων ,  είναι άμεση ανάγκη να εκδοθεί  το ταχύτερο, η εγκύκλιος του Υπουργείου σας προς τα Τ.Ε.Ι, ώστε να μην ταλαιπωρούνται οι πολύτεκνοι απόφοιτοι ΤΕΕ - Β΄ κύκλου με δικαστικούς αγώνες εξ αιτίας της παρανόμου τακτικής των Τ.Ε.Ι.
     Δυστυχώς η προηγούμενη ηγεσία του ΥΠΕΠΘ τους ξέχασε, ενώ είχε υποσχεθεί ότι θα λυθεί αυτό το θέμα. Να σημειωθεί ότι οι ενδιαφερόμενοι είναι πλέον ελάχιστοι, αφού τα ΤΕΕ κατηργήθησαν
.
7.     Ειδικό ποσοστό εισαγωγής πολυτέκνων στο ΕΑΠ
     Να θεσμοθετηθεί ειδικό  ποσοστό εισαγωγής  5%, επί πλέον των καθορισμένων θέσεων για τα Προπτυχιακά και Μεταπτυχιακά Προγράμματα του ΕΑΠ, που θα δίνεται σε πολύτεκνους  γονείς  και τέκνα αυτών, όπως δηλαδή προβλέπεται και για τους Α.Μ.Ε.Α (με ξεχωριστό ποσοστό 3% -Υπ. Απόφαση Φ152/ΦΕΚ 472 τ. Β΄/6-4-00). 
 
8.    Απαλλαγή πολυτέκνων από τα δίδακτρα των Μεταπτυχιακών προγραμμάτων ΑΕΙ – ΑΤΕΙ  και  του ΕΑΠ
      Όπως γνωρίζετε σύμφωνα με το άρθρο 3 παρ. 1 του Ν. 1910/44: «τα τέκνα των Πολυτέκνων απαλλάσσονται της καταβολής παντός εκπαιδευτικού τέλους όσον αφορά την εν γένει επαγγελματική εκπαίδευση… πάσης βαθμίδος. Υπό την έννοια των εκπαιδευτικών τελών νοούνται δίδακτρα…». Για αυτό παρακαλούμε να  απαλλάσσονται  οι πολύτεκνοι και τα τέκνα αυτών  από τα δίδακτρα  των μεταπτυχιακών προγραμμάτων,  και μάλιστα χωρίς να υπάρχει  πλαφόν εισοδήματος(καθότι το ΕΑΠ έχει  καθιερώσει δυστυχώς, πλαφόν εισοδήματος, που για μία 6μελή οικογένεια δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 25000 ευρώ! …). 
 
9. Ψηφιακή Δράση: Δες την Ψηφιακά…
 
    Είναι γνωστό  ότι η Κυβέρνηση στα πλαίσια της ψηφιακής Στρατηγικής 2006-13, επιδοτεί μέσω της δράσης «Δες την Ψηφιακά», την απόκτηση προσωπικών φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών στους πρωτεύσαντες πρωτοετείς φοιτητές σε ποσοστό 25% των επιτυχόντων με τη μεγαλύτερη βαθμολογία σε κάθε τμήμα ή σχολή της   τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Δικαίωμα συμμετοχής δόθηκε τελευταία,  και στους φοιτητές  που πάσχουν από σοβαρές ασθένειες, οι οποίοι εισάγονται στην τριτοβάθμια   εκπαίδευση ως ποσοστό 3% των εισακτέων σε κάθε τμήμα ή σχολή.      
    Επικροτούμε την ευαισθησία  αυτή, αλλά θα πρέπει για λόγους ισότιμης μεταχείρισης να έχουν δικαίωμα συμμετοχής και οι φοιτητές, που προέρχονται από τις  ηρωικές  πολύτεκνες οικογένειες και εισάγονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ως ένα ξεχωριστό  ποσοστό 10% επί  των εισακτέων σε κάθε τμήμα ή σχολή. 
 
      Κυρία Υπουργέ, 
 
      Η ΑΣΠΕ, στηρίζει τη ρήση σας: «πρώτα ο Μαθητής»,  όμως  παράλληλα πρέπει  να ληφθούν και μέτρα για να υπάρξουν αυτοί οι Μαθητές και ένα τέτοιο μέτρο, όπως αποδεικνύεται στην πράξη, είναι η διατήρηση της πρόνοιας του ν.3255/2004 για το διορισμό των πολύτεκνων εκπαιδευτικών.

 

      Το κοινωνικό Κράτος αποτελεί θεμελιώδη αρχή του Συντάγματος και προάγει την κοινωνική δικαιοσύνη, ενώ η απασχόληση κοινωνικά ευπαθών ομάδων όπως οι πολύτεκνοι αποτελεί πρόκληση τόσο για τη φύση όσο και για την ποιότητα της Δημοκρατίας.

        Γνωρίζοντας  την ευαισθησία σας πάνω σε θέματα πολυτέκνων, όσο και του Πρωθυπουργού μας, παρακαλούμε, όπως όχι μόνο προστατεύσετε αλλά και περαιτέρω βελτιώσετε τις διατάξεις του ανωτέρου νόμου για τον διορισμό των πολύτεκνων εκπαιδευτικών

 

Με ιδιαίτερη εκτίμηση

 

Για την ΑΣΠΕ

       Ο Πρόεδρος                                                                      Ο Γεν. Γραμματέας

 

Βασίλειος Θεοτοκάτος                                               Εμμανουήλ Χρυσόγελος